Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

#PrasówkaEcomersy (19.12 - 23.12)

2022.12.27

Informowaliśmy, że Pepco nie będzie kontynuować sprzedaży internetowej. Zastanawialiśmy się także, czy czeski e-sklep spożywczy związany z Grupą Košík zacznie działać w Polsce. Pisaliśmy o Google Analytics 4 oraz o nadchodzących zmianach. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, czego oczekują e-konsumenci w okresie świątecznym – na podstawie badania Cisco AppDynamics. Wspominaliśmy, że w raporcie „What’s Next” TikTok podsumowuje 2022 rok i wskazuje trendy. Informowaliśmy również o nowych funkcjonalnościach w aplikacji mobilnej Allegro i o rekordowej sprzedaży dziennej na Allegro. Na podstawie danych z GUS pisaliśmy o sprzedaży detalicznej w listopadzie 2022 roku. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się o powstaniu nowej polskiej marki odzieżowej, DOUBLE NINE. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat organizacji skutecznej wyprzedaży.

Pepco nie będzie kontynuować sprzedaży internetowej

W tym roku zakupy w Pepco możemy robić tylko stacjonarnie – produkty tej sieci nie są dostępne w Internecie. Niedawno zakończony został roczny test i firma podjęła decyzję, by sprzedawać swój towar tylko w tradycyjnych placówkach.

https://ecomersy.pl/pepco-nie-bedzie-kontynuowac-sprzedazy-internetowej

Współpraca Metro AG z Grupą Košík.cz. Czy czeski e-sklep spożywczy zacznie działać w Polsce?

Metro AG, czyli właściciel Makro Cash & Carry, zdecydowało się na współpracę z czeską Grupą Košík, aby wzmocnić biznes w kanale e-grocery. Na ten moment działania obejmują Czechy, Słowację oraz Bułgarię, jednak w planach jest rozwój również w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Czy dołączy do nich Polska?

https://ecomersy.pl/wspolpraca-metro-ag-z-grupa-kosikcz-czy-czeski-e-sklep-spozywczy-zacznie-dzialac-w-polsce

Google Analytics 4 – nadchodzi czas zmian!

1 lipca 2023 – jest to oficjalna data wyłączenia Google Universal Analytics (GA 3). Właśnie wtedy usługa zostanie w pełni zastąpiona nową wersją, czyli Google Analytics 4. Nie będzie można dłużej realizować pomiarów na stronie internetowej za pomocą GA 3, chociaż w przypadku serwisów z wykupioną płatną wersją Analytics 360 termin ten wydłużono o 3 miesiące. Oprócz tego – przez kolejne 6 miesięcy użytkownicy będą mieli dostęp do raportów i danych historycznych. Sprawdź, jakie zmiany nas czekają!

https://ecomersy.pl/google-analytics-4-nadchodzi-czas-zmian

Czego oczekują e-konsumenci w okresie świątecznym? Badanie Cisco AppDynamics

Badanie przeprowadzone przez Cisco AppDynamics wśród ponad 12 tys. osób z 12 krajów pokazuje, co jest najważniejsze dla klientów online w okresie przedświątecznym. Okazuje się, że podczas szukania najlepszych okazji bardzo duże znaczenie ma nowoczesna technologia i dostępność aplikacji zakupowej oraz jej szybkie, sprawne działanie.

https://ecomersy.pl/czego-oczekuja-e-konsumenci-w-okresie-swiatecznym-badanie-cisco-appdynamics

What`s Next – TikTok podsumowuje 2022 i wskazuje trendy

TikTok opublikował trzecią edycję raportu „What’s Next”, w którym pokazuje popularne w 2022 roku trendy i prognozuje, jak zmienią się potrzeby użytkowników w kolejnym roku. Wyniki zostały podzielone na trzy segmenty, które składają się z głównych tendencji i przypisanych do nich „sygnałów”, pokazujących zachowania oraz zainteresowania odbiorców. W badaniu uwzględnia się wpływ platformy na kulturę.

https://ecomersy.pl/what39s-next-tiktok-podsumowuje-2022-i-wskazuje-trendy

Nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej Allegro

Użytkownicy aplikacji mobilnej Allegro zyskali dostęp do nowych opcji – mogą już przechowywać w niej swoje karty lojalnościowe, wystawiać oferty na Allegro Lokalnie w wygodniejszy sposób i przeglądać ofertę serwisu eBilet.pl.

https://ecomersy.pl/nowe-funkcjonalnosci-w-aplikacji-mobilnej-allegro

Rekordowa sprzedaż dzienna na Allegro – znamy nową datę

Allegro ogłasza, że padł nowy rekord sprzedaży dziennej na platformie – największy wzrost zamówień odnotowano w poniedziałek, 12 grudnia. Cały tydzień (do 18 grudnia) był niezwykle owocny dla marketplace’u.

https://ecomersy.pl/rekordowa-sprzedaz-dzienna-na-allegro-znamy-nowa-date

Sprzedaż detaliczna w listopadzie 2022 roku – dane GUS

Według danych udostępnionych przez GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych w listopadzie 2022 roku była wyższa o 1,6% niż w tym samym miesiącu 2021 roku (wobec wzrostu o 12,1% w listopadzie ubiegłego roku). Odnotowano także spadek sprzedaży detalicznej o 0,3% w porównaniu z październikiem 2022. W okresie od stycznia do listopada br. sprzedaż zwiększyła się o 5,4% rdr. (w 2021 był to wzrost o 7,7%).

https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-w-listopadzie-2022-roku-dane-gus

Nowa polska marka odzieżowa DOUBLE NINE

Tymoteusz Puchacz, Kuba Moder oraz Aleksander Theus – trzech polskich piłkarzy – wystartowało z własną marką odzieżową, która nosi nazwę „DOUBLE NINE”. Na stronie doublenine99.com pojawiła się już pierwsza kolekcja obejmująca bluzę i spodnie.

https://ecomersy.pl/nowa-polska-marka-odziezowa-double-nine

#EcomersyBasic #58: Jak zorganizować skuteczną wyprzedaż?

Powoli zbliża się styczeń, a to oznacza, że klienci będą oczekiwać noworocznych promocji. Czy wiesz, jak się do tego przygotować? Organizacja skutecznej wyprzedaży wymaga wcześniejszego zaplanowania swoich działań – chodzi przecież o to, by przyniosła jak najlepsze rezultaty. Podpowiemy Ci, jakie rozwiązania warto wdrożyć i jak zachęcić klientów do skorzystania z Twoich okazji. Zostań z nami, aby wszystkiego się dowiedzieć!

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-58-jak-zorganizowac-skuteczna-wyprzedaz

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...