#PrasówkaEcomersy (02.10 - 06.10)
Pisaliśmy o wynikach finansowych Answear.com za I półrocze i II kwartał 2023 oraz o pięcioleciu Allegro Smart!. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że TakeDrop.pl ma pierwszego dużego inwestora i że Vinted będzie świadczyć usługi płatnicze. Podzieliliśmy się TOP-em września od #ecomersy i wynikami badania „E-commerce w Polsce 2023”. Wspominaliśmy, że Minelli znika z rynku po 50 latach. Zastanawialiśmy się, czy Facebook i Instagram będą płatne oraz w co pakować towary w e-commerce. Udostępniliśmy także wnioski z powakacyjnego BaseLinker Index. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazł się artykuł na temat utrzymywania lojalności wśród klientów.
Wyniki finansowe Answear.com – I półrocze i II kwartał 2023
Answear.com, platforma oferująca produkty modowe oraz home & lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, odnotowała w drugim kwartale 2023 roku 15,7 mln zł zysku EBITDA i 11,4 mln zł zysku netto.
https://ecomersy.pl/wyniki-finansowe-answearcom-i-polrocze-i-ii-kwartal-2023
TakeDrop.pl ma pierwszego dużego inwestora
TakeDrop.pl, polska platforma dropshippingowa, która została założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka, a w ostatnich dniach zdobyła pierwszego dużego inwestora. Paweł Fornalski nabył 20% udziałów, za które zapłacił 5 milionów zł.
https://ecomersy.pl/takedroppl-ma-pierwszego-duzego-inwestora
TOP września od #ecomersy!
Jakie teksty opublikowane we wrześniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: o Allegro Mini Przesyłce (nowej usłudze od Poczty Polskiej), o rekordowych wynikach finansowych Shoper w 2023 roku oraz o kampanii PayPo i Decathlonu. Naszym czytelnikom spodobał się także artykuł z serii Ecomersy Basic o tym, jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego. We wrześniowym TOP-ie znalazło się też miejsce na podsumowanie raportu SW Research dla Allegro – na temat tego, co jest ważniejsze dla Polaków: cena czy jakość. Pisaliśmy również o najważniejszych wynikach finansowych Allegro za II kwartał 2023 oraz o tym, że UOKiK sprawdza marketplace’y. Podzieliliśmy się podsumowaniem konferencji E-wolucja 2023. Informowaliśmy, że trwa rejestracja na Festiwal Marketingu. Nasi odbiorcy chętnie zapoznali się też z newsem na temat współpracy Mi-home.pl i Mokka.
https://ecomersy.pl/top-wrzesnia-od-ecomersy-1696284142
Pięciolecie Allegro Smart! – co platforma przygotowała dla swoich użytkowników?
Allegro Smart! obchodzi swoje piąte urodziny – od uruchomienia projektu jego użytkownicy zaoszczędzili już ponad 8,6 miliarda złotych. Największą popularnością wśród posiadaczy tego pakietu cieszą się takie kategorie, jak „Dziecko”, „Elektronika” oraz „Dom i ogród”.
https://ecomersy.pl/pieciolecie-allegro-smart-co-platforma-przygotowala-dla-swoich-uzytkownikow
Vinted będzie świadczyć usługi płatnicze
Bank Litwy przyznał litewskiej spółce Vinted status instytucji pieniądza elektronicznego, który uprawnia do emitowania pieniądza elektronicznego oraz świadczenia usług płatniczych.
https://ecomersy.pl/vinted-bedzie-swiadczyc-uslugi-platnicze
Minelli znika z rynku po 50 latach
Popularna marka obuwnicza Minelli ogłosiła stan upadłości po 50 latach działalności. 28 września br. sąd handlowy w Marsylii umieścił ją w zarządzie komisarycznym w celu przygotowania i przekazania nowemu udziałowcowi, aby zagwarantować najskuteczniejszą kontynuację działalności.
https://ecomersy.pl/minelli-znika-z-rynku-po-50-latach
Popularność e-handlu wciąż rośnie – wyniki badania „E-commerce w Polsce 2023”
Jest już dostępny raport „E-commerce w Polsce 2023”, który został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska. Płyną z niego jednoznaczne wnioski – coraz więcej Polaków kupuje przez Internet. Obecnie jest to 79% badanych.
https://ecomersy.pl/popularnosc-e-handlu-wciaz-rosnie-wyniki-badania-e-commerce-w-polsce-2023
Czy Facebook i Instagram będą płatne?
Meta – amerykańska firma-gigant i właściciel Facebooka oraz Instagrama – rozważa pobieranie opłat od użytkowników z Europy w zamian za dostęp do pozbawionych reklam wersji popularnych serwisów społecznościowych. Jak donosi Reuters, pomysł pojawił się po wprowadzeniu przez Unię Europejską surowych zasad dotyczących ochrony prywatności.
https://ecomersy.pl/czy-facebook-i-instagram-przestana-byc-darmowe
Paczka w e-commerce. W co pakować towary?
Opakowanie to pierwsza rzecz, jaką zobaczy klient po odebraniu swojej przesyłki. Najważniejsze jest to, by spełniało swoją podstawową funkcję – chroniło towar przed uszkodzeniem czy zniszczeniem. Prowadzisz sklep internetowy? Zadbaj o to, by produkty docierały do konsumentów w nienaruszonym stanie! W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jakie znaczenie ma właściwe pakowanie towarów, jakie materiały cieszą się największą popularnością i jakie korzyści może przynieść dbałość o każdy detal tego procesu. Sprawdź koniecznie!
https://ecomersy.pl/paczka-w-e-commerce-w-co-pakowac-towary
Powakacyjny BaseLinker Index – widoczne spadki w e-commerce
Pierwszy powakacyjny odczyt BaseLinker Index już się ukazał. Wynika z niego, że po sierpniowym szczycie w branży e-commerce doszło do lekkiego spadku. Narzędzie to służy do regularnego mierzenia aktualnej kondycji polskiej branży e-handlu.
https://ecomersy.pl/powakacyjny-baselinker-index-widoczne-spadki-w-e-commerce
Ecomersy Basic #97: Jak wzmacniać lojalność klientów?
Każda udana strategia biznesowa zakłada nie tylko pozyskiwanie nowych klientów, ale również (a może przede wszystkim) utrzymywanie przy sobie osób, które już zrobiły zakupy w naszym sklepie internetowym. Branża e-commerce jest niesamowicie konkurencyjna, dlatego nie powinniśmy brać za pewnik tego, że zawsze pojawią się nowi konsumenci. Oprócz tego, nagradzanie stałych klientów pozwala zbudować pozytywny wizerunek marki i wzmacniać zaufanie, a rekomendacje zadowolonych kupujących napędzają sprzedaż. Sprawdź nasze metody zwiększania lojalności wśród konsumentów!
https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-97-jak-wzmacniac-lojalnosc-klientow