What`s Next – TikTok podsumowuje 2022 i wskazuje trendy
TikTok opublikował trzecią edycję raportu „What’s Next”, w którym pokazuje popularne w 2022 roku trendy i prognozuje, jak zmienią się potrzeby użytkowników w kolejnym roku. Wyniki zostały podzielone na trzy segmenty, które składają się z głównych tendencji i przypisanych do nich „sygnałów”, pokazujących zachowania oraz zainteresowania odbiorców. W badaniu uwzględnia się wpływ platformy na kulturę.
Pierwszy trend: aktywna rozrywka
Pierwszym trendem jest rozrywka, którą można wykorzystać, by zaangażować swoją społeczność (tzw. aktywna rozrywka). Zostały do niego przypisane trzy sygnały - 1A: „Pokaż, nie sprzedawaj; hasztagi do przetestowania: #storytime #POV”, 1B: „TikTok pomaga odkryć prawdę; #ExpectationVsReality #FactOrCup”, 1C: „Od klienta do twórcy, czyli content tworzony organicznie; #MustHaves #TikTokMadeMeBuyIt”. Według badania „TikTok Marketing Science Global Entertaining Ads” przeprowadzonego w 2022 roku przez Marketcast średnio dwie trzecie użytkowników aplikacji twierdzi, że angażuje się podczas przeglądania TikToka. Treści, które przyciągają najwięcej uwagi, dostarczają rozrywkę i pozwalają oderwać myśli od innych spraw. Platforma radzi twórcom, by korzystały z technik edycji – takich jak synchronizacja dźwięków z przejściami czy dodawanie nakładek tekstowych – by przyciągnąć uwagę widzów.
Zobacz też: Jak reklamować sklep na Tik Toku?
Drugi trend: przestrzeń pełna radości
Drugi trend to tworzenie przestrzeni dla radości. Obejmuje następujące sygnały – 2A: „Memizacja życia, czyli humor jako uniwersalny język”, 2B: „Wellbeing w Twoim stylu; #InnerChild, #HotGirlWalk”, 3B: „Mały luksus; #TreatYourself #UnwindWithMe”. Oznacza to, że użytkownicy TikToka szukają w aplikacji treści, które wspierają ich w dbaniu o zdrowie, mogą uchronić przed wypaleniem zawodowym oraz okazują się pomocne w radzeniu sobie z problemami. Według wcześniej wspomnianego raportu połowa społeczności TikToka twierdzi, że platforma poprawia im nastrój i przynosi radość. Z kolei 41% uważa, że content podnoszący na duchu znacząco wpływa na chęć zrobienia zakupów.
Trzeci trend: ideały budujące społeczność
Trzecim i ostatnim trendem są ideały, które budują społeczność. Jego sygnały to – 3A: „Zapytaj na TikToku; #EduTok #TikTokMadeMeTryIt”, 3B: „Kierunek: wzrost; #GrowthMindset #Advice”, 3C: „Bądź przyjacielem; #ShopWithMe #ComeWithMe”. Zauważyć można, jak ważne dla użytkowników jest dzielenie się swoimi pasjami. W ten sposób więzi stają się silniejsze, a odbiorcy wspólnie poszerzają horyzonty. Jak widzimy, TikTok to nie „impreza masowa”, tylko „zbiór maleńkich klubów”. Każdy znajdzie coś dla siebie i zaspokoi chęć rozwoju. Społeczność szuka na platformie sposobów na przełamanie rutyny oraz autorytetów wśród swoich rówieśników – takich, którzy zainspirują ich do kroczenia własnymi ścieżkami i życia tak, jak chcą.