Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

#PrasówkaEcomersy (13.02 - 17.02)

2023.02.20

Pisaliśmy, że BLIK odnosi sukcesy, a w planach jest Blik Euro i Blik Go. Informowaliśmy, że Anna Bibik-Herla została nową dyrektorką handlową w TaniaKsiazka.pl. Wspominaliśmy, że topowym celebrytom grożą kary UOKiK – za nieoznaczanie współprac na Instagramie. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Answear.com przejmuje dwie nowe marki – Sneakerstudio i PRM i że Bee.pl odnotowuje wzrost sprzedaży. Podzieliliśmy się wywiadem z Łukaszem Kierusem, prezesem zarządu Glosel sp. z o.o. sp. k., na temat tego, jak sprzedawać kulturę w sieci. Podzieliliśmy się tekstem na temat regularności w SEO i wynikami finansowymi BLIK-a za 2022 rok. Pisaliśmy także, że aplikacja mobilna Super-Pharm okazała się strzałem w dziesiątkę. Wspomnieliśmy o nowym kreatorze cyber_Folks, dzięki któremu sztuczna inteligencja zaproponuje nazwę sklepu. Nasi czytelnicy mogli zapoznać się z wynikami najnowszego badania Santandera na temat korzystania z marketplace'ów. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazł się tekst na temat lejka sprzedażowego.

BLIK odnosi sukcesy. W planach Blik Euro oraz Blik Go

Polski Standard Płatności – operator BLIK-a – może pochwalić się wieloma sukcesami, które udało mu się odnieść w 2022 roku. Z płatności zbliżeniowych korzystają już klienci ze 117 krajów na 6 kontynentach. Firma stawia na dalsze działania w zakresie ekspansji międzynarodowej. Wielkimi krokami zbliża się także usługa płatności odroczonych.

https://ecomersy.pl/blik-odnosi-sukcesy-w-planach-blik-euro-oraz-blik-go

Anna Bibik-Herla – nowa dyrektorka handlowa w TaniaKsiazka.pl

TaniaKsiazka.pl stara się dostosować do zmian zachodzących na rynku sprzedaży internetowej. Jedna z najważniejszych księgarni online zdecydowała się na reorganizację swojego zespołu handlowego. Działania te są wynikiem wcześniej opracowanej strategii i obecnej sytuacji gospodarczej.

https://ecomersy.pl/anna-bibik-herla-nowa-dyrektorka-handlowa-w-taniaksiazkapl

Oznaczanie współprac na Instagramie. Topowym celebrytom grożą kary UOKiK

Niedawno pisaliśmy o nowych zasadach oznaczania współprac na Instagramie. Jak się okazuje, nie wszyscy twórcy się ich trzymają. Okazuje się, że troje znanych celebrytów – Filip Chajzer, Dorota „Doda” Rabczewska i Małgorzata Rozenek-Majdan – znalazło się na celowniku UOKiK.

https://ecomersy.pl/oznaczanie-wspolprac-na-instagramie-topowym-celebrytom-groza-kary-uokik

Answear.com przejmuje dwie nowe marki – Sneakerstudio i PRM

Answear.com, popularna platforma e-commerce oferująca produkty modowo-lifestyle’owe, przejmuje dwie marki – Sneakerstudio oraz PRM. Pierwsza z nich zajmuje się sprzedażą sneakers & streetwear w Europie Środkowo-Wschodniej, a druga – premium street fashion.

https://ecomersy.pl/answearcom-przejmuje-dwie-nowe-marki-sneakerstudio-i-prm

SEO: Regularność kluczem do sukcesu

Pozycjonowanie stron internetowych to kluczowe zagadnienie dla każdego biznesu. Jednak dla osiągnięcia satysfakcjonujących efektów ważna jest odpowiednia strategia. Firmy decydujące się na współpracę z agencjami SEO stawiają na jakość, ale nie tylko ona ma znaczenie. Podstawowym warunkiem osiągnięcia sukcesu jest regularność publikowania treści. Czasami warto ograniczyć ilość publikacji na rzecz regularnego i długotrwałego prowadzenia kampanii.

