Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy ( 09.05-13.05 r.)

2022.05.16

Jak minął ostatni tydzień w e-commerce? Na naszym portalu pisaliśmy dużo o inflacji – jak w obliczu rosnących cen zmienia się zachowania kupujących oraz jak się na nie przygotować. Poinformowaliśmy naszych czytelników o pięciomilionowej karze nałożonej na Vinted, doceniliśmy innowacyjne rozwiązania od Allegro i zaalarmowaliśmy o planowanych podwyżkach przesyłek InPost dla Allegro. W Ecomersach Basic przybliżyliśmy to czym jest marketing szeptany i zdradziliśmy, w jaki sposób wykorzystać go do podniesienia sprzedaży. Sprawdź, do których tekstów warto wrócić!

InPost zwiększy cenę za usługi Allegro

InPost zapowiada kolejne podniesienie cen – tym razem będzie dotyczyć usług Allegro. W listopadzie b.r. zostanie wprowadzona dwucyfrowa podwyżka. Warto wspomnieć, że w 2021 roku przychody pochodzące od Allegro stanowiły 46% wpływów InPostu w Polsce.

https://ecomersy.pl/inpost-zwiekszy-cene-za-uslugi-allegro

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth marketing czy marketing plotki), mającym na celu przedstawienie zalet danych produktów bądź usług.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-28-marketing-szeptany-czym-jest-czy-warto

Tigers zyskuje nowego CEO - Karolinę Kawską

Franciszek Georgiew rezygnuje z roli CEO Tigers, ustępując miejsca Karolinie Kawskiej. Założyciel spółki pełnił tę funkcję przez siedem lat, w ciągu których agencja social-mediowa zamieniła się w kilkudziesięcioosobowy zespół digitalowy.

https://ecomersy.pl/tigers-zyskuje-nowego-ceo

Rosnąca inflacja na zyski firm odzieżowych. Zalando obniża prognozy

Europejscy konsumenci starają się ograniczać wydatki ze względu na inflację. Właśnie dlatego nabywają tańsze ubrania i cały czas poszukują produktów w okazyjnych cenach. O nowych nawykach kupujących poinformowała firma Zalando – największy e-sprzedawca odzieży w Europie.

https://ecomersy.pl/rosnaca-inflacja-na-zyski-firm-odziezowych-zalando-liczy-straty

Orsay całkowicie zniknie z Polski i Niemiec

Sieć modowa Orsay zamyka swoje sklepy w Polsce i Niemczech. Firma zmaga się z dużymi kłopotami finansowymi, które mogą doprowadzić do niewypłacalności. Niemieckie źródła podają, że spółka poszukuje inwestora.

https://ecomersy.pl/orsay-calkowicie-zniknie-z-polski-i-niemiec

Dobre wyniki sprzedaży Grupy Wojas za 2021 rok. Jakie są dalsze plany firmy?

Wiesław Wojas, Prezes Zarządu Wojas SA., twierdzi, że obecnymi wyzwaniami dla firmy są: promocja marek Bartek, WJS oraz Relaks, rozwój e-commerce, ekspansja na rynek europejski oraz optymalizacja sieci stacjonarnej. Spółka będzie musiała sobie poradzić z rosnącą inflacją i ewentualnym kryzysem gospodarczym.

https://ecomersy.pl/dobre-wyniki-sprzedazy-grupy-wojas-za-2021-rok-jakie-sa-dalsze-plany-firmy

Spółka Vinted z ponad 5-milionową karą finansową od UOKiK

Litewska spółka Vinted otrzymała od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów karę w wysokości 5 mln zł. Postępowanie rozpoczęło się już w zeszłym roku i dotyczyło braku informacji o warunkach odblokowania pieniędzy ze sprzedaży oraz braku informacji o sposobie zakupu bez ponoszenia opłaty za „Ochronę Kupującego”.

https://ecomersy.pl/spolka-vinted-z-ponad-5-milionowa-kara-finansowa-od-uokik

One Box by Allegro – automat, do którego można oddawać kartony

Allegro uruchamia pierwszy automat paczkowy o nazwie One Box, który posiada pilotażową funkcję #JeszczeRaz. Można do niego oddawać kartonowe opakowania. Firma chce w ten sposób zachęcić klientów do udziału w zamkniętym obiegu paczek.

https://ecomersy.pl/one-box-by-allegro-automat-do-ktorego-mozna-oddawac-kartony

Inflacja a e-commerce. Jak radzić sobie ze wzrostem cen?

Obecnie mamy w Polsce do czynienia z bardzo wysoką inflacją, która stała się już dwucyfrowa. Nic nie wskazuje na to, by ceny miały przestać rosnąć. Do tego stanu rzeczy przyczynia się wojna w Ukrainie i sankcje nałożone na Rosję. Jak w tej sytuacji poradzić sobie z prowadzeniem sklepu internetowego, aby nie ponieść strat w dłuższej perspektywie czasowej? E-przedsiębiorcy staną w obliczu niemałego wyzwania.

https://ecomersy.pl/inflacja-a-e-commerce-a-radzic-sobie-ze-wzrostem-cen

Sklep firmy Meta otwarty w Kalifornii

Koncern Meta otwiera swój pierwszy sklep, w którym będzie można kupić narzędzia potrzebne do obsługi metaverse. Klienci zyskają do niego dostęp już dzisiaj, 9 maja. Meta Store pojawił się w Burlingame, w Kalifornii.

https://ecomersy.pl/sklep-firmy-meta-otwarty-w-kaliforni

Drogeria i e-sklep dm już w Polsce. Będziemy płacić więcej niż Niemcy?

Sieć niemieckich drogerii, dm, zadebiutowała w Polsce. Klienci zyskali dostęp do sklepu internetowego oraz stacjonarnych punktów we Wrocławiu i Jeleniej Górze. Głównym konkurentem marki dm jest Rossmann. Czy Polscy konsumenci płacą więcej za produkty niż niemieccy?

https://ecomersy.pl/drogeria-dm-juz-w-polsce-bedziemy-placic-wiecej-niz-niemcy

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...