Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

EcomersyBasic #35: Dlaczego warto wykorzystywać język korzyści?

2022.07.01

We współczesnym świecie największą popularnością cieszą się złe wiadomości, ale w biznesie to się nie sprawdza. Tutaj wręcz przeciwnie, należy wykorzystywać język korzyści i pozytywnie nastawiać swoich potencjalnych klientów. Dlatego w swoich narzędziach marketingowych pisz atrakcyjnie o świecie, przedstawiaj potencjalnym klientom zyski płynące z korzystania z Twojej oferty.

Co jest najważniejsze w języku korzyści?

Jeśli chcesz skutecznie używać języka korzyści dobrze jest poznać swoich klientów, a zwłaszcza ich potrzeb. Każda grupa odbiorców ma swoje oczekiwania wobec produktu i do nich należy się odnieść, ale z umiarkowaniem. Nie można wychwalać produktu nadmiernie, bo to wzbudzi podejrzenia klientów i wygląda sztucznie. Ważną kwestią jest odróżnienie cech produktu od jego zalet. Weźmy przykład damskiej bluzki. 

Jej cechy to: biały kolor, materiał – jedwab, klasyczny fason. 

Natomiast zalety: wygoda, uniwersalność, seksowny dekolt, staranne wykonanie z materiałów najwyższej jakości, przyjemna dla skóry.


Zobacz też: Jak tworzyć opisy produktów i kategorii?


Argumentuj

Jeśli chcesz przekonać swoich odbiorców do tego, co piszesz musisz potwierdzać swoje słowa odpowiednimi argumentami. Wychwalanie produktu bez podkreślenia konkretnych cech lub parametrów będzie gołosłowne i nie przyniesie żadnych korzyści. Wykorzystuj model cecha – zaleta – korzyść. Skoro biała bluzka jest biała i uniwersalna to znaczy, że może stać się podstawą wielu stylizacji. Klient musi widzieć ciąg przyczynowo – skutkowy między cechami wybranego produktu a korzyściami z jego zakupu. Twoją rolą jest pokazanie mu jakie to proste i jak wiele korzyści może mieć.

Oczekiwania i marzenia klienta a język korzyści

Każdy klient ma swoje marzenia i oczekiwania, a ich zaspokojenie jest dla niego ważną kwestią. Język korzyści pozwala przedstawić produkt w taki sposób, żeby wizualizować to spełnienie. Musisz wpłynąć na emocje odbiorcy i pokazać mu jak najwięcej korzyści płynących z zakupu Twojego produktu. Podkreślaj jego wysoką jakość i komfort wewnętrzny płynący z jego zakupu. Jeśli zapewnisz klienta o zaspokojeniu jego potrzeb i oczekiwań rozwiejesz jego wątpliwości co do wyboru produktu. Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzać z wychwalaniem produktu, bo to może wyglądać na sztuczne tworzenie zalet. Skup się na korzyściach.

Wskazówki do stosowania języka korzyści:

  • Nie kłam klientom\
  • Nie obiecuj im złotych gór
  • Zalety przedstawiaj jako obietnice
  • Pisz o wartościach
  • Pisz w sposób profesjonalny, ale nie nazbyt skomplikowany
  • Nie wspominaj o wadach i negatywnych konsekwencjach
  • Przedstaw produkt w sposób atrakcyjny
  • Nie wpadaj w zbytnią egzaltację, zalety – tak, przesadne superlatywy – nie
  • Pisz jak do znajomego, któremu coś szczerze polecasz.
Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...