Dzisiaj mamy: Czwartek, 18 Kwiecień 2024

Ecomersy Basic #72: Jak zapakować zamówienie? Poradnik e-commerce

2023.04.07

Złożenie zamówienia przez klienta to niewątpliwy sukces, co nie oznacza, że w tym momencie powinniśmy spocząć na laurach. Nie mamy wpływu na to, czy produkt przypadnie do gustu konsumentowi, możemy jednak przyczynić się do pozytywnego odbioru naszej marki. Chodzi o sposób zapakowania przesyłki – nie wystarczy, by był bezpieczny profesjonalny. Warto więc zadbać o to, żeby zapadał w pamięć. Zostań z nami, a zdobędziesz potrzebną w tym temacie wiedzę!

Co jeszcze się liczy – oprócz bezpieczeństwa?

Gdy kupujący odbiera swoją paczkę, od razu zwraca uwagę na jej estetykę. Klienci oczekują, że przesyłka będzie odpowiednio zabezpieczona, a przy tym miła dla oka. Żaden z nich nie chciałby otrzymać zamówienia, którego opakowanie wygląda na podniszczone – nie mówiąc już o samym produkcie. Dlatego wielu przedsiębiorców nie dba o wygląd paczki, skupiając się jedynie na jej ochronie. To błąd! Oba te elementy powinny iść ze sobą w parze, ponieważ w ten sposób zwiększamy szansę na to, że konsument zapamięta nasz sklep internetowy. Na pewno kojarzysz filmiki zawierające tzw. unboxing – polegają one na tym, że dana osoba (najczęściej YouTuber, influencer) otwiera na wizji przesyłkę, jednocześnie ją opisując. Jeżeli dana paczka przykuwa wzrok już na samym starcie, odbiorcy częściej patrzą na nią przychylniej!

Odpowiednie pakowanie i trwałe materiały

Wróćmy na chwilę do bezpieczeństwa. Chcielibyśmy zaznaczyć, że ten czynnik jest najważniejszy, jednak nie warto na nim poprzestawać. Jak zapakować zamówienie, aby nie musieć się martwić potencjalnymi szkodami? Przede wszystkim nie oszczędzaj na materiałach – najtańsze kartony słabej jakości nie należą do najtrwalszych, a przy tym niechlujnie się prezentują. Z kolei cienka taśma pakowa często wymaga wielu warstw, aby spełnić swoje zadanie. Pamiętaj również o tym, żeby dopasować przesyłkę do charakteru produktu. Niektóre towary należy zabezpieczyć szczegółowiej niż inne, a oprócz tego – inaczej pakujemy biżuterię, a inaczej zabawki dla dzieci. Na pozytywny wizerunek marki wpływa też korzystanie z ekologicznych opakowań – dla wielu konsumentów ochrona środowiska staje się coraz ważniejszą kwestią. Co istotne, wysokogatunkowe kartony nadają się również do odesłania produktu, dzięki czemu klienci nie muszą szukać kolejnych.


Zobacz też: https://ecomersy.pl/zero-waste-w-e-commerce


Wygląd przesyłki

Jeżeli chodzi o estetykę przesyłki – zadbaj o to, by jej wygląd był zgodny z ogólną identyfikacją wizualną marki. W ten sposób łatwiej utrwalić konkretny obraz marki w głowie klienta. Nie pomijaj tego aspektu, a Twoje paczki staną się kolejnymi nośnikami reklamowymi! Na opakowaniu powinna być widoczna nazwa oraz logo brandu. Doskonałym pomysłem okaże się także dołączenie małego prezentu (firmy często stawiają na cukierki) bądź kartki z podziękowaniem. Możesz umieścić w paczce też wizytówkę, kupon rabatowy oraz formularz zwrotu. Wyjdź swoim klientom naprzeciw – zaoszczędź czas, który musieliby poświęcić na samodzielne drukowanie tego formularza. Niektóre marki stosują też oryginalne wypełniacze (takie jak gałązki czy kwiaty) – ważne jednak, by były one ekologiczne (czyli papierowe, nie plastikowe). Polecamy również korzystanie z kartonów fasonowych, nie klapowych. Są dostosowane do danego produktu, nie wymagają taśmy klejącej, odznaczają się większą trwałością.

Krótkie podsumowanie

Tak jak wspomnieliśmy wyżej, dla konsumentów liczy się przede wszystkim odpowiednia ochrona przesyłki, ponieważ towar powinien być w stanie nienaruszonym. Nie oznacza to jednak, że nie można poświęcić nieco uwagi estetyce paczki. Personalizacja i dbałość o detale wyróżnią Cię na tle konkurencji, a marka stanie się bardziej rozpoznawalna.

Polecamy