Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Ecomersy Basic #14: Meta description. Co to jest? Jak je przygotować?

2022.02.04

Meta description to krótkie podsumowanie zawartości strony, pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google. Zwykle zawiera dwie linijki tekstu (140-160 znaków). Jeśli jest dłuższy, wyszukiwarka zastąpi dalszą jego część wielokropkiem. Dlaczego meta description ma znaczenie? Sprawdź kolejny artykuł z serii Ecomersy Basic.

Meta description – dlaczego warto o nie zadbać?

Słyszałeś kiedyś o meta tagach? Są to specjalne znaczniki, widniejące w kodzie źródłowym, w formacie HTML. Służą opisaniu tego, co znajduje się na danej stronie internetowej. Meta description jest jednym z rodzajów meta tagów. Wyświetla się nie tylko w wyszukiwarce, ale również przy udostępnianiu linku do strony w mediach społecznościowych. Jeżeli nie zostanie stworzone, Google wybierze pasujący fragment i ulokuje go w odpowiednim miejscu. Głównym zadaniem meta description jest dostarczenie informacji, jakiego typu treści znajdują się na danej witrynie. Prowadzisz własny sklep internetowy? Opis może zainteresować potencjalnego klienta i zachęcić go do odwiedzenia Twojej strony.


- Choć meta description nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję strony w Google, z pewnością nie należy lekceważyć potencjału, jaki ze sobą niesie. - radzi Katarzyna Banachowicz, Senior Content Specialist w MEDIALIZER - Odpowiednio skonstruowany tytuł oraz unikalny, atrakcyjny opis strony wyświetlający się w wyszukiwarce to skuteczne narzędzia w walce o uwagę potencjalnych klientów. Ich kliknięcia z kolei przekładają się na wyższy CTR, który informuje roboty Google, że jest to godna zaufania, wysokiej jakości witryna.


Zwróć uwagę na długość opisu

Meta description pełni funkcję mini-reklamy oraz streszczenia w pigułce. Atrakcyjny opis powinien zapadać w pamięć, ale przede wszystkim zapowiadać, czego internauci mają się spodziewać po kliknięciu w link. Co prawda nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie, ale nierzadko przyczynia się do zwiększenia widoczności. Dlatego właśnie warto zadbać o jego właściwe sformułowanie. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych porad. Po pierwsze, zwróć uwagę na długość meta description. Teoretycznie nie ma tutaj ograniczeń, ale – jak już wcześniej wspomnieliśmy – w Googlach pojawi się maksymalnie 160 znaków (przy czym na urządzeniach mobilnych – ok. 120). Niech w opisie mieszczą się wszystkie kluczowe informacje. Oprócz tego, stwórz stosowny tytuł (meta title). Meta description powinno być jego rozwinięciem.

Frazy kluczowe oraz CTA w meta description

W Twoim opisie nie może zabraknąć też fraz kluczowych, będących dla użytkowników wskazówką, co znajduje się na stronie. Jeśli pasują do wyrażeń, które wpisują, istnieje spora szansa, że odwiedzą właśnie Twoją witrynę. Pamiętaj jednak o naturalności – nie „wciskaj ich na siłę”, to nie spodoba się ani algorytmom, ani odbiorcom. Meta description to też doskonałe miejsce na umieszczenie tzw. CTA (ang. Call to Action), czyli wezwań do działania. Perswazyjne zwroty mają nakłonić użytkownika do wykonania konkretnej czynności – kliknięcia, dokonania zakupu, rejestracji. To zarówno proste zdania, zawierające czasowniki w trybie rozkazującym („kup”, „kliknij”) bądź bardziej zawoalowane komunikaty (np. „Odkryj zalety naszych produktów”).


Zobacz też: Słowa kluczowe i optymalizacja – tych błędów nie chcesz popełnić


Wpływaj na emocje swoich odbiorców

Możesz też skorzystać z mocy tzw. „power words”, czyli słów wpływających na emocje. Są to takie przymiotniki, jak „darmowy”, „najnowszy”, „topowy” bądź konkretne zwroty, jak „ostatnia szansa”. Zastanów się również, co wyróżnia Twoją stronę na tle innych, konkurencyjnych witryn i streść te wyjątkowe cechy w meta description. Kluczem do sukcesu jest oczywiście szczerość oraz unikalność opisu.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...