Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Dobre wyniki sprzedaży Grupy Wojas za 2021 rok. Jakie są dalsze plany firmy?

Środa, 11 Maj 2022

Wiesław Wojas, Prezes Zarządu Wojas SA., twierdzi, że obecnymi wyzwaniami dla firmy są: promocja marek Bartek, WJS oraz Relaks, rozwój e-commerce, ekspansja na rynek europejski oraz optymalizacja sieci stacjonarnej. Spółka będzie musiała sobie poradzić z rosnącą inflacją i ewentualnym kryzysem gospodarczym.

Podsumowanie sprzedaży w 2021 roku w porównaniu z 2020

Przychody Grupy Wojas w 2021 roku wzrosły o 23,9% w porównaniu z 2020 i wyniosły 271 673 tys. zł. Sprzedaż produktów zwiększyła się o 31,8%, a sprzedaż towarów – o 22,2%. Z kolei sprzedaż materiałów spadła o 7%. Sprzedaż detaliczna za 2021 osiągnęła wynik 179 307 tys. zł, wzrastając o 21,1% rok do roku. Sprzedaż w kanale offline zwiększyła się o 32,2% rok do roku – do 129 932 tys. zł. Sprzedaż internetowa utrzymała się właściwie na takim samym poziomie, co w 2020 roku. Wyniosła 49 375 tys. zł, odnotowując spadek w wysokości 0,9% rok do roku. Udział kanału online w całej sprzedaży detalicznej za 2021 rok osiągnął wynik 27,5%, w porównaniu do 33,6% za 2020.

Plany na 2022 rok

Strategia rozwojowa na 2022 rok zakłada zwiększenie sprzedaży detalicznej w kanale online, zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost sprzedaży hurtowej. W planach operacyjnych znalazło się miejsce na uruchomienie sprzedaży online dla wszystkich klientów europejskich, rozwój marek własnych, rozwój e-commerce, wzrost sprzedaży eksportowej hurtowej, zwłaszcza w kanale B2B czy zwiększenie nadzoru controlingowego w BARTEK S.A. Grupa Wojas planuje przeznaczyć 2 mln zł na środki trwałe, wartości niematerialne oraz inwestycje długoterminowe w 2022 roku.

źródło zdjęcia: https://blog.wojas.pl/

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...