Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Rosnąca inflacja na zyski firm odzieżowych. Zalando obniża prognozy

Czwartek, 12 Maj 2022

Europejscy konsumenci starają się ograniczać wydatki ze względu na inflację. Właśnie dlatego nabywają tańsze ubrania i cały czas poszukują produktów w okazyjnych cenach. O nowych nawykach kupujących poinformowała firma Zalando – największy e-sprzedawca odzieży w Europie.

Spadek wyników Zalando

Wiele osób decyduje się na ograniczenie wydatków przeznaczanych na ubrania. Jest to spowodowane rosnącą w Europie inflacją, która po raz pierwszy od dekady osiągnęła wyższy wynik niż Stany Zjednoczone. Tylko bardziej zamożni konsumenci nadal wybierają droższą odzież z tzw. wyższej półki. W czwartek, 5 maja br., Zalando podzieliło się wynikami finansowymi za pierwszy kwartał 2022 roku. Okazały się one niższe, niż przewidywali analitycy. Tym samym spółka spodziewa się, że przychody i zysk znajdą się w dolnej części przedziałów prognozy na ten rok.


Przeczytaj również: Inflacja a e-commerce. Jak radzić sobie ze wzrostem cen?


Nowe plany

Niemiecka firma odnotowała stratę operacyjną w wysokości 52 mln euro, która została spowodowana zwiększeniem kosztów realizacji zamówień oraz licznymi rabatami. Z kolei wartość towarów brutto (mierząca ilość zapasów sprzedanych na platformie) wzrosła tylko o 1%, co wiąże się z prawdopodobnym obciążeniem marż. Zalando planuje wprowadzić nowe rozwiązania, dostosowane do obecnej sytuacji. Zamierza zbudować centra logistyczne w Niemczech, Polsce oraz Francji.

Klienci stawiają na promocje

Rynku e-commerce nie omijają kłopoty związane z inflacją. Gwałtowny wzrost cen oznacza, że coraz więcej konsumentów decyduje się oszczędzać. Asos Plc, czyli konkurencja Zalando, w zeszłym miesiącu zakomunikował, że jego całoroczny cel dotyczący zysków może nie zostać osiągnięty. Z kolei brytyjski detalista odzieżowy Joules poinforował niedawno, że kupujący coraz bardziej interesują się promocjami. Odnotował też mniejszy popyt na produkty w pełnych cenach.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...