#PrasówkaEcomersy (02.04–05.04)
Podzieliliśmy się TOP-em marca od #ecomersy, pisaliśmy też, że do osób sprzedających na Vinted może odezwać się Urząd Skarbowy. Zastanawialiśmy się, czym jest Cyfrowy Paszport Produktu i co oznacza dla branży odzieżowej. Wspominaliśmy, że powstaje nowy e-sklep Auchan i trwa migracja strony oraz że Gomez podbija nowe rynki. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, że Żabka i DHL postawiły na nowy model współpracy i większą bezpośredniość. Informowaliśmy, jak poradziła sobie platforma Answear.com w 2023 roku, pisaliśmy również o ogromnych zyskach Shein w ubiegłym roku. Zastanawialiśmy się także, czy automaty paczkowe Poczty Polskiej będziemy nazywać Pocztomatami. Informowaliśmy też, że Dino Polska ma już udziały eZebra.pl. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat tego, jak zwiększyć rozpoznawalność sklepu internetowego.
TOP marca od #ecomersy!
Jakie teksty opublikowane w marcu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: o nowości na polskim rynku odzieżowym, czyli CopCop, czy o podwyżkach i ułatwieniach dla sprzedawców na Allegro. Naszym czytelnikom spodobał się także artykuł o tym, jaki hosting warto wybrać dla sklepu internetowego. W marcowym TOP-ie znalazło się też miejsce na tekst o ataku na AppJobs oraz o nowym formacie reklamowym Google. Pisaliśmy również o współpracy Ebury i Shoper i rozszerzeniu działalności BLIK-a poza Polskę. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się więcej o marketingu konwersji oraz o współpracy InPostu z Aldi.
https://ecomersy.pl/top-marca-od-ecomersy-1712041327
Sprzedajesz na Vinted? Może się do Ciebie odezwać skarbówka
Urząd Skarbowy już kontroluje sprzedających na portalu Vinted – spółka przekazała dane o transakcjach swoich użytkowników fiskusowi, który zaczyna wzywać Polaków do wyjaśnień. Niektórym grozi zablokowanie kont i wypłat pieniędzy, a kolejne będą Allegro i OLX.
https://ecomersy.pl/sprzedajesz-na-vinted-moze-sie-do-ciebie-odezwac-skarbowka
Czym jest Cyfrowy Paszport Produktu i co oznacza dla branży odzieżowej?
Na przedsiębiorstwa odzieżowe czekają istotne zmiany – firmy będą musiały uaktualnić sposób gromadzenia i zarządzania danymi o produktach, gdy w 2026 roku zostaną wprowadzone tzw. Cyfrowe Paszporty Produktów. Konieczne stanie się dostosowanie do nowych wymagań dotyczących zbierania informacji o produktach.
https://ecomersy.pl/czym-jest-cyfrowy-paszport-produktu-i-co-oznacza-dla-branzy-odziezowej
Nowy e-sklep Auchan – trwa migracja strony
Sieć sklepów spożywczych Auchan inwestuje w e-grocery i wdraża nową odsłonę sklepu internetowego, która będzie działać pod adresem nowy.auchan.pl. Wciąż funkcjonuje też dotychczasowa witryna – zakupy.auchan.pl.
https://ecomersy.pl/nowy-e-sklep-auchan-trwa-migracja-strony
Gomez podbija nowe rynki – tym razem padło na Austrię
Gomez, internetowy dom mody oferujący odzież, obuwie, torebki i akcesoria marek premium, rozpoczął działalność online na rynku austriackim. Jako multibrandowy serwis, mający w swojej ofercie ponad 150 marek z segmentu premium&luxury, Gomez jest aktualnie obecny na 13 rynkach europejskich.
https://ecomersy.pl/gomez-podbija-nowe-rynki-tym-razem-padlo-na-austrie
Nowy model współpracy DHL i Żabki – większa bezpośredniość
DHL eCommerce Polska nawiąże bezpośrednią współpracę z siecią sklepów Żabka. Nowy model partnerstwa ma zwiększyć efektywność sieci DHL POP i zoptymalizować proces zarządzania przesyłkami. Co jeszcze wiemy na ten temat?
https://ecomersy.pl/nowy-model-wspolpracy-dhl-i-zabki-wieksza-bezposredniosc
Answear.com w 2023 roku – jak poradziła sobie jedna z największych platform?
Answear.com, jeden z najważniejszych e-commerce’ów modowych w Europie Środkowo-Wschodniej, podsumowuje 2023 rok. Spółka odnotowała dynamiczny wzrost przychodów oraz utrzymanie solidnej rentowności, pozostając jedną z najszybciej rozwijających się platform fashion e-commerce w Europie.
https://ecomersy.pl/answearcom-w-2023-roku-jak-poradzila-sobie-jedna-z-najwiekszych-platform
Ogromne zyski Shein w 2023 roku. Ciągły rozwój chińskiego giganta e-commerce
Shein, chińska platforma e-commerce, która cieszy się niebywałą popularnością, odnotowała w 2023 roku trzykrotny wzrost sprzedaży netto, osiągając dwa miliardy euro zysku.
https://ecomersy.pl/ogromne-zyski-shein-w-2023-roku-ciagly-rozwoj-chinskiego-giganta-e-commerce
Pocztomaty – czy tak będziemy nazywać automaty paczkowe Poczty Polskiej?
W Biuletynie Urzędu Patentowego pojawiła się ważna informacja. Poczta Polska zgłosiła do rejestracji logotyp Pocztomat, a wśród usług, które mają być świadczone pod tą nazwą, znajdują się m.in. maszyny do nadawania i odbierania przesyłek. Co jeszcze wiemy na ten temat?
https://ecomersy.pl/pocztomaty-czy-tak-bedziemy-nazywac-automaty-paczkowe-poczty-polskiej
Dino Polska ma już udziały eZebra.pl
O tym, że Dino Polska przejmuje spółkę eZebra.pl, było wiadomo już w sierpniu ubiegłego roku. Ostateczna finalizacja transakcji nastąpiła jednak 3 kwietnia 2024 roku. Dino przejmuje ponad 72% udziałów eZebra.pl.
https://ecomersy.pl/dino-polska-ma-juz-udzialy-ezebrapl
#Ecomersy Basic #115: Jak podnieść rozpoznawalność sklepu internetowego?
Aby klient zapamiętał Twój sklep internetowy, musisz w jakiś sposób zapisać się w jego pamięci. Wszyscy wiemy, że trudno jest wyróżnić się na tle ogromnej konkurencji, a często to po prostu cel nie do osiągnięcia. Nie trzeba jednak tworzyć jedynej w swoim rodzaju, innowacyjnej przestrzeni online, aby zdobyć lojalnych konsumentów, który chętnie do Ciebie wrócą. Wystarczy wykorzystać parę trików, wpasować się w obowiązujące trendy, a przede wszystkim – zbudować markę. Do tego potrzebny będzie tzw. brand marketing. Koniecznie sprawdź!
https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-115-jak-podniesc-rozpoznawalnosc-sklepu-internetowego