Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

Rosnąca inflacja na zyski firm odzieżowych. Zalando obniża prognozy

2022.05.12

Europejscy konsumenci starają się ograniczać wydatki ze względu na inflację. Właśnie dlatego nabywają tańsze ubrania i cały czas poszukują produktów w okazyjnych cenach. O nowych nawykach kupujących poinformowała firma Zalando – największy e-sprzedawca odzieży w Europie.

Spadek wyników Zalando

Wiele osób decyduje się na ograniczenie wydatków przeznaczanych na ubrania. Jest to spowodowane rosnącą w Europie inflacją, która po raz pierwszy od dekady osiągnęła wyższy wynik niż Stany Zjednoczone. Tylko bardziej zamożni konsumenci nadal wybierają droższą odzież z tzw. wyższej półki. W czwartek, 5 maja br., Zalando podzieliło się wynikami finansowymi za pierwszy kwartał 2022 roku. Okazały się one niższe, niż przewidywali analitycy. Tym samym spółka spodziewa się, że przychody i zysk znajdą się w dolnej części przedziałów prognozy na ten rok.


Przeczytaj również: Inflacja a e-commerce. Jak radzić sobie ze wzrostem cen?


Nowe plany

Niemiecka firma odnotowała stratę operacyjną w wysokości 52 mln euro, która została spowodowana zwiększeniem kosztów realizacji zamówień oraz licznymi rabatami. Z kolei wartość towarów brutto (mierząca ilość zapasów sprzedanych na platformie) wzrosła tylko o 1%, co wiąże się z prawdopodobnym obciążeniem marż. Zalando planuje wprowadzić nowe rozwiązania, dostosowane do obecnej sytuacji. Zamierza zbudować centra logistyczne w Niemczech, Polsce oraz Francji.

Klienci stawiają na promocje

Rynku e-commerce nie omijają kłopoty związane z inflacją. Gwałtowny wzrost cen oznacza, że coraz więcej konsumentów decyduje się oszczędzać. Asos Plc, czyli konkurencja Zalando, w zeszłym miesiącu zakomunikował, że jego całoroczny cel dotyczący zysków może nie zostać osiągnięty. Z kolei brytyjski detalista odzieżowy Joules poinforował niedawno, że kupujący coraz bardziej interesują się promocjami. Odnotował też mniejszy popyt na produkty w pełnych cenach.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...