Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Ecomersy Basic #14: Meta description. Co to jest? Jak je przygotować?

2022.02.04

Meta description to krótkie podsumowanie zawartości strony, pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google. Zwykle zawiera dwie linijki tekstu (140-160 znaków). Jeśli jest dłuższy, wyszukiwarka zastąpi dalszą jego część wielokropkiem. Dlaczego meta description ma znaczenie? Sprawdź kolejny artykuł z serii Ecomersy Basic.

Meta description – dlaczego warto o nie zadbać?

Słyszałeś kiedyś o meta tagach? Są to specjalne znaczniki, widniejące w kodzie źródłowym, w formacie HTML. Służą opisaniu tego, co znajduje się na danej stronie internetowej. Meta description jest jednym z rodzajów meta tagów. Wyświetla się nie tylko w wyszukiwarce, ale również przy udostępnianiu linku do strony w mediach społecznościowych. Jeżeli nie zostanie stworzone, Google wybierze pasujący fragment i ulokuje go w odpowiednim miejscu. Głównym zadaniem meta description jest dostarczenie informacji, jakiego typu treści znajdują się na danej witrynie. Prowadzisz własny sklep internetowy? Opis może zainteresować potencjalnego klienta i zachęcić go do odwiedzenia Twojej strony.


- Choć meta description nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję strony w Google, z pewnością nie należy lekceważyć potencjału, jaki ze sobą niesie. - radzi Katarzyna Banachowicz, Senior Content Specialist w MEDIALIZER - Odpowiednio skonstruowany tytuł oraz unikalny, atrakcyjny opis strony wyświetlający się w wyszukiwarce to skuteczne narzędzia w walce o uwagę potencjalnych klientów. Ich kliknięcia z kolei przekładają się na wyższy CTR, który informuje roboty Google, że jest to godna zaufania, wysokiej jakości witryna.


Zwróć uwagę na długość opisu

Meta description pełni funkcję mini-reklamy oraz streszczenia w pigułce. Atrakcyjny opis powinien zapadać w pamięć, ale przede wszystkim zapowiadać, czego internauci mają się spodziewać po kliknięciu w link. Co prawda nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie, ale nierzadko przyczynia się do zwiększenia widoczności. Dlatego właśnie warto zadbać o jego właściwe sformułowanie. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych porad. Po pierwsze, zwróć uwagę na długość meta description. Teoretycznie nie ma tutaj ograniczeń, ale – jak już wcześniej wspomnieliśmy – w Googlach pojawi się maksymalnie 160 znaków (przy czym na urządzeniach mobilnych – ok. 120). Niech w opisie mieszczą się wszystkie kluczowe informacje. Oprócz tego, stwórz stosowny tytuł (meta title). Meta description powinno być jego rozwinięciem.

Frazy kluczowe oraz CTA w meta description

W Twoim opisie nie może zabraknąć też fraz kluczowych, będących dla użytkowników wskazówką, co znajduje się na stronie. Jeśli pasują do wyrażeń, które wpisują, istnieje spora szansa, że odwiedzą właśnie Twoją witrynę. Pamiętaj jednak o naturalności – nie „wciskaj ich na siłę”, to nie spodoba się ani algorytmom, ani odbiorcom. Meta description to też doskonałe miejsce na umieszczenie tzw. CTA (ang. Call to Action), czyli wezwań do działania. Perswazyjne zwroty mają nakłonić użytkownika do wykonania konkretnej czynności – kliknięcia, dokonania zakupu, rejestracji. To zarówno proste zdania, zawierające czasowniki w trybie rozkazującym („kup”, „kliknij”) bądź bardziej zawoalowane komunikaty (np. „Odkryj zalety naszych produktów”).


Zobacz też: Słowa kluczowe i optymalizacja – tych błędów nie chcesz popełnić


Wpływaj na emocje swoich odbiorców

Możesz też skorzystać z mocy tzw. „power words”, czyli słów wpływających na emocje. Są to takie przymiotniki, jak „darmowy”, „najnowszy”, „topowy” bądź konkretne zwroty, jak „ostatnia szansa”. Zastanów się również, co wyróżnia Twoją stronę na tle innych, konkurencyjnych witryn i streść te wyjątkowe cechy w meta description. Kluczem do sukcesu jest oczywiście szczerość oraz unikalność opisu.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...