Dzisiaj mamy: Wtorek, 21 Maj 2024

#PrasówkaEcomersy (04.12 - 08.12)

2023.12.11

Zastanawialiśmy się, ile osób w Polsce korzysta z BNPL, pisaliśmy także o nowościach od Amazona, które zostały ogłoszone podczas konferencji re:Invent 2023. Przygotowaliśmy podsumowanie EastMedia 2023, czyli festiwalu inspiracji w e-marketingu. Informowaliśmy, że na stronach porno pojawiły się reklamy najbardziej znanych marek. Podzieliliśmy się też artykułem na temat flash sale, czyli błyskawicznych promocji. Zastanawialiśmy się, co zmieni Shopping Muse od Mastercard, pisaliśmy też o InPost Pay. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, ile pieniędzy Polacy przeznaczają na prezenty oraz że na rynku pojawiła się nowa firma doradcza – happy birds. Podzieliliśmy się TOP-em listopada od #ecomersy oraz wynikami najnowszego badania Revoluta na temat świątecznych marzeń Polaków. Informowaliśmy, że Future Mind i Solita łączą siły i że KiK udostępni dostawy do paczkomatów. Zastanawialiśmy się, czy Polacy chętnie korzystają z portali subskrypcyjnych: zgodnie z wynikami nowego badania Santander Consumer Bank. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat tego, jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe.

Ile osób w Polsce korzysta z BNPL? Najnowsze statystyki BIK

Zgodnie ze statystykami Biura Informacji Kredytowej, które zostały przedstawione podczas kongresu Consumer Finance w Warszawie, od maja br. z płatności odroczonych skorzystało 1,7 mln osób. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się o BNPL w Polsce?

https://ecomersy.pl/ile-osob-w-polsce-korzysta-z-bnpl-najnowsze-statystyki-bik

Nowości od Amazona. Konferencja re:Invent 2023

AWS (Amazon Web Services) ogłosił szereg nowości z zakresu sztucznej inteligencji na konferencji re:Invent 2023, jednym z największych wydarzeń technologicznych na świecie. Firma mówiła m.in. o Amazonie Q (asystencie biznesowym AI), nowych procesorach, rozszerzeniu współpracy z NVIDIA i Anthropic czy usłudze uwierzytelniania tożsamości.

https://ecomersy.pl/nowosci-od-amazona-konferencja-reinvent-2023

EastMedia 2023 - podsumowujemy festiwal inspiracji w e-marketingu

100 uczestników, 8 prelegentów, 8 praktycznych warsztatów i 4 prelekcje – tak w skrócie można podsumować EastMedia 2023, które odbyło się 24 listopada w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym. Była to konferencja pełna inspiracji do wykorzystania w dziedzinie marketingu internetowego. Rozszerzona formuła sprawiła, że uczestnicy wzięli udział w wartościowych warsztatach, które nadały praktyczny wymiar temu wydarzeniu.

https://ecomersy.pl/eastmedia

Reklamy najbardziej znanych marek na stronach porno? Google przyjrzy się sprawie

Reklamy znanych marek, takich ja Apple, Amazon, Meta czy Samsung, a także różnych organizacji pozarządowych, zaczęły się pojawiać na stronach pornograficznych – teraz firmy i podmioty, których te reklamy dotyczyły, domagają się wyjaśnień od Google.

https://ecomersy.pl/reklamy-najbardziej-znanych-marek-na-stronach-porno-google-przyjrzy-sie-sprawie

Flash sale. To warto wiedzieć o błyskawicznych promocjach

Każdy przedsiębiorca wie, jak ogromne znaczenie w handlu (nie tylko internetowym) mają promocje i wyprzedaże. To właśnie one przyciągają uwagę klientów, to na nie konsumenci czekają (nierzadko z zapartym tchem). Istnieje wiele sposobów, aby uatrakcyjnić promocje w sklepie internetowym i zrobić z nich wydarzenie, na które warto być przygotowanym. Jednym z nich jest flash sale. Chcielibyśmy opowiedzieć Ci trochę więcej o błyskawicznych wyprzedażach – zobacz, jak możesz je wykorzystać, by zwiększyć zyski w swojej firmie!

https://ecomersy.pl/flash-sale-to-warto-wiedziec-o-blyskawicznych-promocjach

Nowa era zakupów internetowych? Zobacz, co zmieni Shopping Muse od Mastercard

Shopping Muse to zaawansowane narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które zostało wprowadzone na rynek przez Mastercard. Nowoczesny asystent zakupów zmieni sposób wyszukiwania i oglądania produktów w Internecie. Co o nim wiemy?

https://ecomersy.pl/nowa-era-zakupow-internetowych-zobacz-co-zmieni-shopping-muse-od-mastercard-ecomersy

InPost Pay w ponad 30 sklepach. Nowoczesne narzędzie nadal pozostaje w fazie beta

Autorska metoda płatnicza InPostu – InPost Pay – jest już dostępna w 32 sklepach internetowych (m.in. Ochnik, Gandalf czy Taniaksiążka.pl). Nowe narzędzie działa od października 2023 roku, jednak wciąż znajduje się w fazie beta.

https://ecomersy.pl/inpost-pay-w-ponad-30-sklepach-nowoczesne-narzedzie-nadal-pozostaje-w-fazie-beta

Przedświąteczne nawyki zakupowe Polaków. Ile pieniędzy przeznaczamy na prezenty?

