TOP kwietnia od #ecomersy!
Jakie teksty opublikowane w kwietniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: na temat nowej kampanii mBanku dotyczącej obrony przed oszustami w sieci, sprzedaży detalicznej w marcu 2023 czy narzędzia Copymate, które jest oparte o technologie AI. Naszym czytelnikom spodobały się artykuły z serii Ecomersy Basic: na temat opóźnień w wysyłkach w sklepie internetowym i sposobach pakowania zamówień. W kwietniowym TOP-ie znalazło się też miejsce na newsy o zarzutach od UOKiK dla właściciela Born2be i Renee i testach na platformie wszystko.pl. Pisaliśmy również o tym, że ChatGPT zostanie modowym asystentem na Zalando i że Amazon mówi „nie” podróbkom.
mBank z nową kampanią na temat obrony przed oszustami w sieci
mBank przygotował kurs samoobrony w sieci, czyli specjalny spot video, w którym prezentowane są najpopularniejsze formy oszustw internetowych. Mimo podejmowanych środków bezpieczeństwa wiele osób wciąż pada ofiarą cyberprzestępców, dlatego mBank chce szerzyć wiedzę na ich temat.
https://ecomersy.pl/mbank-z-nowa-kampania-na-temat-obrony-przed-oszustami-w-sieci
Sprzedaż detaliczna w marcu 2023 – wyraźne wzrosty w branży e-commerce
Z danych udostępnionych przez GUS możemy się dowiedzieć, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu 2023 roku była niższa niż w marcu 2022 o 7,3% (wobec wzrostu o 9,6% w ubiegłym roku). Z kolei w porównaniu z lutym br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 14,0%. W okresie styczeń-marzec 2023 sprzedaż zmalała o 3,5% rdr (wobec wzrostu o 9,0% w analogicznym okresie w 2022 roku).
https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-w-marcu-2023-wzrosty-w-branzy-e-commerce
Copymate – narzędzie do SEO oparte o technologie AI
Jakiś czas temu Marek Foltański – ekspert SEO – udostępnił odbiorcom narzędzie Copymate, czyli generator treści oparty o najnowsze modele od OpenAI. Jego twórca zaczął teraz wdrażać to rozwiązanie do codziennych projektów. Czy sztuczna inteligencja to przyszłość branży?
Ecomersy Basic #73: Opóźnienia w wysyłkach w sklepie internetowym. Jak poradzić sobie z kryzysem?
W każdym biznesie przytrafiają się kryzysy – szczególnie na początku. Warto jednak zawczasu poznać metody radzenia sobie z taką sytuacją, aby jak najszybciej ją opanować. Może się tak zdarzyć, że w pewnym momencie liczba zamówień w naszym sklepie internetowym zacznie gwałtownie rosnąć, przez co dojdzie do opóźnień w wysyłkach. Nierzadko pojawiają się również inne przyczyny. Podpowiadamy, jak najlepiej podejść do takich incydentów – zostań z nami, aby dowiedzieć się więcej!
Właściciel Born2be i Renee z zarzutami od UOKiK
UOKiK zarzuca spółce Azagroup wprowadzanie konsumentów w błąd. Chodzi o jej dwa sklepy internetowe związane z branżą modową – Born2be oraz Renee, które mają oferować swoim klientom permanentne promocje: czyli takie, które nigdy się nie kończą.
https://ecomersy.pl/wlasciciel-born2be-i-renee-z-zarzutami-od-uokik
Ecomersy Basic #72: Jak zapakować zamówienie? Poradnik e-commerce
Złożenie zamówienia przez klienta to niewątpliwy sukces, co nie oznacza, że w tym momencie powinniśmy spocząć na laurach. Nie mamy wpływu na to, czy produkt przypadnie do gustu konsumentowi, możemy jednak przyczynić się do pozytywnego odbioru naszej marki. Chodzi o sposób zapakowania przesyłki – nie wystarczy, by był bezpieczny profesjonalny. Warto więc zadbać o to, żeby zapadał w pamięć. Zostań z nami, a zdobędziesz potrzebną w tym temacie wiedzę!
https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-72-jak-zapakowac-zamowienie-poradnik-e-commerce
Amazon mówi „nie” podróbkom. Raport za 2022 rok
Jak wynika z corocznego raportu Amazona pt. „Brand Protection Report”, w ubiegłym roku platforma pomogła w wykryciu, przejęciu i zutylizowaniu aż 6 milionów podrobionych produktów. Kontrole Amazona doprowadziły do usunięcia ponad 99% ofert łamiących przepisy.
https://ecomersy.pl/amazon-mowi-nie-podrobkom-raport-za-2022-rok
Testy na platformie wszystko.pl trwają. Teraz także wśród sprzedawców
Na platformie zakupowej wszystko.pl cały czas trwają testy. Wspierany przez firmę Comarch marketplace do tej pory sprawdzała jedynie grupa klientów (ok. 7 tys. pracowników Grupy Kapitałowej Comarch), jednak pod koniec marca postanowiono poszerzyć grono testujących o sprzedawców.
https://ecomersy.pl/testy-na-platformie-wszystkopl-trwaja-teraz-takze-wsrod-sprzedawcow
ChatGPT na Zalando jako modowy asystent
Zalando to kolejna firma, która zdecydowała się wdrożyć do swoich usług ChatGPT, czyli pomocne narzędzie oparte na mechanizmach AI. Klienci platformy internetowej będą mogli skorzystać z pomocy sztucznej inteligencji, aby dobrać odpowiednią kreację do okoliczności.