Znaczenie danych liczbowych w content marketingu
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy czy agencję reklamową, na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważną rolę w prowadzeniu e-biznesu odgrywa content marketing. Wspominaliśmy o tym wielokrotnie, jednak dzisiaj chcielibyśmy skupić się na konkretnym jego aspekcie, czyli analizach liczbowych. Udowodnimy Ci też, dlaczego warto publikować wysokiej jakości treści na swoim blogu firmowym.
Dlaczego powinieneś prowadzić bloga firmowego?
Blog firmowy to doskonałe narzędzie, aby zbudować pozytywny wizerunek marki. Wielu odbiorców docenia merytoryczne, sprawdzone artykuły, dzięki którym mogą zdobywać nową wiedzę i poszerzać horyzonty. Kiedy dany użytkownik zobaczy w Tobie autorytet i eksperta w jakiejś dziedzinie, istnieje duża szansa, że skłoni go to do kupienia Twojego produktu bądź usługi. Jednak content marketing skupia się także – albo i przede wszystkim – na zwiększaniu widoczności witryny, czyli optymalizacji w wyszukiwarkach. Może znacznie podwyższyć ruch na stronie internetowej, a co za tym idzie – poziom sprzedaży. Takie właśnie korzyści płyną z regularnego prowadzenia bloga firmowego. Warto umieszczać na nim nie tylko profesjonalne, rozbudowane artykuły, ale również wywiady, porady czy krótkie komentarze dotyczące ważnych wydarzeń w branży.
Kampanie digital PR i ich zalety
Aby odbiorcy postrzegali Cię jako specjalistę, powinieneś postawić na treści, które opierają się na konkretnych danych. To trochę jak z pracami naukowymi – bez źródeł i zweryfikowanych informacji tracą na wiarygodności. W tym momencie musimy wspomnieć o kampaniach digital PR. Czym w ogóle jest digital marketing? To inaczej marketing cyfrowy, skupiający się – jak sama nazwa wskazuje – na działaniach reklamowych w sieci. Kampanie digital Public Relations opierają się na kompleksowych analizach, raportach oraz badaniach. Krótko mówiąc, mają dostarczać unikalnych, rzetelnych informacji, jednocześnie podanych w atrakcyjnej formie. Mało kto chce się przecież przedzierać przez teksty zawierające mnóstwo danych liczbowych. Ważne, by do tekstu pisanego dobrać materiały graficzne.
Zobacz też: Ecomersy Basic #4: Jak działa content marketing w e-commerce?
Wpływ cyfrowego PR-u na link building
Digital PR jest czymś, co opłaca się wziąć pod uwagę. Tego typu kampania to doskonała metoda na zwiększenie liczby linków z wartościowych domen, czyli rozwijanie link buildingu. Odnośniki pochodzące z profesjonalnych witryn bardzo pozytywnie wpływają na pozycjonowanie Twojej strony internetowej, przez co więcej osób może zobaczyć oferowane przez Ciebie produkty czy usługi. Oprócz tego, cyfrowy PR pomoże Ci zdobyć zaufanie – nie tylko odbiorców, ale też coraz lepiej rozwiniętych algorytmów Google, które wyżej umieszczają ekspercki content. Liczą się też przychylne opinie oraz recenzje.
Dokładnie zaplanuj swoje działania
Jeżeli planujesz rozpocząć kampanię digital PR, zacznij od sporządzenia konspektu i planu badawczego. Po raz kolejny – ma to sporo wspólnego z tworzeniem pracy naukowej. Chodzi jednak o to, by nie zginąć w gąszczu danych, liczb czy raportów. Musisz wydobyć z nich najbardziej przydatne i interesujące informacje, które wzbudzą ciekawość Twoich czytelników. Na pewno wiesz, że spójne wewnętrznie i logiczne teksty są o wiele łatwiejsze w odbiorze. W planie badawczym warto umieścić wybraną metodę badawczą (oraz uzasadnienie, dlaczego postawiliśmy właśnie na nią), cele badawcze i wizerunkowe, wstępny harmonogram, jak również charakterystykę badanych osób. A badanymi osobami mogą być właśnie Twoi odbiorcy! Kto by nie chciał poznać wyników ankiety, w której sam brał udział?
Zewnętrzne źródła i miejsca udostępniania treści
Skąd brać wiarygodne informacje? Najlepiej ze sprawdzonych źródeł zewnętrznych, takich jak Główny Urząd Statystyczny (GUS) czy Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS). Ośrodki te zbierają dane na temat polskiego społeczeństwa. Raporty sporządzają też inne agencje badawcze czy firmy. Można korzystać też z niepolskich źródeł: Banku Światowego, Eurostatu czy Statisty. Swoje teksty związane z digital PR próbuj rozpowszechniać w różnych miejscach. Po pierwsze, zdecyduj się na wysyłkę prasową, czyli przekazanie informacji do mediów za pośrednictwem dziennikarza. Po drugie, oczywistym wyborem okażą się profile w mediach społecznościowych. Właśnie tam umieścić najważniejsze wnioski płynące z Twojego artykuły, staraj się też sprowokować dyskusje wśród użytkowników, tym samym zwiększając ich zaangażowanie i swoje zasięgi. Po trzecie, stwórz własne case study (studium przypadku) z najistotniejszymi wynikami i osiągnięciami bądź kilkudziesięciostronicowego e-booka.
Podsumowanie w pigułce
Tworzenie wartościowego content marketingu to niełatwy proces. Wymaga sporo pracy, skupienia, oddania i cierpliwości. Możesz jednak być pewien, że Twój wysiłek nie pójdzie na marne. Pamiętaj: profesjonalizm wciąż jest w cenie, zwłaszcza w czasach nadmiaru fake newsów czy przesadnie emocjonalnych, nastawionych na łatwy zysk treści. Kampanie digital PR oraz zweryfikowane dane liczbowe bez wątpienia pomyślnie wpłyną na Twój wizerunek w sieci. Chodzi o to, by wiedzieć, do kogo chce się dotrzeć i zrozumieć, w jaki sposób to zrobić.