Dzisiaj mamy: Czwartek, 13 Czerwiec 2024

Czego oczekują e-konsumenci w okresie świątecznym? Badanie Cisco AppDynamics

2022.12.20

Badanie przeprowadzone przez Cisco AppDynamics wśród ponad 12 tys. osób z 12 krajów pokazuje, co jest najważniejsze dla klientów online w okresie przedświątecznym. Okazuje się, że podczas szukania najlepszych okazji bardzo duże znaczenie ma nowoczesna technologia i dostępność aplikacji zakupowej oraz jej szybkie, sprawne działanie.

Ogromne znaczenie technologii

Znaczna większość konsumentów (aż 95%) twierdzi, że w tym roku jeszcze ważniejsze niż w poprzednich latach stało się znalezienie atrakcyjnych cenowo ofert świątecznych – ze względu na rosnące koszty życia i niepewne perspektywy finansowe. Z kolei 73% badanych deklaruje, że nawet najlepsze promocje nie przyciągną ich do sklepów internetowych, które nie posiadają responsywnej platformy. 78% uważa, że odczucia związane z korzystaniem z aplikacji zakupowych są równie ważne, co atrakcyjna oferta.

Brak tolerancji na kłopoty techniczne

63% badanych przyznaje, że aplikacje i usługi cyfrowe, które nie będą działać odpowiednio szybko i sprawnie, wywołają w nich poczucie złości i niepokoju. Niemal trzy czwarte nigdy nie wróci do e-sklepu, jeżeli natrafią na jakiekolwiek problemy z aplikacją/stroną internetową. 64% deklaruje, że marki dostaną jeszcze jedną szansę, ale nie więcej. W porównaniu z zeszłym rokiem odsetek wzrósł o 7 punktów procentowych.

Polecamy