Dzisiaj mamy: Sobota, 23 Listopad 2024

#PrasówkaEcomersy (27.03 - 31.03)

2023.04.03

Pisaliśmy, że Promomanager debiutuje na polskim rynku oraz że InPost został członkiem SBTi – jako pierwsza firma w Polsce. Ostrzegaliśmy przed nowym rodzajem oszustwa – na kod QR. Informowaliśmy, że Amazon zapowiada kolejne zwolnienia. Zastanawialiśmy się też, jak przygotować skuteczny post na Facebooka e-sklepu. Wspomnieliśmy, ile wynosił miesięczny dochód rozporządzalny w 2022 roku. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się również, że dwie agencje – Strix i Webweit – łączą siły oraz że Morele.net wdraża ChatGPT do swojego e-sklepu. Pisaliśmy, że Klarna wdraża ChatGPT – na razie tylko w USA i Kanadzie, a także że Tesco wycofuje się z Polski i odnosi sukcesy w q-commerce w Wielkiej Brytanii. Podzieliliśmy się wynikami finansowymi Allegro za 2022 rok. Pisaliśmy, kto zdobył nagrody w Mobile Trends Awards 2022. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat tego, jak radzić sobie z trudnym klientem w sieci.

Promomanager debiutuje na polskim rynku

Promomanager to cyfrowa platforma do samodzielnego tworzenia, przeprowadzania i zarządzania akcjami promocyjnymi skierowanymi do e-konsumentów, pracowników i partnerów biznesowych. To pierwsze takie rozwiązanie w Europie, a teraz debiutuje na polskim rynku.

https://ecomersy.pl/promomanager-debiutuje-na-polskim-rynku

Nowy rodzaj oszustwa – na kod QR

Poczta Polska ostrzega przed nowym rodzajem oszustwa, które wykorzystuje kod QR. Użytkownicy mogą otrzymywać wiadomości z fałszywymi kodami – ich nadawcy podają się za operatora pocztowego. Służą one finalizowaniu fikcyjnych transakcji.

https://ecomersy.pl/nowy-rodzaj-oszustwa-na-kod-qr

InPost został członkiem SBTi – jako pierwsza firma w Polsce

Grupa InPost przystąpiła do Science Best Target initiative (SBTi), którego możemy określić mianem globalnego lidera wspierającego przedsiębiorców w osiągnięciu zerowej emisji netto gazów cieplarnianych. Jest to pierwsza firma w Polsce z zatwierdzonymi przez SBTi celami NET-ZERO do 2040 roku.

https://ecomersy.pl/inpost-zostal-czlonkiem-sbti-jako-pierwsza-firma-w-polsce

Amazon zapowiada kolejne zwolnienia

W Amazonie szykują się zwolnienia – z komunikatu, który został opublikowany w poniedziałek (20 marca br.) możemy się dowiedzieć, że amerykańska firma planuje w najbliższych tygodniach pożegnać 9 tys. pracowników.

https://ecomersy.pl/amazon-zapowiada-kolejne-zwolnienia

Jak przygotować skuteczny post na Facebooka e-sklepu?

Prowadzisz fanpage swojego sklepu internetowego i zastanawiasz się, jakie treści powinieneś na nim publikować? Na pewno wiesz, że na Facebooku dzielimy się postami, czyli niezbyt długim tekstem najczęściej opatrzonym grafiką, który użytkownicy mogą lajkować, komentować i udostępniać. Jeżeli dana osoba zdecydowała się polubić Facebookową stronę Twojej firmy, oznacza to tylko jedno – interesuje ją Twoja oferta. Spróbuj więc podtrzymać to zainteresowanie poprzez atrakcyjne treści!

https://ecomersy.pl/jak-przygotowac-skuteczny-post-na-facebooka-e-sklepu

Biedniejemy? Ile wynosił miesięczny dochód rozporządzalny w 2022 roku?

