#PrasówkaEcomersy (03.04 -07.04)
Pisaliśmy o imponujących wynikach finansowych InPostu za 2022 rok. Opublikowaliśmy TOP marca od #ecomersy i informowaliśmy, że Elon Musk i inni ostrzegają przed rozwojem sztucznej inteligencji. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że „New York Times” odmawia zapłaty za weryfikację na Twitterze oraz że TikTok został ukarany przez rząd Wielkiej Brytanii. Podzieliliśmy się artykułem na temat tego, jak zorganizować skuteczną promocję w e-sklepie z okazji Wielkanocy. Pisaliśmy, że Właściciel Born2be i Renee otrzymał zarzuty od UOKiK i że testy na platformie wszystko.pl trwają – teraz także wśród sprzedawców. Wspomnieliśmy, że Klarna została sponsorem Legia Ladies – żeńskiej drużyny futbolu oraz że Michał Paschalis-Jakubowicz został nowym CEO IAI S.A. Opublikowaliśmy również wyniki sprzedażowe Answear.com za I kwartał 2023. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazło się miejsce na artykuł o skutecznym pakowaniu zamówień.
Imponujące wyniki finansowe InPostu za 2022 rok
Grupa InPost może się pochwalić rekordowymi wynikami finansowymi za 2022 rok. Przychody wzrosły o 53,8% r/r, osiągając 7 079,1 mln zł, skorygowana EBITDA zwiększyła się o 20,6% r/r, osiągając wartość 1 961,4 mln zł, natomiast wolumen obsłużonych przesyłek wzrósł się w ciągu roku o 44% r/r, sięgając 744,9 mln sztuk.
https://ecomersy.pl/imponujace-wyniki-finansowe-inpostu-za-2022-rok
TOP marca od #ecomersy!
Jakie teksty opublikowane w marcu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: na temat rebrandingu Bakallandu i nowej kampanii „JESZ, co dobre”, nowej kampanii Dove – Detox FEEDu czy wyników finansowych platformy Erli.pl za 2022 rok. W TOP-ie z marca znalazło się też miejsce na wywiad z Ewą Dudek, CEO & Founder webePartners, na temat marketingu afiliacyjnego w sklepie internetowym. Naszym czytelnikom spodobał się artykuł z serii Ecomersy Basic: na temat tego, jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym. Pisaliśmy o możliwości wcześniejszego zakupu biletów na mecz Polska-Albania poprzez aplikację InPostu i o zmianach na Allegro w zakresie personalizacji. Informowaliśmy, że Rafał Drzewiecki został nowym country directorem TikToka w Europie Środkowo-Wschodniej. Duże zainteresowanie zdobyły wnioski z badania zleconego przez Santander Consumer Bank – na temat tego, co kupujemy w marketplace'ach. Podzieliliśmy się wiedzą na temat wymiarów grafik na Instagram i zastanawialiśmy się, czy Elon Musk pracuje nad konkurencją dla ChatGPT.
https://ecomersy.pl/top-marca-od-ecomersy
Elon Musk i inni ostrzegają przed rozwojem sztucznej inteligencji
Grupa biznesmenów, inwestorów i ekspertów od sztucznej inteligencji stworzyła list, w którym wzywa do co najmniej sześciomiesięcznej przerwy w rozwijaniu systemów AI zdolniejszych od opublikowanego w marcu GPT-4. Przyczyną ma być konieczność zachowania ostrożności w zetknięciu z potężną technologią, która może zmienić życie na ziemi.
https://ecomersy.pl/elon-musk-i-inni-ostrzegaja-przed-rozwojem-sztucznej-inteligencji
„New York Times” odmawia zapłaty za weryfikację na Twitterze
Znany amerykański dziennik, „New York Times”, odmówił comiesięcznego płacenia za znaczek weryfikacyjny na Twitterze. Nie zobaczymy więc niebieskiego ani złotego ptaszka koło nazwy jego profilu.
https://ecomersy.pl/new-york-times-odmawia-zaplaty-za-weryfikacje-na-twitterze
Święta Wielkanocne w sklepie internetowym. Jak zorganizować skuteczną promocję?
