Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Wyniki finansowe BLIK-a za 2022 rok. Przelewy na telefon coraz popularniejsze

2023.02.15

BLIK działa na polskim rynku już od 8 lat. W tym czasie zdążył osiągnąć status najczęściej wybieranej formy płatności, a jego użytkownicy zrealizowali prawie 2,8 mld transakcji o łącznej wartości 371,4 mld zł. W samym 2022 roku zarejestrowano ponad 1,2 mld operacji o wartości 163,9 mld zł.

Kanał online

System płatności mobilnych BLIK cieszy się największą popularnością wśród internautów – w kanale online zapłacono nim ponad 714,2 mln razy w 2022 roku. W omawianym okresie zwiększyła się liczba przelewów na telefon i liczba płatności w POS. Możemy mówić tutaj o wzroście w wysokości odpowiednio o 110 i 162%. rdr. Na koniec grudnia 2022 roku liczba zarejestrowanych aplikacji mobilnych z dostępem do BLIK-a wynosiła 25,9 mln, a liczba aktywnych użytkowników – prawie 13 mln.

Dane z ostatniego kwartału 2022

Rekordową dzienną liczbę transakcji BLIK-iem odnotowano 9 grudnia 2022, a średnia kwota transakcji tą metodą w ostatnim kwartale roku osiągnęła kwotę 134 zł. Z kolei wartość wszystkich transakcji zrealizowanych w październiku, listopadzie i grudniu 2022 wyniosła ok. 50 mld zł – o 53% więcej niż rok wcześniej. W ciągu tych trzech miesięcy liczba płatności BLIK-iem w sklepach internetowych przekroczyła 212 mln (o 32% więcej rdr.).

Przelewy na telefon

Od czwartego kwartału 2018 roku BLIK wyprzedza karty płatnicze pod względem liczby transakcji zrealizowanych w e-commerce. Biorąc pod uwagę pierwsze półrocze 2022 roku, różnica ta wynosiła aż 215%. W czwartym kwartale 2022 użytkownicy zlecili 76,6 mln przelewów na telefon – o 94% więcej rdr. Tego typu transakcje stanowią obecnie 1/5 wszystkich operacji BLIK-iem. operacji BLIKIEM. Ich wartość w czwartym kwartale osiągnęła kwotę 9,7 mld zł (o 115% więcej niż rok wcześniej), a średnia wartość przelewu na telefon BLIK to 126 zł. W całym 2022 Polacy wykonali 243 mln takich transakcji (o łącznej wartości 29,7 mld zł).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...