Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Ecomersy Basic #11: Jak zadbać o bezpieczeństwo w sklepie internetowym?

Piątek, 14 Styczeń 2022

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć bezpieczeństwo swoich klientów? Zależy Ci na tym, żeby Twoja witryna była odporna na różnego rodzaju ataki? W dzisiejszych czasach to niezwykle istotna kwestia. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka podstawowych porad, dzięki którym lepiej ochronisz swój biznes online. Sprawdź!

Klarowny regulamin

Po pierwsze, ważne jest, żeby Twoi odbiorcy mieli łatwy dostęp do regulaminu. To już nie te czasy, kiedy wszyscy omijali dłuższe fragmenty tekstu, jedynie zaznaczając „zgadzam się”, Coraz więcej osób chce mieć dostęp do klarownie sformułowanego, czytelnego zbioru zasad, co daje im poczucie bezpieczeństwa. Regulaminu nie powinieneś tworzyć „na kolanie”, tylko przy wsparciu prawnika. Pod żadnym pozorem nie kopiuj go z innych stron! Ważne, by zawierał wszystkie niezbędne informacje na temat zakupów, form płatności, dostawy, zwrotów, reklamacji. Krótko mówiąc, nic nie może być ukryte.

Certyfikat SSL

Słyszałeś kiedyś o certyfikacie SSL? Skrót ten pochodzi od angielskiego wyrażenia „Secure Socket Layer”. Oznacza protokół sieciowy, za pomocą którego szyfrowane są dane w Internecie. Dzięki niemu możliwe jest nawiązywanie bezpiecznych połączeń między przeglądarką a Twoim serwisem. Certyfikat SSL zapewnia poufność przesyłanych danych: użytkownicy nie muszą się więc martwić, że zostaną one przechwycone podczas transakcji. Bez wątpienia zachęci to potencjalnych klientów do zakupów w Twoim sklepie. Warto też zaznaczyć, że domeny posiadające ten certyfikat cieszą się dużo lepszą widocznością w wyszukiwarce Google.


Zobacz też: SSL a SEO. Czy certyfikat SSL ma wpływ na pozycjonowanie?


Odpowiednia baza danych

Właściciele e-biznesów powinni również zadbać o właściwe przechowywanie danych swoich konsumentów. Chodzi o stworzenie odpowiedniej bazy. Zdecydowana większość e-sklepów decyduje się na hosting, czyli zewnętrzny nadzór nad stroną. Przechowywaniem informacji zajmuje się konkretna firma, a Twoim zadaniem jest upewnienie się, że dostarcza odpowiednie usługi. Oprócz tego, musisz samodzielnie zatroszczyć się o kwestie związane z RODO, które mogą zostać zawarte w Regulaminie. Co mamy na myśli? W 2018 roku konieczne stało się prowadzenie rejestru przetwarzania danych klientów, czyli tego kto jest ich administratorem, a także komu będą udostępniane dane klientów. Odbiorca sam musi zadecydować, że zgadza się na pozyskanie i przetwarzanie przez sklep swoich danych osobowych.

Stwórz back-up swojego sklepu i używaj silnego hasła

Kolejnym wartym poruszenia elementem jest kopia zapasowa sklepu. Dzięki istnieniu back-upu nie musisz martwić się, że wszystkie ważne dane znikną bezpowrotnie. Wykonuj kopie jak najczęściej. Pomoże Ci w tym specjalne oprogramowanie. W przypadku ataku hakerskiego, będziesz mógł odzyskać informacje o klientach, produktach, dostawcach. Nie zapominaj też o tak podstawowej kwestii, jak silne hasło dostępu. Możesz je wygenerować automatycznie, tak by stanowiło przypadkowy ciąg znaków, zawierający duże litery, cyfry oraz znaki specjalne.


Może Cię zainteresować: Polskie firmy a cyberbezpieczeństwo


Krótkie podsumowanie

Jeżeli czujesz, że wszystkie te kwestie Cię przerastają, skorzystaj z pomocy specjalistów od IT. Gwarantujemy: nie wszystko trzeba robić samemu. Będzie się to oczywiście wiązało z dodatkowymi kosztami, jednak w dłuższej perspektywie czasu pozwoli Ci zaoszczędzić sporo stresu i pieniędzy, a oprócz tego – uda Ci się zbudować zaufanie i renomę wśród odbiorców.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...