Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Amazon mówi „nie” podróbkom. Raport za 2022 rok

2023.04.14

Jak wynika z corocznego raportu Amazona pt. „Brand Protection Report”, w ubiegłym roku platforma pomogła w wykryciu, przejęciu i zutylizowaniu aż 6 milionów podrobionych produktów. Kontrole Amazona doprowadziły do usunięcia ponad 99% ofert łamiących przepisy.

Lepsze wyniki w porównaniu z 2021 rokiem

Amazon przykłada dużą wagę do walki z podróbkami. Jeżeli użytkownik platformy natknie się na podejrzaną ofertę, może zgłosić ją do Rejestru Marek. Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku uzasadnionych zgłoszeń było o 35% mniej niż w 2021. Zespół Amazon ds. zwalczania podróbek pozwał lub zgłosił podejrzenia w stosunku do ponad 1,3 tys. przestępców oferujących nieuczciwe podmioty w USA, Wielkiej Brytanii, UE i Chinach.

Coraz mniej oszustów

Koncern blokuje także podejrzanych sprzedawców, którzy próbują zakładać nowe konta po usunięciu poprzednich. W 2022 roku zarejestrowano ponad 800 tys. takich prób, czyli dużo mniej niż w roku wcześniejszym (wtedy było to 2,5 mln prób) oraz 2020 roku (6 mln prób!). Amazon zapewnia, że najważniejsze jest dla niego bezpieczeństwo kupujących.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...