Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

Inflacja a e-commerce. Jak radzić sobie ze wzrostem cen?

2022.05.10

Obecnie mamy w Polsce do czynienia z bardzo wysoką inflacją, która stała się już dwucyfrowa. Nic nie wskazuje na to, by ceny miały przestać rosnąć. Do tego stanu rzeczy przyczynia się wojna w Ukrainie i sankcje nałożone na Rosję. Jak w tej sytuacji poradzić sobie z prowadzeniem sklepu internetowego, aby nie ponieść strat w dłuższej perspektywie czasowej? E-przedsiębiorcy staną w obliczu niemałego wyzwania.

Myśl długofalowo

Niektórzy twierdzą, że mamy w Polsce do czynienia z inflacją galopującą, ponieważ jej poziom przekroczył w marcu 10%. Ceny produktów i usług gwałtownie się podnoszą, jednak właściciele sklepów internetowych, szczególnie ci, którzy nabyli bądź wytworzyli swoje towary z wyprzedzeniem (po preferencyjnych cenach), mogą na początku wiele zyskać. Wystarczy, że zaczną naliczać wyższą marżę, a uda im się zarobić więcej. Będzie to jednak tylko tymczasowy wzrost. Klienci, którzy wpadną w „szał kupowania” – w obawie przed jeszcze wyższymi cenami – prawdopodobnie szybko zdecydują się przestawić na tryb oszczędzania, szczególnie że artykuły pierwszej potrzeby również drożeją.

Dbaj o obecnych pracowników i śledź swoje umowy

Co zrobić, aby jak najlepiej poradzić sobie z konsekwencjami inflacji? Na początek upewnij się, że Twoi pracownicy są zadowoleni ze swoich zarobków. Możesz zaproponować im podwyżkę, żeby w trudniejszych chwilach nie musieć mierzyć się z brakami kadrowymi. Oprócz tego, warto regularnie uważnie przyglądać się różnym umowom, których wartość jest zależna od poziomu inflacji, kursu waluty czy wysokości stóp procentowych. Chodzi tutaj o leasingi czy najem nieruchomości. Bez wątpienia wzrosną koszty wynajmu powierzchni magazynowych oraz użytkowych, dlatego dobrym pomysłem okaże się podjęcie prób negocjacji już teraz. Weź pod uwagę także inne rozwiązania, coraz bardziej popularne w branży e-commerce, takie jak fulfilment.


Zobacz też: Kilka pomysłów na działalność e-commerce


Rozwijaj swój biznes i organizuj kampanie reklamowe

Pozostań na bieżąco z ofertami różnych firm kurierskich czy producentów towarów. Nie chcesz przecież, by zaskoczyły Cię nagłe podwyżki, które mogą doprowadzić nawet do zastoju w dostawach. Planujesz nowe inwestycje, wdrożenie automatyzacji czy innych nowoczesnych metod? Właśnie teraz jest najlepszy moment, by to zrealizować. Handel internetowy stanie się jeszcze bardziej popularny ze względu na możliwość znalezienia w sieci najkorzystniejszych ofert. Oznacza to, że pojawi się jeszcze więcej konkurencyjnych biznesów. Postaw więc na działania marketingowe, które zachęcą konsumentów do wybrania właśnie Twojego e-sklepu. Z pomocą przyjdą odpowiednie kampanie reklamowe, wpływające na emocje odbiorców.

Postaw na promocje i bądź eko

To doskonały moment, by przygotować różnego rodzaju promocje, pokazujące klientom, że cały czas proponujesz im atrakcyjne ceny. Zadbaj o odbiorców znajdujących się w Twojej bazie: zaoferuj im specjalne rabaty, najlepiej ograniczone czasowo. Pamiętaj, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się firmy, dla których ważne są zasady zrównoważonego rozwoju, polityka zero waste oraz wysokiej jakości produkty. Kolejnym wartym uwagi rozwiązaniem okaże się handel transgraniczny (cross-border). Nie tylko Polska mierzy się z inflacją – ten sam problem mają też inne kraje. Ekspansja międzynarodowa zwiększy Twoje szanse na wzrost poziomu sprzedaży, zwłaszcza obserwując obecny kurs złotówki.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...