Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 15 Lipiec 2024

#PrasówkaEcomersy (06.03 - 10.03)

2023.03.20

Pisaliśmy, że Amazon szykuje własny marketplace z tokenami NFT oraz że OpenAI szykuje nowe narzędzia związane ze sztuczną inteligencją. Wspomnieliśmy o dobrych wynikach platformy Erli.pl za 2022 rok oraz o Visa Mobile – nowej metodzie płatności od Blue Media. Podzieliliśmy się wywiadem z Ewą Dudek, CEO & Founder webePartners, na temat marketingu afiliacyjnego w sklepie internetowym. Informowaliśmy o kolejnych masowych zwolnień w Meta – z firmą pożegna się 10 000 osób. Pisaliśmy, że w Wielkiej Brytanii pojawiło się urządzenie Paczkomat® nr 5000 i że Romet stawia na e-commerce i omnichannel. Opublikowaliśmy też artykuł na temat obsługi zwrotów w sklepie internetowym. Informowaliśmy, że w ING pojawią się płatności odroczone dla firm. Z kolei  w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat tego, jak dbać o dobre opinie w sklepie internetowym.

Amazon szykuje własny marketplace z tokenami NFT

Z medialnych komunikatów możemy się dowiedzieć, że Amazon planuje uruchomienie własnej platformy sprzedażowej z NFT, który ma nosić nazwę NFT Amazon Marketplace. Sprzedawane tokeny będą powiązane z fizycznymi przedmiotami kolekcjonerskimi.

https://ecomersy.pl/amazon-szykuje-wlasny-marketplace-z-tokenami-nft

Platforma Erli.pl z dobrymi wynikami za 2022 rok

Z podsumowania Erli.pl za 2022 rok wynika, że platformie udało się sprzedać 2,7 mln produktów, osiągając wynik 470 mln GMV. W porównaniu do 2021 roku, liczba zarejestrowanych użytkowników uległa podwojeniu, co przełożyło się na 2,5-krotny wzrost liczby transakcji.

https://ecomersy.pl/platforma-erlipl-z-dobrymi-wynikami-za-2022-rok

OpenAI szykuje nowe narzędzia związane ze sztuczną inteligencją

OpenAI, amerykańskie laboratorium badawcze i twórca znanego chatbota ChatGPT, udostępni narzędzia, które zapewnią użytkownikom większą kontrolę nad systemem sztucznej inteligencji, co ulepszy jego użytkowanie.

https://ecomersy.pl/openai-szykuje-nowe-narzedzia-zwiazane-ze-sztuczna-inteligencja

Visa Mobile – nowa metoda płatności od Blue Media

Polska spółka technologiczna Blue Media udostępniła nową metodę płatności online – Visa Mobile. Można z niej korzystać w wybranych sklepach internetowych. Jest dostępna dla klientów ING Banku Śląskiego, Nest Banku, banków Spółdzielczych z Grupy BPS, Banku BPS S.A., Krakowskiego Banku Spółdzielczego, Banku Spółdzielczego z Brodnicy oraz SKOK-ów.

https://ecomersy.pl/visa-mobile-nowa-metoda-platnosci-od-blue-media

Niech będzie głośno! Marketing afiliacyjny w sklepie internetowym - wywiad z Ewą Dudek, CEO & Founder webePartners

Chcesz, by Twoja marka stała się lepiej rozpoznawalna? Marketing afiliacyjny to sprawdzone narzędzie do tego, by dotrzeć do wydawców. O szczegóły tej strategii marketingowej, specjalnie dla Ecomersy, opowiada Ewa Dudek, CEO & Founder I webePartners. Zapraszamy do lektury wywiadu!

https://ecomersy.pl/niech-bedzie-glosno-marketing-afiliacyjny-w-sklepie-internetowym-wywiad-z-ewa-dudek-ceo-founder-webepartners

Kolejne masowe zwolnienia w Meta. Z firmą pożegna się 10 000 osób

Meta – amerykański gigant technologiczny i właściciel Facebooka – zapowiedziała falę zwolnień w swojej firmie. W samym 2023 roku pracę ma stracić aż 10 tys. osób. Wytłumaczenie jest proste – chodzi o spowolnienie gospodarcze oraz spadające ceny akcji wcześniej wspomnianego serwisu społecznościowego.

https://ecomersy.pl/kolejne-masowe-zwolnienia-w-meta-z-firma-pozegna-sie-10-000-osob

W Wielkiej Brytanii pojawiło się urządzenie Paczkomat® nr 5000

InPost od jakiegoś czasu stawia na rozwój międzynarodowy – działania firmy obejmują także Wielką Brytanię, gdzie pojawiło się urządzenie Paczkomat® InPost numer 5000, co podkreśla szybki wzrost zapotrzebowania brytyjskich konsumentów na dostawy OOH (Out of Home, poza domem).

https://ecomersy.pl/w-wielkiej-brytanii-pojawilo-sie-urzadzenie-paczkomat-nr-5000

Obsługa zwrotów w sklepie internetowym – jak robić to dobrze?

Zwroty są nieodłączną częścią e-commerce – wie o tym każda osoba, która kiedykolwiek prowadziła sklep internetowy. Brak możliwości fizycznego zetknięcia z towarem znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się go oddać. W 2023 roku każdy konsument oczekuje szybkich i wygodnych zwrotów – w innym wypadku może nie zechcieć wrócić do Twojego e-sklepu. Sprawdź, co trzeba wiedzieć na temat ich obsługi, aby cały proces przebiegał jak najbardziej efektywnie.

https://ecomersy.pl/obsluga-zwrotow-w-sklepie-internetowym-jak-robic-to-dobrze

Płatności odroczone dla firm w bramce imoje – nowość w ING

W bramce płatności ING pojawią się płatności odroczone dla firm – opcja ta zostanie wprowadzona dzięki współpracy z fintechem PragmaGO. Klienci biznesowi będą mogli zapłacić za zakupy o wartości do 100 tys. zł nawet do 60 dni później.

https://ecomersy.pl/platnosci-odroczone-dla-firm-w-bramce-imoje-nowosc-w-ing

Romet stawia na e-commerce i omnichannel

Firma Romet – producent rowerów – decyduje się na włączenie sprzedaży internetowej do strategicznych celów biznesowych. Spółka będzie rozwijać narzędzia, które mają pomagać klientom indywidualnym w wybraniu roweru, akcesoriów czy usług.

https://ecomersy.pl/romet-stawia-na-e-commerce-i-omnichannel

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich miejscu. Warto wiedzieć, że rekomendacje cieszą się dużą popularnością i ogólnym zaufaniem. Jak więc je zdobyć?

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-69-jak-dbac-o-dobre-opinie-o-sklepie-internetowym

Polecamy