Dzisiaj mamy: Wtorek, 31 Styczeń 2023

Dobre wyniki sprzedaży Grupy Wojas za 2021 rok. Jakie są dalsze plany firmy?

2022.05.11

Wiesław Wojas, Prezes Zarządu Wojas SA., twierdzi, że obecnymi wyzwaniami dla firmy są: promocja marek Bartek, WJS oraz Relaks, rozwój e-commerce, ekspansja na rynek europejski oraz optymalizacja sieci stacjonarnej. Spółka będzie musiała sobie poradzić z rosnącą inflacją i ewentualnym kryzysem gospodarczym.

Podsumowanie sprzedaży w 2021 roku w porównaniu z 2020

Przychody Grupy Wojas w 2021 roku wzrosły o 23,9% w porównaniu z 2020 i wyniosły 271 673 tys. zł. Sprzedaż produktów zwiększyła się o 31,8%, a sprzedaż towarów – o 22,2%. Z kolei sprzedaż materiałów spadła o 7%. Sprzedaż detaliczna za 2021 osiągnęła wynik 179 307 tys. zł, wzrastając o 21,1% rok do roku. Sprzedaż w kanale offline zwiększyła się o 32,2% rok do roku – do 129 932 tys. zł. Sprzedaż internetowa utrzymała się właściwie na takim samym poziomie, co w 2020 roku. Wyniosła 49 375 tys. zł, odnotowując spadek w wysokości 0,9% rok do roku. Udział kanału online w całej sprzedaży detalicznej za 2021 rok osiągnął wynik 27,5%, w porównaniu do 33,6% za 2020.

Plany na 2022 rok

Strategia rozwojowa na 2022 rok zakłada zwiększenie sprzedaży detalicznej w kanale online, zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost sprzedaży hurtowej. W planach operacyjnych znalazło się miejsce na uruchomienie sprzedaży online dla wszystkich klientów europejskich, rozwój marek własnych, rozwój e-commerce, wzrost sprzedaży eksportowej hurtowej, zwłaszcza w kanale B2B czy zwiększenie nadzoru controlingowego w BARTEK S.A. Grupa Wojas planuje przeznaczyć 2 mln zł na środki trwałe, wartości niematerialne oraz inwestycje długoterminowe w 2022 roku.

źródło zdjęcia: https://blog.wojas.pl/

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

2023.01.27
Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego...
EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

2023.01.20
Optymalizacja i pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcia w świecie marketingu internetowego. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek strony czy e-sklepu bez działań związanych z SEO. Na pewno słyszałeś o kilku podstawowych zasad dotyczących tego procesu, jednak warto wiedzieć, że algorytmy Google cały czas się zmieniają, a najnowsze aktualizacje wymagają, by się...
#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

2023.01.13
Marketing relacji, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na budowie więzi z klientami. I to nie byle jakiej, a długofalowej, obustronnej i opartej na zaufaniu oraz lojalności. Jaki jest cel działań marketingu relacji, czemu warto postawić na maraton zamiast sprintu i dlaczego nawiązywanie relacji z klientami jest tak ważne i...
#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

2022.12.30
Inwentaryzacja to pojęcie kojarzące się przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi. Można je jednak odnieść również do sprzedaży internetowej. Najprościej mówiąc, jest to zespół działań rachunkowych, które prowadzą do precyzyjnego ustalenia stanu liczbowego i wartości majątku firmy. W inwentaryzacji nie może zabraknąć szczegółowego raportu dotyczącego składników majątkowych oraz źródeł ich pochodzenia....