Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

#PrasówkaEcomersy (02.10 - 06.10)

2023.10.09

Pisaliśmy o wynikach finansowych Answear.com za I półrocze i II kwartał 2023 oraz o pięcioleciu Allegro Smart!. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że TakeDrop.pl ma pierwszego dużego inwestora i że Vinted będzie świadczyć usługi płatnicze. Podzieliliśmy się TOP-em września od #ecomersy i wynikami badania „E-commerce w Polsce 2023”. Wspominaliśmy, że Minelli znika z rynku po 50 latach. Zastanawialiśmy się, czy Facebook i Instagram będą płatne oraz w co pakować towary w e-commerce. Udostępniliśmy także wnioski z powakacyjnego BaseLinker Index. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazł się artykuł na temat utrzymywania lojalności wśród klientów.

Wyniki finansowe Answear.com – I półrocze i II kwartał 2023

Answear.com, platforma oferująca produkty modowe oraz home & lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, odnotowała w drugim kwartale 2023 roku 15,7 mln zł zysku EBITDA i 11,4 mln zł zysku netto.

https://ecomersy.pl/wyniki-finansowe-answearcom-i-polrocze-i-ii-kwartal-2023

TakeDrop.pl ma pierwszego dużego inwestora

TakeDrop.pl, polska platforma dropshippingowa, która została założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka, a w ostatnich dniach zdobyła pierwszego dużego inwestora. Paweł Fornalski nabył 20% udziałów, za które zapłacił 5 milionów zł.

https://ecomersy.pl/takedroppl-ma-pierwszego-duzego-inwestora

TOP września od #ecomersy!

Jakie teksty opublikowane we wrześniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: o Allegro Mini Przesyłce (nowej usłudze od Poczty Polskiej), o rekordowych wynikach finansowych Shoper w 2023 roku oraz o kampanii PayPo i Decathlonu. Naszym czytelnikom spodobał się także artykuł z serii Ecomersy Basic o tym, jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego. We wrześniowym TOP-ie znalazło się też miejsce na podsumowanie raportu SW Research dla Allegro – na temat tego, co jest ważniejsze dla Polaków: cena czy jakość. Pisaliśmy również o najważniejszych wynikach finansowych Allegro za II kwartał 2023 oraz o tym, że UOKiK sprawdza marketplace’y. Podzieliliśmy się podsumowaniem konferencji E-wolucja 2023. Informowaliśmy, że trwa rejestracja na Festiwal Marketingu. Nasi odbiorcy chętnie zapoznali się też z newsem na temat współpracy Mi-home.pl i Mokka.

https://ecomersy.pl/top-wrzesnia-od-ecomersy-1696284142

Pięciolecie Allegro Smart! – co platforma przygotowała dla swoich użytkowników?

Allegro Smart! obchodzi swoje piąte urodziny – od uruchomienia projektu jego użytkownicy zaoszczędzili już ponad 8,6 miliarda złotych. Największą popularnością wśród posiadaczy tego pakietu cieszą się takie kategorie, jak „Dziecko”, „Elektronika” oraz „Dom i ogród”.

https://ecomersy.pl/pieciolecie-allegro-smart-co-platforma-przygotowala-dla-swoich-uzytkownikow

Vinted będzie świadczyć usługi płatnicze

Bank Litwy przyznał litewskiej spółce Vinted status instytucji pieniądza elektronicznego, który uprawnia do emitowania pieniądza elektronicznego oraz świadczenia usług płatniczych.

https://ecomersy.pl/vinted-bedzie-swiadczyc-uslugi-platnicze

Minelli znika z rynku po 50 latach

Popularna marka obuwnicza Minelli ogłosiła stan upadłości po 50 latach działalności. 28 września br. sąd handlowy w Marsylii umieścił ją w zarządzie komisarycznym w celu przygotowania i przekazania nowemu udziałowcowi, aby zagwarantować najskuteczniejszą kontynuację działalności.

https://ecomersy.pl/minelli-znika-z-rynku-po-50-latach

Popularność e-handlu wciąż rośnie – wyniki badania „E-commerce w Polsce 2023”

Jest już dostępny raport „E-commerce w Polsce 2023”, który został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska. Płyną z niego jednoznaczne wnioski – coraz więcej Polaków kupuje przez Internet. Obecnie jest to 79% badanych.

https://ecomersy.pl/popularnosc-e-handlu-wciaz-rosnie-wyniki-badania-e-commerce-w-polsce-2023

Czy Facebook i Instagram będą płatne?

Meta – amerykańska firma-gigant i właściciel Facebooka oraz Instagrama – rozważa pobieranie opłat od użytkowników z Europy w zamian za dostęp do pozbawionych reklam wersji popularnych serwisów społecznościowych. Jak donosi Reuters, pomysł pojawił się po wprowadzeniu przez Unię Europejską surowych zasad dotyczących ochrony prywatności.

https://ecomersy.pl/czy-facebook-i-instagram-przestana-byc-darmowe

Paczka w e-commerce. W co pakować towary?

Opakowanie to pierwsza rzecz, jaką zobaczy klient po odebraniu swojej przesyłki. Najważniejsze jest to, by spełniało swoją podstawową funkcję – chroniło towar przed uszkodzeniem czy zniszczeniem. Prowadzisz sklep internetowy? Zadbaj o to, by produkty docierały do konsumentów w nienaruszonym stanie! W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jakie znaczenie ma właściwe pakowanie towarów, jakie materiały cieszą się największą popularnością i jakie korzyści może przynieść dbałość o każdy detal tego procesu. Sprawdź koniecznie!

https://ecomersy.pl/paczka-w-e-commerce-w-co-pakowac-towary

Powakacyjny BaseLinker Index – widoczne spadki w e-commerce

Pierwszy powakacyjny odczyt BaseLinker Index już się ukazał. Wynika z niego, że po sierpniowym szczycie w branży e-commerce doszło do lekkiego spadku. Narzędzie to służy do regularnego mierzenia aktualnej kondycji polskiej branży e-handlu.

https://ecomersy.pl/powakacyjny-baselinker-index-widoczne-spadki-w-e-commerce

Ecomersy Basic #97: Jak wzmacniać lojalność klientów?

Każda udana strategia biznesowa zakłada nie tylko pozyskiwanie nowych klientów, ale również (a może przede wszystkim) utrzymywanie przy sobie osób, które już zrobiły zakupy w naszym sklepie internetowym. Branża e-commerce jest niesamowicie konkurencyjna, dlatego nie powinniśmy brać za pewnik tego, że zawsze pojawią się nowi konsumenci. Oprócz tego, nagradzanie stałych klientów pozwala zbudować pozytywny wizerunek marki i wzmacniać zaufanie, a rekomendacje zadowolonych kupujących napędzają sprzedaż. Sprawdź nasze metody zwiększania lojalności wśród konsumentów!

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-97-jak-wzmacniac-lojalnosc-klientow

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...