EcomersyBasic #35: Dlaczego warto wykorzystywać język korzyści?
We współczesnym świecie największą popularnością cieszą się złe wiadomości, ale w biznesie to się nie sprawdza. Tutaj wręcz przeciwnie, należy wykorzystywać język korzyści i pozytywnie nastawiać swoich potencjalnych klientów. Dlatego w swoich narzędziach marketingowych pisz atrakcyjnie o świecie, przedstawiaj potencjalnym klientom zyski płynące z korzystania z Twojej oferty.
Co jest najważniejsze w języku korzyści?
Jeśli chcesz skutecznie używać języka korzyści dobrze jest poznać swoich klientów, a zwłaszcza ich potrzeb. Każda grupa odbiorców ma swoje oczekiwania wobec produktu i do nich należy się odnieść, ale z umiarkowaniem. Nie można wychwalać produktu nadmiernie, bo to wzbudzi podejrzenia klientów i wygląda sztucznie. Ważną kwestią jest odróżnienie cech produktu od jego zalet. Weźmy przykład damskiej bluzki.
Jej cechy to: biały kolor, materiał – jedwab, klasyczny fason.
Natomiast zalety: wygoda, uniwersalność, seksowny dekolt, staranne wykonanie z materiałów najwyższej jakości, przyjemna dla skóry.
Zobacz też: Jak tworzyć opisy produktów i kategorii?
Argumentuj
Jeśli chcesz przekonać swoich odbiorców do tego, co piszesz musisz potwierdzać swoje słowa odpowiednimi argumentami. Wychwalanie produktu bez podkreślenia konkretnych cech lub parametrów będzie gołosłowne i nie przyniesie żadnych korzyści. Wykorzystuj model cecha – zaleta – korzyść. Skoro biała bluzka jest biała i uniwersalna to znaczy, że może stać się podstawą wielu stylizacji. Klient musi widzieć ciąg przyczynowo – skutkowy między cechami wybranego produktu a korzyściami z jego zakupu. Twoją rolą jest pokazanie mu jakie to proste i jak wiele korzyści może mieć.
Oczekiwania i marzenia klienta a język korzyści
Każdy klient ma swoje marzenia i oczekiwania, a ich zaspokojenie jest dla niego ważną kwestią. Język korzyści pozwala przedstawić produkt w taki sposób, żeby wizualizować to spełnienie. Musisz wpłynąć na emocje odbiorcy i pokazać mu jak najwięcej korzyści płynących z zakupu Twojego produktu. Podkreślaj jego wysoką jakość i komfort wewnętrzny płynący z jego zakupu. Jeśli zapewnisz klienta o zaspokojeniu jego potrzeb i oczekiwań rozwiejesz jego wątpliwości co do wyboru produktu. Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzać z wychwalaniem produktu, bo to może wyglądać na sztuczne tworzenie zalet. Skup się na korzyściach.
Wskazówki do stosowania języka korzyści:
- Nie kłam klientom\
- Nie obiecuj im złotych gór
- Zalety przedstawiaj jako obietnice
- Pisz o wartościach
- Pisz w sposób profesjonalny, ale nie nazbyt skomplikowany
- Nie wspominaj o wadach i negatywnych konsekwencjach
- Przedstaw produkt w sposób atrakcyjny
- Nie wpadaj w zbytnią egzaltację, zalety – tak, przesadne superlatywy – nie
- Pisz jak do znajomego, któremu coś szczerze polecasz.