Dzisiaj mamy: Piątek, 26 Kwiecień 2024

Jak reklamować sklep na Tik Toku?

2022.06.28

Tik Tok to aplikacja, która w ostatnich latach zyskała ogromną popularność. Najwięcej czasu spędzają na niej członkowie pokolenia Z, czyli osoby urodzone po 1995 lub 1997 roku, oraz millenialsi. Dlatego właśnie warto kierować swój przekaz reklamowy przede wszystkim do nich. Obecność na Tik Toku pomoże Ci zbudować rozpoznawalność marki, nawiązać lepszy kontakt z odbiorcami i zapewnić im rozrywkę.

Tik Tok niesie za sobą ogromny potencjał

Aplikacja Tik Tok jest bardzo młoda – zadebiutowała w 2016 roku – jednak szybko zyskała miano jednego z największych graczy w świecie social mediów. Wszystko za sprawą typu contentu, jaki pozwala tworzyć. Jej użytkownicy mogą wykazać się kreatywnością, przygotowując krótkie formy video. Korzystają przy tym z rozmaitych narzędzi. Dlatego właśnie Tik Tok to miejsce, w którym również marketingowcy mają szansę się wykazać. Trzeba jednak pamiętać, że to medium znacznie różni się od Facebooka, Instagrama oraz innych serwisów. Aby Twoja reklama sklepu internetowego została dobrze przyjęta, musisz pamiętać o kilku ważnych elementach.

Jakie treści najlepiej tworzyć na Tik Toku?

Po pierwsze, zaadaptuj swoje treści do charakteru aplikacji. Osoby ją przeglądające najczęściej bardzo szybko przewijają kolejne Tik Toki, dlatego trzeba przyciągnąć ich uwagę od samego początku. Najlepiej postrzegane są krótkie, dynamiczne filmiki, w których widać kreatywny pomysł na content. Warto podglądać najbardziej popularne osoby czy firmy i sprawdzać, w jaki sposób one docierają do swoich odbiorców. Oprócz tego, dobrym rozwiązaniem okaże się wchodzenie w interakcję ze społecznością oraz regularne publikowanie treści. Twoje Tik Toki nie powinny na pierwszy rzut oka przypominać reklam – użytkownicy aplikacji nie szukają tam bezpośrednich przekazów sprzedażowych, a źródła rozrywki. Dostarcz im jej! Do lokowania swojego produktu wykorzystaj storytelling – spróbuj opowiedzieć jakąś historię.


Zobacz też: Jak wygląda polski rynek influencer marketingu w 2022 roku? Opinie reklamodawców


Tik Tok Ads Manager – krótki przewodnik

Po drugie, skorzystaj z narzędzi, jakich dostarcza Tik Tok. Mamy tutaj na myśli TikTok Ads Manager, który działa podobnie do Facebook Ads. Na początek należy wybrać cel kampanii: budowanie świadomości, budowanie zainteresowania lub zwiększenie konwersji. Później przychodzi czas na możliwości edycji (zestawy bądź pojedyncze treści), targetowanie ze względu na przedział wiekowy, demografię czy zainteresowania oraz ustawienie odpowiedniego budżetu. I tutaj uwaga: próg wejścia z działaniami reklamowymi na Tik Toku jest wyższy (minimalny budżet dzienny per zestaw reklamowy to 80 zł, a per kampania – 200 zł). TikTok Ads Manager pozwala na wybranie modelu aukcyjnego bądź rezerwacyjnego.

Wady i zalety reklam na Tik Toku

Jeżeli chodzi o wady i zalety prowadzenia kampanii reklamowych na Tik Toku, tych drugich jest zdecydowanie więcej. Warto wykorzystać fakt, że wielu firm jeszcze tam nie ma i zyskać przewagę nad konkurencją. Oprócz tego, aplikacja pozwala na zyskanie nowego grona odbiorców, szczególnie wśród ludzi młodych. Na Tik Toku łatwiej stać się viralem, czyli powszechnie udostępnianym contentem. Nie potrzeba też drogiego sprzętu ani ogromnej przestrzeni. Użytkownicy bardzo chętnie dzielą się swoimi własnymi treściami w oparciu o te już istniejące. Wadami mogą być natomiast ilość czasu, jaką trzeba poświęcić na wykreowanie odpowiednio ciekawego i angażującego video czy wcześniej wspomniany większy koszt kampanii.

Polecamy