Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17

Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie 20 najskuteczniejszych koncepcji.

Ambient marketing i content marketing

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że strategie marketingowe mają prowadzić do zwiększenia zysków. Oczywiście, chodzi również o usprawnienie komunikacji z klientami czy zyskanie ich zaufania, ale te elementy też w ostateczności wiążą się z pomnożeniem przychodów. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie każdy marketing działa od razu – a właściwie większość z nich nie działa od razu. Warto omówić 20 z nich. Po pierwsze, ambient marketing. Obejmuje on wszystkie formy niestandardowych działań, kreatywnych pomysłów czy oryginalnych przekazów reklamowych. Za przykład może posłużyć logo firmy umieszczone na pojeździe komunikacji miejskiej. Po drugie, content marketing. O tym rodzaju marketingu pisaliśmy już wiele. Opiera się na regularnym tworzeniu rozmaitych treści, które mają trafić do konkretnej grupy odbiorczej, wpłynąć na nią i nakłonić do działania. Oprócz tego, content marketing ma ogromne znaczenie, jeżeli chodzi o widoczność w wyszukiwarkach.


Zobacz też: Ecomersy Basic #19: Znaczenie outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce


Marketing internetowy, marketing mobilny i marketing afiliacyjny

Po trzecie, marketing internetowy. Brzmi bardzo obszernie, prawda? Rzeczywiście, do szuflady z napisem „marketing internetowy” można by wrzucić naprawdę wiele. Chodzi zarówno o samą stronę internetową, jak i mailing, firmowe profile w mediach społecznościowych czy pozycjonowanie. Po czwarte, marketing mobilny. Bez wątpienia kojarzy Ci się on głównie z urządzeniami mobilnymi, takimi jak telefon czy tablet. To jednak nie wszystko. Marketing mobilny obejmuje też wszystkie rodzaje przekazów ruchomych (jak np. banner na samochodzie). Po piąte, marketing afiliacyjny. Wiele osób twierdzi, że jest on jednym z najbardziej skomplikowanych rodzajów marketingu. Aby zrealizować tę strategię, potrzebne są trzy podmioty: reklamodawca, partner oraz klient. Partnerzy pozyskują klientów, reklamodawcy im za to płacą.

Remarketing, marketing narracyjny i marketing sensoryczny

Po szóste, remarketing. Jak sama nazwa wskazuje, ta strategia polega na powtórnym przekazie. Dajmy na to, że dany użytkownik już zdążył zapoznać się z treścią Twojej strony internetowej. Być może jednak nie poczuł się wystarczająco zaciekawiony. Remarketing pozwoli mu na ponowne sprawdzenie oferty. Po siódme, marketing narracyjny. Jest to strategia, która bazuje na storytellingu, czyli umiejętnym opowiadaniu angażujących historii. Wiadomo, że najłatwiejszym sposobem, by wpłynąć na danego konsumenta, jest wzbudzenie jego emocji. Stwórz pomysłową opowieść, a zostaniesz zapamiętany. Po ósme, marketing sensoryczny. To niezwykle interesująca i intrygująca metoda, która ma pobudzić wszystkie zmysły. Łatwiej w ten sposób wywołać pozytywne skojarzenia z marką. Za przykład może posłużyć rozpylanie perfum w sklepie odzieżowym.

Marketing partyzancki, marketing podstępny i marketing szeptany

Po dziewiąte, marketing partyzancki. Często zalicza się go do wcześniej wspomnianego ambient marketingu. Opiera się na tworzeniu niekonwencjonalnych, zaskakujących, zapadających w pamięć reklam, które pojawiają się w różnych miejscach. Ma on na celu przede wszystkim docieranie do już pozyskanych klientów. Po dziesiąte, marketing podstępny. Przez wielu jest on uważany za nieetyczny, ponieważ polega na podpięciu się pod działania marketingowe innej firmy, która rzeczywiście zainwestowała w nią nakłady finansowe. Po jedenaste, marketing szeptany. O nim również niedawno wspominaliśmy. Bazuje głównie na próbie dotarcia do klientów poprzez bezpośredni, sprawiający wrażenie spontanicznego przekaz ustny.


Zobacz też: EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?


Marketing wirusowy, marketing wielopoziomowy i marketing zwrotny

Po dwunaste, marketing wirusowy (viral marketing). Jest on po części związany z marketingiem szeptanym. W tej strategii chodzi o zwiększanie świadomości marki poprzez rozbawienie czy zaciekawienie odbiorców. W ten sposób treści rozprzestrzeniają się niczym wirusy. Po trzynaste, marketing wielopoziomowy (MLM). Opiera się on na prowadzeniu sprzedaży produktów przez niezatrudnionych uczestników. Każdy z nich również może zbudować własną strukturę handlowców, przez co powstają kolejne poziomy. Po czternaste, marketing zwrotny. Ta strategia obejmuje wszystkie działania mające nakłonić klientów do ponownych zakupów, np. poprzez promocje czy obniżki.

Social media marketing, marketing w wyszukiwarkach i marketing społeczny

Po piętnaste, social media marketing. Jak sama nazwa wskazuje, polega na promowaniu swojej marki na portalach społecznościowych – przede wszystkim na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Po szesnaste, marketing w wyszukiwarkach internetowych. Ta strategia opiera się na działaniach SEO mających zwiększyć widoczność danej firmy w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Po siedemnaste, marketing społeczny. Stosując tę metodę, można połączyć reklamę i wspieranie organizacji charytatywnych czy określonego celu. Dzięki marketingowi społecznemu łatwo ocieplić wizerunek swojej marki.

Shopper marketing, marketing sportowy i marketing cyfrowy

Po osiemnaste, shopper marketing. Są to wszelkiego rodzaju analizy oraz inicjatywny, które mają pomóc zrozumieć potrzeby oraz motywacje klientów, nawet te niejawne. Odbywa się przede wszystkim w punktach sprzedaży i ma na celu zrodzenie poczucia konieczności kupna. Po dziewiętnaste, marketing sportowy. Opiera się na wspieraniu popularnych wydarzeń sportowych (które cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród odbiorców) czy sportowców bądź drużyn i umieszczeniu ich w reklamie. Po dwudzieste wreszcie, marketing cyfrowy. Jest podobny do marketingu internetowego, ale obejmuje wszystkie media cyfrowe, w tym telefonię komórkową.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...