Amazon mówi „nie” podróbkom. Raport za 2022 rok
Jak wynika z corocznego raportu Amazona pt. „Brand Protection Report”, w ubiegłym roku platforma pomogła w wykryciu, przejęciu i zutylizowaniu aż 6 milionów podrobionych produktów. Kontrole Amazona doprowadziły do usunięcia ponad 99% ofert łamiących przepisy.
Lepsze wyniki w porównaniu z 2021 rokiem
Amazon przykłada dużą wagę do walki z podróbkami. Jeżeli użytkownik platformy natknie się na podejrzaną ofertę, może zgłosić ją do Rejestru Marek. Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku uzasadnionych zgłoszeń było o 35% mniej niż w 2021. Zespół Amazon ds. zwalczania podróbek pozwał lub zgłosił podejrzenia w stosunku do ponad 1,3 tys. przestępców oferujących nieuczciwe podmioty w USA, Wielkiej Brytanii, UE i Chinach.
Coraz mniej oszustów
Koncern blokuje także podejrzanych sprzedawców, którzy próbują zakładać nowe konta po usunięciu poprzednich. W 2022 roku zarejestrowano ponad 800 tys. takich prób, czyli dużo mniej niż w roku wcześniejszym (wtedy było to 2,5 mln prób) oraz 2020 roku (6 mln prób!). Amazon zapewnia, że najważniejsze jest dla niego bezpieczeństwo kupujących.