Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Czego oczekują e-konsumenci w okresie świątecznym? Badanie Cisco AppDynamics

2022.12.20

Badanie przeprowadzone przez Cisco AppDynamics wśród ponad 12 tys. osób z 12 krajów pokazuje, co jest najważniejsze dla klientów online w okresie przedświątecznym. Okazuje się, że podczas szukania najlepszych okazji bardzo duże znaczenie ma nowoczesna technologia i dostępność aplikacji zakupowej oraz jej szybkie, sprawne działanie.

Ogromne znaczenie technologii

Znaczna większość konsumentów (aż 95%) twierdzi, że w tym roku jeszcze ważniejsze niż w poprzednich latach stało się znalezienie atrakcyjnych cenowo ofert świątecznych – ze względu na rosnące koszty życia i niepewne perspektywy finansowe. Z kolei 73% badanych deklaruje, że nawet najlepsze promocje nie przyciągną ich do sklepów internetowych, które nie posiadają responsywnej platformy. 78% uważa, że odczucia związane z korzystaniem z aplikacji zakupowych są równie ważne, co atrakcyjna oferta.

Brak tolerancji na kłopoty techniczne

63% badanych przyznaje, że aplikacje i usługi cyfrowe, które nie będą działać odpowiednio szybko i sprawnie, wywołają w nich poczucie złości i niepokoju. Niemal trzy czwarte nigdy nie wróci do e-sklepu, jeżeli natrafią na jakiekolwiek problemy z aplikacją/stroną internetową. 64% deklaruje, że marki dostaną jeszcze jedną szansę, ale nie więcej. W porównaniu z zeszłym rokiem odsetek wzrósł o 7 punktów procentowych.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...