Przygotowania do tegorocznych świąt rozpoczęły się na dobre – zgodnie z wynikami badania SW Research dla Allegro największy odsetek Polaków zamierza wydać na prezenty od 201 do 500 zł. Platforma przygotowała dla klientów bogatą ofertę prezentową i specjalny kalendarz adwentowy z promocjami.

https://ecomersy.pl/przedswiateczne-nawyki-zakupowe-polakow-ile-pieniedzy-przeznaczamy-na-prezenty

TOP listopada od #ecomersy!

Jakie teksty opublikowane w listopadzie szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: o współpracy ERLI i PayU, o Allegro Share czy o NFT w Vistuli. Naszym czytelnikom spodobał się także artykuł o zdjęciach w sklepie internetowym. W listopadowym TOP-ie znalazło się też miejsce na wyniki różnych badań: o korzystaniu z social mediów przez polskie firmy, o najważniejszych tendencjach wśród e-kupujących (według Rankingu Ceneo), a także o kolejnych wzrostach BLIK-a w trzecim kwartale 2023 roku. Pisaliśmy również o październikowym BaseLinker Index i rekordowej sprzedaży w e-commerce oraz o korzystaniu z aplikacji mobilnych e-sklepów przez Polaków. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że coraz więcej automatów paczkowych Orlenu pojawia się w Polsce.

https://ecomersy.pl/top-listopada-od-ecomersy-1701859854

Nowa firma doradcza na rynku – happy birds

Sebastian Ptak i Krystian Wesołowski, którzy jeszcze do niedawna zajmowali ważne stanowiska w Autopay, podjęli współpracę i założyli firmę doradczą, która od sierpnia br. działa pod nazwą happy birds i oferuje wsparcie doradcze oraz autorskie metody warsztatów.

https://ecomersy.pl/nowa-firma-doradcza-na-rynku-happy-birds-skad-sie-wziela-jej-nazwa

Future Mind i Solita łączą siły. Szykuje się potężny projekt

Firmy Future Mind i Solita połączyły siły, tworząc zespół składający się z ponad 2 tys. ekspertów, którzy będą projektować wiodące usługi cyfrowe wspierające wzrost i rozwój biznesu klientów. Co jeszcze wiemy o nowej współpracy?

https://ecomersy.pl/future-mind-i-solita-lacza-sily-szykuje-sie-potezny-projekt

Jakie są świąteczne marzenia Polaków? Najnowsze badanie Revoluta

Według najnowszego raportu firmy Revolut – Revolut Money Raport – 41% Polaków nigdy nie zwraca otrzymanych prezentów, a 2% prawie zawsze. 36% badanych uważa, że luksusem jest większa ilość czasu dla siebie i bliskich, a 26% – że jest nim kupowanie produktów luksusowych marek. Co jeszcze wiemy o świątecznych przyzwyczajeniach i pragnieniach polskich konsumentów?

https://ecomersy.pl/jakie-sa-swiateczne-marzenia-polakow-najnowsze-badanie-revoluta

Czy Polacy chętnie korzystają z portali subskrypcyjnych? Nowe badanie Santander Consumer Bank

Zgodnie z wynikami najnowszego badania Santander Consumer Bank „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” już ponad 60% polskich e-konsumentów korzysta z wirtualnych usług subskrypcyjnych, takich ja Netflix. Jest wśród nich najwięcej osób w wieku od 18 do 29 lat. Ankietowani zostali również zapytani, czy korzystaliby z mediów społecznościowych w modelu subskrypcyjnym.

https://ecomersy.pl/czy-polacy-chetnie-korzystaja-z-netflixa-nowe-badanie-santander-consumer-bank

KiK udostępni dostawy do paczkomatów

5 grudnia 2023 roku w Rabowicach (gmina Swarzędz) przy ulicy Bliskiej 61 zostało otwarte pierwsze polskie Centrum Dystrybucji dla sieci dyskontów niespożywczych KiK. Dzięki temu możliwe stanie się szybsze i tańsze zaopatrywanie sklepów, a także uruchomienie dostaw do urządzeń paczkowych.

https://ecomersy.pl/kik-udostepni-dostawy-do-urzadzen-paczkomat-c

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych osób, które znajdujemy w sieci. W dzisiejszym tekście zastanowimy się, czym jest marketing rekomendacji i jak wykorzystać rekomendacje, by zwiększyć obroty w sklepie internetowym.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-106-jak-opinie-o-firmie-i-produkcie-wplywaja-na-decyzje-zakupowe

Polecamy