Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

Ecomersy Basic #14: Meta description. Co to jest? Jak je przygotować?

2022.02.04

Meta description to krótkie podsumowanie zawartości strony, pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google. Zwykle zawiera dwie linijki tekstu (140-160 znaków). Jeśli jest dłuższy, wyszukiwarka zastąpi dalszą jego część wielokropkiem. Dlaczego meta description ma znaczenie? Sprawdź kolejny artykuł z serii Ecomersy Basic.

Meta description – dlaczego warto o nie zadbać?

Słyszałeś kiedyś o meta tagach? Są to specjalne znaczniki, widniejące w kodzie źródłowym, w formacie HTML. Służą opisaniu tego, co znajduje się na danej stronie internetowej. Meta description jest jednym z rodzajów meta tagów. Wyświetla się nie tylko w wyszukiwarce, ale również przy udostępnianiu linku do strony w mediach społecznościowych. Jeżeli nie zostanie stworzone, Google wybierze pasujący fragment i ulokuje go w odpowiednim miejscu. Głównym zadaniem meta description jest dostarczenie informacji, jakiego typu treści znajdują się na danej witrynie. Prowadzisz własny sklep internetowy? Opis może zainteresować potencjalnego klienta i zachęcić go do odwiedzenia Twojej strony.


- Choć meta description nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję strony w Google, z pewnością nie należy lekceważyć potencjału, jaki ze sobą niesie. - radzi Katarzyna Banachowicz, Senior Content Specialist w MEDIALIZER - Odpowiednio skonstruowany tytuł oraz unikalny, atrakcyjny opis strony wyświetlający się w wyszukiwarce to skuteczne narzędzia w walce o uwagę potencjalnych klientów. Ich kliknięcia z kolei przekładają się na wyższy CTR, który informuje roboty Google, że jest to godna zaufania, wysokiej jakości witryna.


Zwróć uwagę na długość opisu

Meta description pełni funkcję mini-reklamy oraz streszczenia w pigułce. Atrakcyjny opis powinien zapadać w pamięć, ale przede wszystkim zapowiadać, czego internauci mają się spodziewać po kliknięciu w link. Co prawda nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie, ale nierzadko przyczynia się do zwiększenia widoczności. Dlatego właśnie warto zadbać o jego właściwe sformułowanie. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych porad. Po pierwsze, zwróć uwagę na długość meta description. Teoretycznie nie ma tutaj ograniczeń, ale – jak już wcześniej wspomnieliśmy – w Googlach pojawi się maksymalnie 160 znaków (przy czym na urządzeniach mobilnych – ok. 120). Niech w opisie mieszczą się wszystkie kluczowe informacje. Oprócz tego, stwórz stosowny tytuł (meta title). Meta description powinno być jego rozwinięciem.

Frazy kluczowe oraz CTA w meta description

W Twoim opisie nie może zabraknąć też fraz kluczowych, będących dla użytkowników wskazówką, co znajduje się na stronie. Jeśli pasują do wyrażeń, które wpisują, istnieje spora szansa, że odwiedzą właśnie Twoją witrynę. Pamiętaj jednak o naturalności – nie „wciskaj ich na siłę”, to nie spodoba się ani algorytmom, ani odbiorcom. Meta description to też doskonałe miejsce na umieszczenie tzw. CTA (ang. Call to Action), czyli wezwań do działania. Perswazyjne zwroty mają nakłonić użytkownika do wykonania konkretnej czynności – kliknięcia, dokonania zakupu, rejestracji. To zarówno proste zdania, zawierające czasowniki w trybie rozkazującym („kup”, „kliknij”) bądź bardziej zawoalowane komunikaty (np. „Odkryj zalety naszych produktów”).


Zobacz też: Słowa kluczowe i optymalizacja – tych błędów nie chcesz popełnić


Wpływaj na emocje swoich odbiorców

Możesz też skorzystać z mocy tzw. „power words”, czyli słów wpływających na emocje. Są to takie przymiotniki, jak „darmowy”, „najnowszy”, „topowy” bądź konkretne zwroty, jak „ostatnia szansa”. Zastanów się również, co wyróżnia Twoją stronę na tle innych, konkurencyjnych witryn i streść te wyjątkowe cechy w meta description. Kluczem do sukcesu jest oczywiście szczerość oraz unikalność opisu.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...