Dzisiaj mamy: Środa, 8 Maj 2024

Czy Polacy chętnie korzystają z portali subskrypcyjnych? Nowe badanie Santander Consumer Bank

2023.12.08

Zgodnie z wynikami najnowszego badania Santander Consumer Bank „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” już ponad 60% polskich e-konsumentów korzysta z wirtualnych usług subskrypcyjnych, takich ja Netflix. Jest wśród nich najwięcej osób w wieku od 18 do 29 lat. Ankietowani zostali również zapytani, czy korzystaliby z mediów społecznościowych w modelu subskrypcyjnym.

Kto posiada subskrypcje?

Z usług subskrypcyjnych korzysta najwięcej 18-29-latków (79%) i 30-39-latków (75%). Cieszą się one popularnością także wśród osób zarabiających między 5000 a 6999 zł netto (79%). Na przeciwległym biegunie znajduje się 35% respondentów, którzy w ogóle nie korzystają z takich usług – 60% z nich to osoby w wieku 60 lat lub więcej. 41% mieszka na wsi, z kolei ponad połowa zarabia najmniej 1999 zł netto miesięcznie.

Ile subskrypcji mają Polacy?

32% badanych korzystających z subskrypcji deklaruje, że posiada tylko jedną taką usługę, z kolei 28% – dwie. Co czwarty ankietowany wskazał trzy, a jedynie 5% – pięć. Santander Consumer Bank zapytał też, jakiego rodzaju subskrypcje internetowe posiadają badani. Są to przede wszystkim serwisy z filmami i serialami, takie jak Netflix (91%), platformy muzyczne, takie jak Spotify (34%), a później serwisy z e-bookami i audiobookami, takie jak Legimi (15%). Niżej znalazły się platformy z grami (9%) i programy lub aplikacje użytkowe (9%).

Media społecznościowe w modelu subskrypcyjnym: tak czy nie?

W badaniu „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” znalazło się też pytanie o to, czy ankietowani korzystaliby dalej z mediów społecznościowych (takich jak Facebook czy Instagram), gdyby były dostępne tylko w płatnym modelu subskrypcyjnym. Spośród 92% osób, które przyznało, że korzystają obecnie z tych platform, 44% odpowiedziało „nie”. Największy odsetek z nich to respondenci z najniższymi dochodami oraz mieszkańcy średnich miast. Odpowiedź „tak” wybrało 39% badanych – to głównie 30-39-latkowie i zarabiający między 4000 a 4999 zł netto.

Polecamy