Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Jak tworzyć opisy produktów i kategorii?

2022.01.27

Zajmujesz się content marketingiem i zastanawiasz się, ile znaków powinny mieć teksty? Warto zastanowić się nad optymalną długością opisów – zarówno kategorii, jak i produktów. Są to jedne z ważniejszych form, ponieważ znacząco wpływają na optymalizację, a co za tym idzie – widoczność witryny. Poznaj konkrety!

Intencje użytkowników decydują o liczbie znaków

Opisy powinny być tworzone pod SEO, a jednocześnie przyjazne dla odbiorców, zwłaszcza że algorytmy Google coraz skrupulatniej sprawdzają tego typu treści. Rozważałeś kiedyś, dlaczego znaki w konkretnych tekstach powinny mieścić się w jakimś przedziale liczbowym? Odpowiedzią na to pytanie mogą być intencje użytkowników. Co to znaczy? Najwyżej w wyszukiwaniach znajdują się strony, które są oceniane jako najbardziej dopasowane do potrzeb internautów. Wiadomo, że osoby wpisujące krótkie, konkretne hasła najczęściej potrzebują zwięzłych informacji, natomiast poszukiwanie przyczyn, skutków czy szczegółowych wyjaśnień wiąże się z większą liczbą znaków. Przed stworzeniem tekstu należy każdorazowo wziąć pod uwagę, do kogo właściwie go kierujemy.


Zobacz też: Słowa kluczowe i optymalizacja – tych błędów nie chcesz popełnić


Google Hummingbird

Kilka lat temu Google wprowadziło algorytm, który nosi nazwę kolibra. Dzięki niemu wyszukiwarka zaczęła koncentrować się na całych wyrażeniach, a nie tylko pojedynczych słowach kluczowych. W ten sposób może ocenić, jakie są intencje poszukującego. Warto w tym miejscu przeanalizować, ile znaków powinny mieć wcześniej wspomniane opisy. Są to, oczywiście, uśrednione liczby, które mogą ulec zmianie.

Opis produktu – szczegółowy podział

Jeżeli tworzymy opis produktu od podstaw, na początek trzeba sformułować jego nazwę (nagłówek). Właśnie po niej użytkownicy poznają, z jakim produktem mają do czynienia. Nie może być zbyt ogólny ani zbyt szczegółowy, nie powinien też być za długi ani za krótki. Chodzi o to, by odbiorca miał przed sobą klarowne informacje i jakąś cechę charakterystyczną. Powinien zostać oznaczony jako nagłówek h1. Później czas na wstęp, w którym znajduje się zbiór zalet i naturalnie brzmiące frazy kluczowe. W części wprowadzającej warto umieścić najważniejsze cechy produktu. Zarówno roboty, jak i ludzie lubią listy z wypunktowaniami, które pozwolą im szybko poznać kluczowe korzyści. Z kolei szczegółowy opis produktu powinien pełnić funkcję krótkiego poradnika, przypominającego rozmowę z ekspertem.

Konkretne liczby

Nie odpowiedzieliśmy jeszcze na pytanie, ile miejsca zajmie taki opis produktu. Nagłówek to mniej więcej 30 znaków ze spacjami (3-5 słów). Późniejsza ich liczba zależy w dużej mierze od produktu. Jeśli na stronie jest ich dużo, a oprócz tego często się zmieniają – lepiej postawić na krótkie, konkretne opisy (300-500 zzs). Natomiast w sklepach oferujących stałą ofertę i niewiele produktów warto zadbać o dłuższe, bardziej specjalistyczne teksty (1000-1500 zzs). W przypadku opisów kategorii sprawa przedstawia się podobnie. One również dzielą się na nagłówki, wprowadzenia oraz akapity główne. Trzeba jednak skupić się nie na konkretnym produkcie, a całej ich grupie. Opisy kategorii powinny mieć minimum 3000 zzs., a w przypadku kategorii cieszących się szczególną popularnością, warto postawić nawet na bardzo długie teksty o długości ponad 10 000 zzs.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...