Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Elon Musk i inni ostrzegają przed rozwojem sztucznej inteligencji

2023.04.04

Grupa biznesmenów, inwestorów i ekspertów od sztucznej inteligencji stworzyła list, w którym wzywa do co najmniej sześciomiesięcznej przerwy w rozwijaniu systemów AI zdolniejszych od opublikowanego w marcu GPT-4. Przyczyną ma być konieczność zachowania ostrożności w zetknięciu z potężną technologią, która może zmienić życie na ziemi.

Kto stworzył list otwarty?

Elon Musk jest jednym z sygnatariuszy listu otwartego, który wzywa do zahamowania prac nad kolejnymi wersjami narzędzi AI i skupienia się na kwestiach bezpieczeństwa w związku z tą technologią. List ten został napisany przez Future of Life Institute – miliarder jest jednym z jego największych fundatorów. Do inicjatywy dołączył także współzałożyciel firmy Apple Steve Wozniak czy szef Stability AI Emad Mostaque.

Treść listu

W liście możemy przeczytać o „niekontrolowanym wyścigu” w celu wdrażania kolejnych technologii AI, nad którymi łatwo stracić kontrolę. Jego autorzy ostrzegają, że nierozważne podejście do sztucznej inteligencji grozi dezinformacją, masową automatyzacją pracy, a nawet zastąpieniem ludzi przez maszyny.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...