Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

EcomersyBasic #35: Dlaczego warto wykorzystywać język korzyści?

2022.07.01

We współczesnym świecie największą popularnością cieszą się złe wiadomości, ale w biznesie to się nie sprawdza. Tutaj wręcz przeciwnie, należy wykorzystywać język korzyści i pozytywnie nastawiać swoich potencjalnych klientów. Dlatego w swoich narzędziach marketingowych pisz atrakcyjnie o świecie, przedstawiaj potencjalnym klientom zyski płynące z korzystania z Twojej oferty.

Co jest najważniejsze w języku korzyści?

Jeśli chcesz skutecznie używać języka korzyści dobrze jest poznać swoich klientów, a zwłaszcza ich potrzeb. Każda grupa odbiorców ma swoje oczekiwania wobec produktu i do nich należy się odnieść, ale z umiarkowaniem. Nie można wychwalać produktu nadmiernie, bo to wzbudzi podejrzenia klientów i wygląda sztucznie. Ważną kwestią jest odróżnienie cech produktu od jego zalet. Weźmy przykład damskiej bluzki. 

Jej cechy to: biały kolor, materiał – jedwab, klasyczny fason. 

Natomiast zalety: wygoda, uniwersalność, seksowny dekolt, staranne wykonanie z materiałów najwyższej jakości, przyjemna dla skóry.


Zobacz też: Jak tworzyć opisy produktów i kategorii?


Argumentuj

Jeśli chcesz przekonać swoich odbiorców do tego, co piszesz musisz potwierdzać swoje słowa odpowiednimi argumentami. Wychwalanie produktu bez podkreślenia konkretnych cech lub parametrów będzie gołosłowne i nie przyniesie żadnych korzyści. Wykorzystuj model cecha – zaleta – korzyść. Skoro biała bluzka jest biała i uniwersalna to znaczy, że może stać się podstawą wielu stylizacji. Klient musi widzieć ciąg przyczynowo – skutkowy między cechami wybranego produktu a korzyściami z jego zakupu. Twoją rolą jest pokazanie mu jakie to proste i jak wiele korzyści może mieć.

Oczekiwania i marzenia klienta a język korzyści

Każdy klient ma swoje marzenia i oczekiwania, a ich zaspokojenie jest dla niego ważną kwestią. Język korzyści pozwala przedstawić produkt w taki sposób, żeby wizualizować to spełnienie. Musisz wpłynąć na emocje odbiorcy i pokazać mu jak najwięcej korzyści płynących z zakupu Twojego produktu. Podkreślaj jego wysoką jakość i komfort wewnętrzny płynący z jego zakupu. Jeśli zapewnisz klienta o zaspokojeniu jego potrzeb i oczekiwań rozwiejesz jego wątpliwości co do wyboru produktu. Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzać z wychwalaniem produktu, bo to może wyglądać na sztuczne tworzenie zalet. Skup się na korzyściach.

Wskazówki do stosowania języka korzyści:

  • Nie kłam klientom\
  • Nie obiecuj im złotych gór
  • Zalety przedstawiaj jako obietnice
  • Pisz o wartościach
  • Pisz w sposób profesjonalny, ale nie nazbyt skomplikowany
  • Nie wspominaj o wadach i negatywnych konsekwencjach
  • Przedstaw produkt w sposób atrakcyjny
  • Nie wpadaj w zbytnią egzaltację, zalety – tak, przesadne superlatywy – nie
  • Pisz jak do znajomego, któremu coś szczerze polecasz.
Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...