Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Wyniki finansowe Allegro za 2022 rok

2023.03.31

Allegro spełniło wszystkie oczekiwania finansowe w 2022 roku, zamykając go z rekordową liczbą kupujących i ofert dostępnych na platformie. Następnym celem jest uruchomienie Allegro.cz, czyli Allegro w Czechach.

Podstawowe dane

Wartość sprzedaży brutto (GMV) w czwartym kwartale wzrosła o 14% r/r, osiągając poziom 14,4 mld PLN. W całym roku 2022 GMV zwiększyła się o 15,9% r/r – do 49,4 mld PLN. Polska część biznesu zarejestrowała wzrost przychodów o 26,5% r/r do 2 mld PLN w czwartym kwartale i o 24,1% do 6,65 mld PLN w całym 2022 roku. Liczba aktywnych kupujących wzrosła o kolejne 560 tys. r/r i przekroczyła w czwartym kwartale 14 mln. Skorygowana EBITDA dla polskiej części grupy wzrosła w czwartym kwartale o 41,2% r/r do 708 mln PLN.

Allegro w Czechach i Allegro Pay

Allegro skupia się obecnie na dalszej poprawie wyników sprzedaży własnej (1P) prowadzonej przez segment MALL i przygotowuje się do komercyjnego wdrożenia w Czechach sprawdzonego modelu marketplace. Nie przestaje także rosnąć popularność Allegro Pay, czyli usługi płatności odroczonych na platformie. Wartość przyznanych za jej pośrednictwem pożyczek wyniosła w zeszłym roku 5,5 mld PLN. Grupa planuje umacniać swoją pozycję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i rozwijać ekspansję międzynarodową.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...