Według danych udostępnionych przez Główny Urząd Statystyczny przeciętny miesięczny dochód rozporządzalny na osobę w 2022 roku w Polsce wyniósł 2249,79 zł. Są to pieniądze, którymi statystyczny Polak dysponuje na każdą osobę w rodzinie.

https://ecomersy.pl/biedniejemy-ile-wynosil-miesieczny-dochod-rozporzadzalny-w-2022-roku

Dwie agencje – Strix i Webweit – łączą siły

Strix – polska agencja e-commerce – poinformował o przyjęciu do grupy niemieckiej agencji Webweit. Oznacza to, że firma będzie miała swoje oddziały na terenie Polski, Holandii oraz Niemiec. Dzięki temu rozwiązaniu liczba pracowników grupy zwiększy się o 25%, dobijając do 200 specjalistów.

https://ecomersy.pl/dwie-agencje-strix-i-webweit-lacza-sily

Morele.net wdraża ChatGPT do swojego e-sklepu

ChatGPT cieszy się coraz większą popularnością wśród internautów. Morele.net postanowiło wykorzystać narzędzie oparte na sztucznej inteligencji i wdrożyć je do panelu „Zapytaj eksperta”. Sklep chce zostać liderem we wdrażaniu rozwiązań bazujących na AI.

https://ecomersy.pl/dwie-agencje-strix-i-webweit-lacza-sily

Klarna wdraża ChatGPT – na razie tylko w USA i Kanadzie

Klarna to kolejna firma, która nawiązała współpracę z OpenAI. Szwedzki fintech zamierza wprowadzić narzędzie znacznie ułatwiające zakupy – asystenta bazującego na popularnym ChacieGPT. Na początku rozwiązanie będzie dostępne jedynie dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych i Kanady.

https://ecomersy.pl/klarna-wdraza-chatgpt-na-razie-tylko-w-usa-i-kanadzie

Wyniki finansowe Allegro za 2022 rok

Allegro spełniło wszystkie oczekiwania finansowe w 2022 roku, zamykając go z rekordową liczbą kupujących i ofert dostępnych na platformie. Następnym celem jest uruchomienie Allegro.cz, czyli Allegro w Czechach.

https://ecomersy.pl/wyniki-finansowe-allegro-za-2022-rok

Tesco wycofuje się z Polski i odnosi sukcesy w q-commerce w Wielkiej Brytanii

Tesco zakończyło działalność w Polsce po ponad 25 latach. W 2023 roku detalista zainwestuje w usługę Whoosh, czyli ekspresowe dostawy spożywcze. Działa ona obecnie w połowie brytyjskich sklepów Tesco Express.

https://ecomersy.pl/tesco-wycofuje-sie-z-polski-i-odnosi-sukcesy-w-q-commerce-w-wielkiej-brytanii

Mobile Trends Awards 2022 – kto zdobył nagrody?

W środę 28 marca mogliśmy poznać zwycięzców tegorocznej edycji Mobile Trends Awards. Gala odbyła się w Metropolo by Golden Tulip w Krakowie, a poprowadził ją prezenter „Dzień dobry TVN”, Mateusz Hładki. Wręczono aż 20 statuetek dla najlepszych projektów i aplikacji mobilnych 2022 roku.

https://ecomersy.pl/mobile-trends-awards-2022-kto-zdobyl-nagrody

Ecomersy Basic #71: Jak poradzić sobie z trudnym klientem w sieci?

Każdy, kto kiedykolwiek prowadził sklep internetowy, zdaje sobie sprawę, że można trafić na różnych klientów. Niektórzy będą większym wyzwaniem niż inni, czasami mając nieuzasadnione (bądź tylko częściowo uzasadnione) pretensje – dotyczące oferty, komunikacji, działania strony i innych elementów. Warto wiedzieć, jak radzić sobie z takimi konsumentami, aby nie wpłynąć negatywnie na wizerunek marki. Zostań z nami i zdobądź wszystkie potrzebne informacje.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-71-jak-poradzic-sobie-z-trudnym-klientem-w-sieci

Polecamy