Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

Dobre wyniki sprzedaży Grupy Wojas za 2021 rok. Jakie są dalsze plany firmy?

2022.05.11

Wiesław Wojas, Prezes Zarządu Wojas SA., twierdzi, że obecnymi wyzwaniami dla firmy są: promocja marek Bartek, WJS oraz Relaks, rozwój e-commerce, ekspansja na rynek europejski oraz optymalizacja sieci stacjonarnej. Spółka będzie musiała sobie poradzić z rosnącą inflacją i ewentualnym kryzysem gospodarczym.

Podsumowanie sprzedaży w 2021 roku w porównaniu z 2020

Przychody Grupy Wojas w 2021 roku wzrosły o 23,9% w porównaniu z 2020 i wyniosły 271 673 tys. zł. Sprzedaż produktów zwiększyła się o 31,8%, a sprzedaż towarów – o 22,2%. Z kolei sprzedaż materiałów spadła o 7%. Sprzedaż detaliczna za 2021 osiągnęła wynik 179 307 tys. zł, wzrastając o 21,1% rok do roku. Sprzedaż w kanale offline zwiększyła się o 32,2% rok do roku – do 129 932 tys. zł. Sprzedaż internetowa utrzymała się właściwie na takim samym poziomie, co w 2020 roku. Wyniosła 49 375 tys. zł, odnotowując spadek w wysokości 0,9% rok do roku. Udział kanału online w całej sprzedaży detalicznej za 2021 rok osiągnął wynik 27,5%, w porównaniu do 33,6% za 2020.

Plany na 2022 rok

Strategia rozwojowa na 2022 rok zakłada zwiększenie sprzedaży detalicznej w kanale online, zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost sprzedaży hurtowej. W planach operacyjnych znalazło się miejsce na uruchomienie sprzedaży online dla wszystkich klientów europejskich, rozwój marek własnych, rozwój e-commerce, wzrost sprzedaży eksportowej hurtowej, zwłaszcza w kanale B2B czy zwiększenie nadzoru controlingowego w BARTEK S.A. Grupa Wojas planuje przeznaczyć 2 mln zł na środki trwałe, wartości niematerialne oraz inwestycje długoterminowe w 2022 roku.

źródło zdjęcia: https://blog.wojas.pl/

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...