Współpraca Metro AG z Grupą Košík.cz. Czy czeski e-sklep spożywczy zacznie działać w Polsce?
Metro AG, czyli właściciel Makro Cash & Carry, zdecydowało się na współpracę z czeską Grupą Košík, aby wzmocnić biznes w kanale e-grocery. Na ten moment działania obejmują Czechy, Słowację oraz Bułgarię, jednak w planach jest rozwój również w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Czy dołączy do nich Polska?
Sprzedaż B2B i B2C
W strategii Metro AG znalazło się miejsce nie tylko na rozwój sprzedaży B2B (hurtownie cash&carry), ale także sprzedaży B2C – przy wykorzystaniu modelu omnichannel. Za przykład można podać współpracę Makro Cash & Carry z polską platformą InPost Fresh.
Czynniki sprzyjające i potencjalne problemy
Istnieje opcja, że sklep internetowy Grupy Košík pojawi się także w naszym kraju – sprzyja temu fakt, że hurtownie Makro znajdują się w 29 polskich lokalizacjach. Problemem może jednak okazać się logistyka i konieczność stworzenia sieci kurierskiej, by dowozić towar do klientów indywidualnych.