Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Dobre wyniki sprzedaży Grupy Wojas za 2021 rok. Jakie są dalsze plany firmy?

2022.05.11

Wiesław Wojas, Prezes Zarządu Wojas SA., twierdzi, że obecnymi wyzwaniami dla firmy są: promocja marek Bartek, WJS oraz Relaks, rozwój e-commerce, ekspansja na rynek europejski oraz optymalizacja sieci stacjonarnej. Spółka będzie musiała sobie poradzić z rosnącą inflacją i ewentualnym kryzysem gospodarczym.

Podsumowanie sprzedaży w 2021 roku w porównaniu z 2020

Przychody Grupy Wojas w 2021 roku wzrosły o 23,9% w porównaniu z 2020 i wyniosły 271 673 tys. zł. Sprzedaż produktów zwiększyła się o 31,8%, a sprzedaż towarów – o 22,2%. Z kolei sprzedaż materiałów spadła o 7%. Sprzedaż detaliczna za 2021 osiągnęła wynik 179 307 tys. zł, wzrastając o 21,1% rok do roku. Sprzedaż w kanale offline zwiększyła się o 32,2% rok do roku – do 129 932 tys. zł. Sprzedaż internetowa utrzymała się właściwie na takim samym poziomie, co w 2020 roku. Wyniosła 49 375 tys. zł, odnotowując spadek w wysokości 0,9% rok do roku. Udział kanału online w całej sprzedaży detalicznej za 2021 rok osiągnął wynik 27,5%, w porównaniu do 33,6% za 2020.

Plany na 2022 rok

Strategia rozwojowa na 2022 rok zakłada zwiększenie sprzedaży detalicznej w kanale online, zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost sprzedaży hurtowej. W planach operacyjnych znalazło się miejsce na uruchomienie sprzedaży online dla wszystkich klientów europejskich, rozwój marek własnych, rozwój e-commerce, wzrost sprzedaży eksportowej hurtowej, zwłaszcza w kanale B2B czy zwiększenie nadzoru controlingowego w BARTEK S.A. Grupa Wojas planuje przeznaczyć 2 mln zł na środki trwałe, wartości niematerialne oraz inwestycje długoterminowe w 2022 roku.

źródło zdjęcia: https://blog.wojas.pl/

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...