Wyniki finansowe Allegro za 2022 rok
Allegro spełniło wszystkie oczekiwania finansowe w 2022 roku, zamykając go z rekordową liczbą kupujących i ofert dostępnych na platformie. Następnym celem jest uruchomienie Allegro.cz, czyli Allegro w Czechach.
Podstawowe dane
Wartość sprzedaży brutto (GMV) w czwartym kwartale wzrosła o 14% r/r, osiągając poziom 14,4 mld PLN. W całym roku 2022 GMV zwiększyła się o 15,9% r/r – do 49,4 mld PLN. Polska część biznesu zarejestrowała wzrost przychodów o 26,5% r/r do 2 mld PLN w czwartym kwartale i o 24,1% do 6,65 mld PLN w całym 2022 roku. Liczba aktywnych kupujących wzrosła o kolejne 560 tys. r/r i przekroczyła w czwartym kwartale 14 mln. Skorygowana EBITDA dla polskiej części grupy wzrosła w czwartym kwartale o 41,2% r/r do 708 mln PLN.
Allegro w Czechach i Allegro Pay
Allegro skupia się obecnie na dalszej poprawie wyników sprzedaży własnej (1P) prowadzonej przez segment MALL i przygotowuje się do komercyjnego wdrożenia w Czechach sprawdzonego modelu marketplace. Nie przestaje także rosnąć popularność Allegro Pay, czyli usługi płatności odroczonych na platformie. Wartość przyznanych za jej pośrednictwem pożyczek wyniosła w zeszłym roku 5,5 mld PLN. Grupa planuje umacniać swoją pozycję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i rozwijać ekspansję międzynarodową.