Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Przedświąteczne nawyki zakupowe Polaków. Ile pieniędzy przeznaczamy na prezenty?

2023.12.06

Przygotowania do tegorocznych świąt rozpoczęły się na dobre – zgodnie z wynikami badania SW Research dla Allegro największy odsetek Polaków zamierza wydać na prezenty od 201 do 500 zł. Platforma przygotowała dla klientów bogatą ofertę prezentową i specjalny kalendarz adwentowy z promocjami.

Nie lubimy szukać prezentów na ostatnią chwilę

Według raportu SW Research dla Allegro blisko 6 na 10 Polaków kupuje prezenty świąteczne jeszcze przed rozpoczęciem grudnia, a 27% na początku grudnia – głównym powodem jest chęć uniknięcia stresu związanego z poszukiwaniem upominków na ostatnią chwilę (46%), szukanie inspiracji na ciekawsze prezenty (40%) oraz atrakcyjne promocje (28%). Na platformie Allegro możemy znaleźć specjalne oznaczenia przy produktach (ikonka czerwonego prezentu), które sygnalizują, że dana rzecz dotrze jeszcze przed świętami.

Od kogo dostajemy prezenty? Nie tylko Święty Mikołaj

Około 3 na 10 ankietowanych chce zaskoczyć swoich bliskich, więc nie pyta ich, co powinni im podarować, jednak aż połowa dorosłych Polaków otwarcie rozmawia o pomysłach na prezenty, chcąc mieć pewność, że druga osoba będzie zadowolona. 16% badanych praktykuje pisanie listów do świętego Mikołaja. 60% badanych przyznało, że dostaje prezenty od Świętego Mikołaja, 10% wskazało Gwiazdora, 7% – Dzieciątko, 6% – Gwiazdkę, a 4% – Aniołka. 39% planuje wydać na prezenty od 201 do 500 zł, a niemal co czwarta osoba chce przeznaczyć na ten cel od 500 do 1000 zł.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...