Dzisiaj mamy: Niedziela, 14 Kwiecień 2024

Answear.com w 2023 roku – jak poradziła sobie jedna z największych platform?

2024.04.03

Answear.com, jeden z najważniejszych e-commerce’ów modowych w Europie Środkowo-Wschodniej, podsumowuje 2023 rok. Spółka odnotowała dynamiczny wzrost przychodów oraz utrzymanie solidnej rentowności, pozostając jedną z najszybciej rozwijających się platform fashion e-commerce w Europie.

Problemy w minionych miesiącach

Answear.com w 2023 roku musiał zmierzyć się ze słabnącym popytem konsumenckim, niskimi wskaźnikami sprzedaży detalicznej, aprecjacją złotego, wzmożoną konkurencją cenową i implementacją dyrektywy OMNIBUS. Pod koniec roku na sprzedaż negatywnie wpłynęła niestabilna sytuacja geopolityczna, co spowodowało wydłużenie czasu dostaw i obniżoną sprzedaż.

Wyniki finansowe Answear.com

W minionym roku Answear.com odnotował wzrost przychodów o 29% rdr. do 1,26 mld zł, a marża brutto zwiększyła się o 28% rdr. do 500 mln zł. Z kolei rentowność spółki była obciążona kosztami związanymi z rozwojem oraz integracją przejętych brandów pod jedną marką PRM. W efekcie EBITDA wyniosła 57 mln zł, co oznacza spadek o 8,5% rdr. EBITDA Answear.com z wyłączeniem marki PRM wzrosła o 10% rdr. do 68 mln zł.

Polecamy