#PrasówkaEcomersy (19.12 - 23.12)
Informowaliśmy, że Pepco nie będzie kontynuować sprzedaży internetowej. Zastanawialiśmy się także, czy czeski e-sklep spożywczy związany z Grupą Košík zacznie działać w Polsce. Pisaliśmy o Google Analytics 4 oraz o nadchodzących zmianach. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, czego oczekują e-konsumenci w okresie świątecznym – na podstawie badania Cisco AppDynamics. Wspominaliśmy, że w raporcie „What’s Next” TikTok podsumowuje 2022 rok i wskazuje trendy. Informowaliśmy również o nowych funkcjonalnościach w aplikacji mobilnej Allegro i o rekordowej sprzedaży dziennej na Allegro. Na podstawie danych z GUS pisaliśmy o sprzedaży detalicznej w listopadzie 2022 roku. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się o powstaniu nowej polskiej marki odzieżowej, DOUBLE NINE. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat organizacji skutecznej wyprzedaży.
Pepco nie będzie kontynuować sprzedaży internetowej
W tym roku zakupy w Pepco możemy robić tylko stacjonarnie – produkty tej sieci nie są dostępne w Internecie. Niedawno zakończony został roczny test i firma podjęła decyzję, by sprzedawać swój towar tylko w tradycyjnych placówkach.
https://ecomersy.pl/pepco-nie-bedzie-kontynuowac-sprzedazy-internetowej
Współpraca Metro AG z Grupą Košík.cz. Czy czeski e-sklep spożywczy zacznie działać w Polsce?
Metro AG, czyli właściciel Makro Cash & Carry, zdecydowało się na współpracę z czeską Grupą Košík, aby wzmocnić biznes w kanale e-grocery. Na ten moment działania obejmują Czechy, Słowację oraz Bułgarię, jednak w planach jest rozwój również w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Czy dołączy do nich Polska?
Google Analytics 4 – nadchodzi czas zmian!
1 lipca 2023 – jest to oficjalna data wyłączenia Google Universal Analytics (GA 3). Właśnie wtedy usługa zostanie w pełni zastąpiona nową wersją, czyli Google Analytics 4. Nie będzie można dłużej realizować pomiarów na stronie internetowej za pomocą GA 3, chociaż w przypadku serwisów z wykupioną płatną wersją Analytics 360 termin ten wydłużono o 3 miesiące. Oprócz tego – przez kolejne 6 miesięcy użytkownicy będą mieli dostęp do raportów i danych historycznych. Sprawdź, jakie zmiany nas czekają!
https://ecomersy.pl/google-analytics-4-nadchodzi-czas-zmian
Czego oczekują e-konsumenci w okresie świątecznym? Badanie Cisco AppDynamics
Badanie przeprowadzone przez Cisco AppDynamics wśród ponad 12 tys. osób z 12 krajów pokazuje, co jest najważniejsze dla klientów online w okresie przedświątecznym. Okazuje się, że podczas szukania najlepszych okazji bardzo duże znaczenie ma nowoczesna technologia i dostępność aplikacji zakupowej oraz jej szybkie, sprawne działanie.
https://ecomersy.pl/czego-oczekuja-e-konsumenci-w-okresie-swiatecznym-badanie-cisco-appdynamics
What`s Next – TikTok podsumowuje 2022 i wskazuje trendy
TikTok opublikował trzecią edycję raportu „What’s Next”, w którym pokazuje popularne w 2022 roku trendy i prognozuje, jak zmienią się potrzeby użytkowników w kolejnym roku. Wyniki zostały podzielone na trzy segmenty, które składają się z głównych tendencji i przypisanych do nich „sygnałów”, pokazujących zachowania oraz zainteresowania odbiorców. W badaniu uwzględnia się wpływ platformy na kulturę.
https://ecomersy.pl/what39s-next-tiktok-podsumowuje-2022-i-wskazuje-trendy
Nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej Allegro
Użytkownicy aplikacji mobilnej Allegro zyskali dostęp do nowych opcji – mogą już przechowywać w niej swoje karty lojalnościowe, wystawiać oferty na Allegro Lokalnie w wygodniejszy sposób i przeglądać ofertę serwisu eBilet.pl.
https://ecomersy.pl/nowe-funkcjonalnosci-w-aplikacji-mobilnej-allegro
Rekordowa sprzedaż dzienna na Allegro – znamy nową datę
Allegro ogłasza, że padł nowy rekord sprzedaży dziennej na platformie – największy wzrost zamówień odnotowano w poniedziałek, 12 grudnia. Cały tydzień (do 18 grudnia) był niezwykle owocny dla marketplace’u.
https://ecomersy.pl/rekordowa-sprzedaz-dzienna-na-allegro-znamy-nowa-date
Sprzedaż detaliczna w listopadzie 2022 roku – dane GUS
Według danych udostępnionych przez GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych w listopadzie 2022 roku była wyższa o 1,6% niż w tym samym miesiącu 2021 roku (wobec wzrostu o 12,1% w listopadzie ubiegłego roku). Odnotowano także spadek sprzedaży detalicznej o 0,3% w porównaniu z październikiem 2022. W okresie od stycznia do listopada br. sprzedaż zwiększyła się o 5,4% rdr. (w 2021 był to wzrost o 7,7%).
https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-w-listopadzie-2022-roku-dane-gus
Nowa polska marka odzieżowa DOUBLE NINE
Tymoteusz Puchacz, Kuba Moder oraz Aleksander Theus – trzech polskich piłkarzy – wystartowało z własną marką odzieżową, która nosi nazwę „DOUBLE NINE”. Na stronie doublenine99.com pojawiła się już pierwsza kolekcja obejmująca bluzę i spodnie.
https://ecomersy.pl/nowa-polska-marka-odziezowa-double-nine
#EcomersyBasic #58: Jak zorganizować skuteczną wyprzedaż?
Powoli zbliża się styczeń, a to oznacza, że klienci będą oczekiwać noworocznych promocji. Czy wiesz, jak się do tego przygotować? Organizacja skutecznej wyprzedaży wymaga wcześniejszego zaplanowania swoich działań – chodzi przecież o to, by przyniosła jak najlepsze rezultaty. Podpowiemy Ci, jakie rozwiązania warto wdrożyć i jak zachęcić klientów do skorzystania z Twoich okazji. Zostań z nami, aby wszystkiego się dowiedzieć!
https://ecomersy.pl/ecomersybasic-58-jak-zorganizowac-skuteczna-wyprzedaz