Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Drogeria i e-sklep dm już w Polsce. Będziemy płacić więcej niż Niemcy?

Poniedziałek, 9 Maj 2022

Sieć niemieckich drogerii, dm, zadebiutowała w Polsce. Klienci zyskali dostęp do sklepu internetowego oraz stacjonarnych punktów we Wrocławiu i Jeleniej Górze. Głównym konkurentem marki dm jest Rossmann. Czy Polscy konsumenci płacą więcej za produkty niż niemieccy?

Droższe towary w Polsce

Na stronie drogerii łatwo znaleźć towar, który w Polsce kosztuje więcej niż w Niemczech. Przykładem mogą być jednorazowe maszynki do golenia, żele pod prysznic, szampony czy artykuły dla dzieci. Najczęściej różnice w cenach wynoszą kilkanaście-kilkadziesiąt groszy, jednak zdarza się, że jest to złotówka czy prawie dwa złote. Za pewne produkty Polacy zapłacą mniej. Mamy tutaj na myśli niektóre artykuły żywieniowe czy kosmetyki.

Polityka cenowa dm

Sieć wyjaśnia, że różnice w cenach wynikają z odmiennych regulacji gospodarczych, takich jak stawki VAT. Do tego dochodzą koszty logistyczne i kursy walut. Zaznacza również, że jego znakiem rozpoznawczym są stałe, zawsze korzystne ceny, a nie promocje i wyprzedaże. Na razie niemiecki sklep proponuje bogatszą ofertę, ale to może się łatwo zmienić, jako że drogeria działa w Polsce od niedawna.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...