Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Rosnąca inflacja na zyski firm odzieżowych. Zalando obniża prognozy

2022.05.12

Europejscy konsumenci starają się ograniczać wydatki ze względu na inflację. Właśnie dlatego nabywają tańsze ubrania i cały czas poszukują produktów w okazyjnych cenach. O nowych nawykach kupujących poinformowała firma Zalando – największy e-sprzedawca odzieży w Europie.

Spadek wyników Zalando

Wiele osób decyduje się na ograniczenie wydatków przeznaczanych na ubrania. Jest to spowodowane rosnącą w Europie inflacją, która po raz pierwszy od dekady osiągnęła wyższy wynik niż Stany Zjednoczone. Tylko bardziej zamożni konsumenci nadal wybierają droższą odzież z tzw. wyższej półki. W czwartek, 5 maja br., Zalando podzieliło się wynikami finansowymi za pierwszy kwartał 2022 roku. Okazały się one niższe, niż przewidywali analitycy. Tym samym spółka spodziewa się, że przychody i zysk znajdą się w dolnej części przedziałów prognozy na ten rok.


Przeczytaj również: Inflacja a e-commerce. Jak radzić sobie ze wzrostem cen?


Nowe plany

Niemiecka firma odnotowała stratę operacyjną w wysokości 52 mln euro, która została spowodowana zwiększeniem kosztów realizacji zamówień oraz licznymi rabatami. Z kolei wartość towarów brutto (mierząca ilość zapasów sprzedanych na platformie) wzrosła tylko o 1%, co wiąże się z prawdopodobnym obciążeniem marż. Zalando planuje wprowadzić nowe rozwiązania, dostosowane do obecnej sytuacji. Zamierza zbudować centra logistyczne w Niemczech, Polsce oraz Francji.

Klienci stawiają na promocje

Rynku e-commerce nie omijają kłopoty związane z inflacją. Gwałtowny wzrost cen oznacza, że coraz więcej konsumentów decyduje się oszczędzać. Asos Plc, czyli konkurencja Zalando, w zeszłym miesiącu zakomunikował, że jego całoroczny cel dotyczący zysków może nie zostać osiągnięty. Z kolei brytyjski detalista odzieżowy Joules poinforował niedawno, że kupujący coraz bardziej interesują się promocjami. Odnotował też mniejszy popyt na produkty w pełnych cenach.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...