Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Ecomersy Basic #14: Meta description. Co to jest? Jak je przygotować?

Piątek, 4 Luty 2022

Meta description to krótkie podsumowanie zawartości strony, pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google. Zwykle zawiera dwie linijki tekstu (140-160 znaków). Jeśli jest dłuższy, wyszukiwarka zastąpi dalszą jego część wielokropkiem. Dlaczego meta description ma znaczenie? Sprawdź kolejny artykuł z serii Ecomersy Basic.

Meta description – dlaczego warto o nie zadbać?

Słyszałeś kiedyś o meta tagach? Są to specjalne znaczniki, widniejące w kodzie źródłowym, w formacie HTML. Służą opisaniu tego, co znajduje się na danej stronie internetowej. Meta description jest jednym z rodzajów meta tagów. Wyświetla się nie tylko w wyszukiwarce, ale również przy udostępnianiu linku do strony w mediach społecznościowych. Jeżeli nie zostanie stworzone, Google wybierze pasujący fragment i ulokuje go w odpowiednim miejscu. Głównym zadaniem meta description jest dostarczenie informacji, jakiego typu treści znajdują się na danej witrynie. Prowadzisz własny sklep internetowy? Opis może zainteresować potencjalnego klienta i zachęcić go do odwiedzenia Twojej strony.


- Choć meta description nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję strony w Google, z pewnością nie należy lekceważyć potencjału, jaki ze sobą niesie. - radzi Katarzyna Banachowicz, Senior Content Specialist w MEDIALIZER - Odpowiednio skonstruowany tytuł oraz unikalny, atrakcyjny opis strony wyświetlający się w wyszukiwarce to skuteczne narzędzia w walce o uwagę potencjalnych klientów. Ich kliknięcia z kolei przekładają się na wyższy CTR, który informuje roboty Google, że jest to godna zaufania, wysokiej jakości witryna.


Zwróć uwagę na długość opisu

Meta description pełni funkcję mini-reklamy oraz streszczenia w pigułce. Atrakcyjny opis powinien zapadać w pamięć, ale przede wszystkim zapowiadać, czego internauci mają się spodziewać po kliknięciu w link. Co prawda nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie, ale nierzadko przyczynia się do zwiększenia widoczności. Dlatego właśnie warto zadbać o jego właściwe sformułowanie. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych porad. Po pierwsze, zwróć uwagę na długość meta description. Teoretycznie nie ma tutaj ograniczeń, ale – jak już wcześniej wspomnieliśmy – w Googlach pojawi się maksymalnie 160 znaków (przy czym na urządzeniach mobilnych – ok. 120). Niech w opisie mieszczą się wszystkie kluczowe informacje. Oprócz tego, stwórz stosowny tytuł (meta title). Meta description powinno być jego rozwinięciem.

Frazy kluczowe oraz CTA w meta description

W Twoim opisie nie może zabraknąć też fraz kluczowych, będących dla użytkowników wskazówką, co znajduje się na stronie. Jeśli pasują do wyrażeń, które wpisują, istnieje spora szansa, że odwiedzą właśnie Twoją witrynę. Pamiętaj jednak o naturalności – nie „wciskaj ich na siłę”, to nie spodoba się ani algorytmom, ani odbiorcom. Meta description to też doskonałe miejsce na umieszczenie tzw. CTA (ang. Call to Action), czyli wezwań do działania. Perswazyjne zwroty mają nakłonić użytkownika do wykonania konkretnej czynności – kliknięcia, dokonania zakupu, rejestracji. To zarówno proste zdania, zawierające czasowniki w trybie rozkazującym („kup”, „kliknij”) bądź bardziej zawoalowane komunikaty (np. „Odkryj zalety naszych produktów”).


Zobacz też: Słowa kluczowe i optymalizacja – tych błędów nie chcesz popełnić


Wpływaj na emocje swoich odbiorców

Możesz też skorzystać z mocy tzw. „power words”, czyli słów wpływających na emocje. Są to takie przymiotniki, jak „darmowy”, „najnowszy”, „topowy” bądź konkretne zwroty, jak „ostatnia szansa”. Zastanów się również, co wyróżnia Twoją stronę na tle innych, konkurencyjnych witryn i streść te wyjątkowe cechy w meta description. Kluczem do sukcesu jest oczywiście szczerość oraz unikalność opisu.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...