Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Inflacja a e-commerce. Jak radzić sobie ze wzrostem cen?

Wtorek, 10 Maj 2022

Obecnie mamy w Polsce do czynienia z bardzo wysoką inflacją, która stała się już dwucyfrowa. Nic nie wskazuje na to, by ceny miały przestać rosnąć. Do tego stanu rzeczy przyczynia się wojna w Ukrainie i sankcje nałożone na Rosję. Jak w tej sytuacji poradzić sobie z prowadzeniem sklepu internetowego, aby nie ponieść strat w dłuższej perspektywie czasowej? E-przedsiębiorcy staną w obliczu niemałego wyzwania.

Myśl długofalowo

Niektórzy twierdzą, że mamy w Polsce do czynienia z inflacją galopującą, ponieważ jej poziom przekroczył w marcu 10%. Ceny produktów i usług gwałtownie się podnoszą, jednak właściciele sklepów internetowych, szczególnie ci, którzy nabyli bądź wytworzyli swoje towary z wyprzedzeniem (po preferencyjnych cenach), mogą na początku wiele zyskać. Wystarczy, że zaczną naliczać wyższą marżę, a uda im się zarobić więcej. Będzie to jednak tylko tymczasowy wzrost. Klienci, którzy wpadną w „szał kupowania” – w obawie przed jeszcze wyższymi cenami – prawdopodobnie szybko zdecydują się przestawić na tryb oszczędzania, szczególnie że artykuły pierwszej potrzeby również drożeją.

Dbaj o obecnych pracowników i śledź swoje umowy

Co zrobić, aby jak najlepiej poradzić sobie z konsekwencjami inflacji? Na początek upewnij się, że Twoi pracownicy są zadowoleni ze swoich zarobków. Możesz zaproponować im podwyżkę, żeby w trudniejszych chwilach nie musieć mierzyć się z brakami kadrowymi. Oprócz tego, warto regularnie uważnie przyglądać się różnym umowom, których wartość jest zależna od poziomu inflacji, kursu waluty czy wysokości stóp procentowych. Chodzi tutaj o leasingi czy najem nieruchomości. Bez wątpienia wzrosną koszty wynajmu powierzchni magazynowych oraz użytkowych, dlatego dobrym pomysłem okaże się podjęcie prób negocjacji już teraz. Weź pod uwagę także inne rozwiązania, coraz bardziej popularne w branży e-commerce, takie jak fulfilment.


Zobacz też: Kilka pomysłów na działalność e-commerce


Rozwijaj swój biznes i organizuj kampanie reklamowe

Pozostań na bieżąco z ofertami różnych firm kurierskich czy producentów towarów. Nie chcesz przecież, by zaskoczyły Cię nagłe podwyżki, które mogą doprowadzić nawet do zastoju w dostawach. Planujesz nowe inwestycje, wdrożenie automatyzacji czy innych nowoczesnych metod? Właśnie teraz jest najlepszy moment, by to zrealizować. Handel internetowy stanie się jeszcze bardziej popularny ze względu na możliwość znalezienia w sieci najkorzystniejszych ofert. Oznacza to, że pojawi się jeszcze więcej konkurencyjnych biznesów. Postaw więc na działania marketingowe, które zachęcą konsumentów do wybrania właśnie Twojego e-sklepu. Z pomocą przyjdą odpowiednie kampanie reklamowe, wpływające na emocje odbiorców.

Postaw na promocje i bądź eko

To doskonały moment, by przygotować różnego rodzaju promocje, pokazujące klientom, że cały czas proponujesz im atrakcyjne ceny. Zadbaj o odbiorców znajdujących się w Twojej bazie: zaoferuj im specjalne rabaty, najlepiej ograniczone czasowo. Pamiętaj, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się firmy, dla których ważne są zasady zrównoważonego rozwoju, polityka zero waste oraz wysokiej jakości produkty. Kolejnym wartym uwagi rozwiązaniem okaże się handel transgraniczny (cross-border). Nie tylko Polska mierzy się z inflacją – ten sam problem mają też inne kraje. Ekspansja międzynarodowa zwiększy Twoje szanse na wzrost poziomu sprzedaży, zwłaszcza obserwując obecny kurs złotówki.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...