https://ecomersy.pl/seo-regularnosc-kluczem-do-sukcesu

Polacy kupują ekologiczne produkty. Bee.pl odnotowuje wzrost sprzedaży

Internetowy sklep Bee.pl, który zajmuje się sprzedażą produktów ekologicznych, odnotował zwiększenie przychodów w 2022 roku – i to w wysokości ponad 25% rdr. Jest to bardzo duży sukces, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę, że firma Bio Planet (największy dystrybutor tego typu towarów w Polsce) zarejestrowała 2-procentowy spadek rdr.

https://ecomersy.pl/polacy-kupuja-ekologiczne-produkty-beepl-odnotowuje-wzrost-sprzedazy

Aplikacja mobilna Super-Pharm okazała się strzałem w dziesiątkę

Aplikacja mobilna sieci sklepów Super-Pharm cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Dzięki niej możliwe jest realizowanie strategii omnichannel, czyli wielokanałowości. Została uruchomiona 10 miesięcy temu i od tamtej pory użytkownicy dokonali ponad 300 tys. zamówień.

https://ecomersy.pl/aplikacja-mobilna-super-pharm-okazala-sie-strzalem-w-dziesiatke-aplikacja-mobilna-sieci-sklepow-super-pharm-cieszy-sie-coraz-wieksza-popularnoscia-wsrod-klientow-dzieki-niej-mozliwe-jest-realizowani

Wyniki finansowe BLIK-a za 2022 rok. Przelewy na telefon coraz popularniejsze

BLIK działa na polskim rynku już od 8 lat. W tym czasie zdążył osiągnąć status najczęściej wybieranej formy płatności, a jego użytkownicy zrealizowali prawie 2,8 mld transakcji o łącznej wartości 371,4 mld zł. W samym 2022 roku zarejestrowano ponad 1,2 mld operacji o wartości 163,9 mld zł.

https://ecomersy.pl/wyniki-finansowe-blik-a-za-2022-rok-przelewy-na-telefon-coraz-popularniejsze

Jak sprzedawać kulturę w sieci? - wywiad z Łukaszem Kierusem, prezesem zarządu Glosel sp. z o.o. sp. k.

Czy kultura jest modna? Jak sprzedawać książki w sieci? Jak rozwinąć rodzinny biznes do rozmiarów firmy zatrudniającej kilkaset osób? O tym przeczytacie w naszym materiale. Gościem wywiadu Ecomersy.pl jest Łukasz Kierus, prezes zarządu Glosel sp. z o.o. sp. k., w którego skład wchodzą jedna z największych księgarni internetowych w kraju - TaniaKsiazka.pl oraz Bee.pl – sklep żywności ekologicznej i FMCG. Zapraszamy do lektury!

https://ecomersy.pl/jak-sprzedawac-kulture-w-sieci-wywiad-z-lukaszem-kierusem-prezesem-zarzadu-glosel-sp-z-oo-sp-k

Nowy kreator cyber_Folks. Sztuczna inteligencja zaproponuje nazwę sklepu

Na klientów cyber_Folks czeka nowość – spółka udostępniła im kreator nazw domenowych, który opiera się na sztucznej inteligencji. Do tej pory mogli oni korzystać z kreatora opartego głównie o podejście algorytmiczne, oparte na synonimizacji i tłumaczeniach na języki obce.

https://ecomersy.pl/nowy-kreator-cyber-folks-sztuczna-inteligencja-zaproponuje-nazwe-sklepu

Najnowsze badanie Santandera. Polacy cenią sobie korzystanie z marketplace’ów

Według badania „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce” przeprowadzonego przez Santander Consumer Bank platformy typu marketplace stają się coraz bardziej popularne w naszym kraju. Korzysta z nich już 72% Polaków. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z najnowszego raportu?

https://ecomersy.pl/najnowsze-badanie-santandera-polacy-cenia-sobie-korzystanie-z-marketplaceow

EcomersyBasic #65: Czym jest lejek sprzedażowy?

Jeżeli chcesz zwiększyć zainteresowanie klientów swoją ofertą, być może pojęcie lejka sprzedażowego okaże się dla Ciebie przydatne. Zastosowanie tej strategii pozwoli na zoptymalizowanie procesu sprzedaży oraz pozytywnie wpłynie na poziom konwersji w sklepie internetowym. Dzięki temu narzędziu łatwiejsze staje się zrozumienie metod służących pozyskiwaniu klientów. Sprawdź, co dokładnie powinieneś wiedzieć o lejku sprzedażowym.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-65-czym-jest-lejek-sprzedazowy

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...