TOP lipca od #ecomersy!
Jakie teksty opublikowane w lipcu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: o tym, że UOKiK bierze pod lupę nieuczciwe praktyki w e-commerce, o współpracy GLS Poland i ORLEN, a także o zatrzymaniu znanych cyberprzestępców. Naszym czytelnikom spodobał się także artykuł o sprzedaży w abonamencie i subskrypcjach e-commerce oraz tekst o tym, z czego powinna składać się współczesna strategia marketingowa. W lipcowym TOP-ie znalazło się też miejsce na podsumowanie wyników H&M w I. półroczu 2024 oraz tekst o sprzedaży detalicznej w czerwcu 2024. Podzieliliśmy się również Prasówką z okresu 01.07–05.07. Pisaliśmy o dyrektywie DAC7 od 1.07 w Polsce i o zmianach w Bolt Polska.
UOKiK bierze pod lupę nieuczciwe praktyki w e-commerce
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów walczy z nieuczciwymi praktykami w handlu elektronicznym coraz intensywniej, co udowadnia międzynarodowa inicjatywa Sweep days. W jej ramach przeprowadzony został kompleksowy przegląd stron internetowych i aplikacji mobilnych w poszukiwaniu tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych praktyk sprzedażowych.
https://ecomersy.pl/uokik-bierze-pod-lupe-nieuczciwe-praktyki-w-e-commerce
GLS Poland i ORLEN łączą siły. Nowy etap w usługach kurierskich
GLS Poland i ORLEN rozpoczynają współpracę, tworząc pierwszą w Polsce sieć współdzieloną, i to największą w Europie. Jest to ogromny krok w stronę otwartej sieci automatów paczkowych. Już niedługo przesyłki krajowe i międzynarodowe GLS będzie można odebrać i nadawać w automatach paczkowych ORLEN.
https://ecomersy.pl/gls-poland-i-orlen-lacza-sily-nowy-etap-w-uslugach-kurierskich
Cyberprzestępcy zatrzymani. Oszukali tysiące klientów
Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości zatrzymało siedem osób podejrzanych o udział w zorganizowanej grupie przestępczej, które miały oszukać ponad 6 tys. klientów poprzez fałszywe sklepy internetowe z perfumami i urządzeniami elektronicznymi. Sprawcy dokonywali także wyłudzeń kredytów i prania pieniędzy.
https://ecomersy.pl/cyberprzestepcy-zatrzymani-oszukali-tysiace-klientow
Wyniki H&M w I. półroczu 2024. Drugi kwartał najbardziej imponujący
Grupa H&M podzieliła się wynikami wypracowanymi w pierwszym półroczu 2024 roku obrotowego. W drugim kwartale marża operacyjna była najwyższa od lat. Firma planuje dalsze wzrosty.
https://ecomersy.pl/wyniki-hm-w-i-polroczu-2024-drugi-kwartal-najbardziej-imponujacy
Sprzedaż w abonamencie? Subskrypcje w e-commerce. To warto wiedzieć
O modelu subskrypcyjnym i sprzedaży w abonamencie słyszała większość z nas – znamy je głównie z platform streamingowych, takich jak Netflix, Player, Amazon Prime czy TVP VOD. Coraz częściej mówi się o nich również w kontekście sklepów internetowych – trend ten zyskuje na popularności w świecie e-commerce. Dlaczego? Ponieważ oferuje firmom nową, bardziej przewidywalną ścieżkę generowania przychodów, a klientom – wygodny, regularny dostęp do różnego rodzaju ofert. Chcesz wiedzieć więcej o subskrypcjach w handlu online? Zostań z nami!
https://ecomersy.pl/sprzedaz-w-abonamencie-subskrypcje-w-e-commerce-to-warto-wiedziec
Z czego powinna składać się współczesna strategia marketingowa?
Aby dobrze zrozumieć temat, musimy zacząć od samego terminu strategii marketingowej. W skrócie możemy to określić jako kompleksowy plan działania dążący do osiągnięcia określonych celów marketingowych poprzez odpowiednio dobrane formy reklamowe, sposoby i kanały komunikacji, pozycjonowanie produktów lub usług na rynku. Składa się ona z różnych taktyk i działań, które razem mają przyciągnąć i zaangażować klientów, zwiększyć sprzedaż oraz zbudować lojalność wobec marki. Co istotne i warto to podkreślić — strategia marketingowa jest kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Nie istnieją konkretne branże czy określona wielkości przedsiębiorstwa, dla której taki dokument powinien zostać stworzony. Opracowaną oraz stałą w użyciu strategię powinien mieć każdy biznes.
https://ecomersy.pl/z-czego-powinna-skladac-sie-wspolczesna-strategia-marketingowa
#PrasówkaEcomersy (01.07–05.07)
Pisaliśmy o ekspansji zagranicznej polskich firm modowych na podstawie raportu Zalando, podzieliliśmy się też TOP-em czerwca od #ecomersy. Wspominaliśmy o VI FORUM RETAIL CHALLENGE POLAND 2025 oraz o wynikach H&M w I. półroczu 2024.
https://ecomersy.pl/prasowkaecomersy-01070507
Sprzedaż detaliczna w czerwcu 2024. Co wiemy o e-commerce?
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu br. była wyższa niż przed rokiem o 4,4% (wobec spadku o 4,7% w czerwcu 2023). W porównaniu z ubiegłym miesiącem (maj 2024) odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 0,3%. W okresie styczeń-czerwiec 2024 sprzedaż zwiększyła się rdr. o 4,9% (wobec spadku o 5,7% w analogicznym okresie w roku ubiegłym).
https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-w-czerwcu-2024-co-wiemy-o-e-commerce
Dyrektywa DAC7 od 1.07 w Polsce – co to zmienia dla sprzedawców?
Od 1 lipca br. zaczęła obowiązywać unijna dyrektywa DAC7, na podstawie której wprowadzone zostały nowe obowiązki dla internetowych platform sprzedażowych. Serwisy takie jak OLX, Vinted czy Allegro muszą prowadzić wykaz sprzedawców i transakcji, a także przekazywać go do Krajowej Administracji Skarbowej.
https://ecomersy.pl/dyrektywa-dac7-od-107-w-polsce-co-to-zmienia-dla-sprzedawcow
Zmiany w Bolt Polska. Kto zarządza działem marketingu?
Bolt Polska ma nową marketing managerkę – została nim Agata Bieniek, która obecnie zarządza całym polskim zespołem marketingu i odpowiada za lokalne działania firmy.
https://ecomersy.pl/zmiany-w-bolt-polska-kto-zarzadza-dzialem-marketingu