Święta wielkanocne tuż-tuż! Warto w tym czasie przygotować dla swoich klientów coś specjalnego. Te wyjątkowe dni to pora wypoczynku, co oznacza, że odbiorcy będą mieli więcej czasu – również na zakupy. Wielu z nich zapragnie sprawić prezent swoim bliskim, duża część otrzyma także możliwość wybrania sobie czegoś na zajączka. Spraw, by chcieli postawić na Twój sklep internetowy – zorganizuj specjalną akcję promocyjną!
https://ecomersy.pl/swieta-wielkanocne-w-sklepie-internetowym-jak-zorganizowac-skuteczna-promocje
TikTok ukarany przez rząd Wielkiej Brytanii. Chodzi o dane nieletnich
TikTok, popularna aplikacja mobilna z Chin, otrzymał karę w wysokości 12,7 mln funtów od rządu Wielkiej Brytanii. Jak podaje gazeta.pl, powodem ma być brak należytej ochrony dotyczącej informacji na temat nieletnich użytkowników.
https://ecomersy.pl/tiktok-ukarany-przez-rzad-wielkiej-brytanii-chodzi-o-dane-nieletnich
Właściciel Born2be i Renee z zarzutami od UOKiK
UOKiK zarzuca spółce Azagroup wprowadzanie konsumentów w błąd. Chodzi o jej dwa sklepy internetowe związane z branżą modową – Born2be oraz Renee, które mają oferować swoim klientom permanentne promocje: czyli takie, które nigdy się nie kończą.
https://ecomersy.pl/wlasciciel-born2be-i-renee-z-zarzutami-od-uokik
Testy na platformie wszystko.pl trwają. Teraz także wśród sprzedawców
Na platformie zakupowej wszystko.pl cały czas trwają testy. Wspierany przez firmę Comarch marketplace do tej pory sprawdzała jedynie grupa klientów (ok. 7 tys. pracowników Grupy Kapitałowej Comarch), jednak pod koniec marca postanowiono poszerzyć grono testujących o sprzedawców.
https://ecomersy.pl/testy-na-platformie-wszystkopl-trwaja-teraz-takze-wsrod-sprzedawcow
Klarna sponsorem Legia Ladies – żeńskiej drużyny futbolu
Klarna jakiś czas temu została partnerem znanego klubu piłkarskiego – Legii Warszawa. Teraz szwedzki fintech będzie wspierać drużynę Legia Ladies jako sponsor główny. Dzięki tej współpracy Klarna zamierza szerzyć ideę równości w sporcie i popularyzować żeński futbol w Polsce.
https://ecomersy.pl/klarna-sponsorem-legia-ladies-zenskiej-druzyny-futbolu
Michał Paschalis-Jakubowicz nowym CEO IAI S.A.
IAI S.A. zyska nowego CEO – zostanie nim Michał Paschalis-Jakubowicz, który zastąpi na tym stanowisku Jarosława Mikosa. Paschalis-Jakubowicz dołączył do Zarządu wraz z początkiem kwietnia, co jest pierwszym etapem sukcesji zaplanowanej na przełom kwietnia i maja.
https://ecomersy.pl/michal-paschalis-jakubowicz-nowym-ceo-iai-sa
Wzrosty sprzedażowe Answear.com za I kwartał 2023
Ze wstępnego raportu dotyczącego sprzedaży Answear.com SA za I kwartał 2023 roku możemy się dowiedzieć, że przychody ze sprzedaży wyniosły 271 mln zł, osiągając dynamikę 1Q2023 / 1Q2022 na poziomie 52% (w porównaniu z 178 mln zł za I kwartał 2022).
https://ecomersy.pl/wstepne-wyniki-sprzedazowe-answearcom-za-i-kwartal-2023
Ecomersy Basic #72: Jak zapakować zamówienie? Poradnik e-commerce
Złożenie zamówienia przez klienta to niewątpliwy sukces, co nie oznacza, że w tym momencie powinniśmy spocząć na laurach. Nie mamy wpływu na to, czy produkt przypadnie do gustu konsumentowi, możemy jednak przyczynić się do pozytywnego odbioru naszej marki. Chodzi o sposób zapakowania przesyłki – nie wystarczy, by był bezpieczny profesjonalny. Warto więc zadbać o to, żeby zapadał w pamięć. Zostań z nami, a zdobędziesz potrzebną w tym temacie wiedzę!
https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-72-jak-zapakowac-zamowienie-poradnik-e-commerce