Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Ecomersy Basic #11: Jak zadbać o bezpieczeństwo w sklepie internetowym?

2022.01.14

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć bezpieczeństwo swoich klientów? Zależy Ci na tym, żeby Twoja witryna była odporna na różnego rodzaju ataki? W dzisiejszych czasach to niezwykle istotna kwestia. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka podstawowych porad, dzięki którym lepiej ochronisz swój biznes online. Sprawdź!

Klarowny regulamin

Po pierwsze, ważne jest, żeby Twoi odbiorcy mieli łatwy dostęp do regulaminu. To już nie te czasy, kiedy wszyscy omijali dłuższe fragmenty tekstu, jedynie zaznaczając „zgadzam się”, Coraz więcej osób chce mieć dostęp do klarownie sformułowanego, czytelnego zbioru zasad, co daje im poczucie bezpieczeństwa. Regulaminu nie powinieneś tworzyć „na kolanie”, tylko przy wsparciu prawnika. Pod żadnym pozorem nie kopiuj go z innych stron! Ważne, by zawierał wszystkie niezbędne informacje na temat zakupów, form płatności, dostawy, zwrotów, reklamacji. Krótko mówiąc, nic nie może być ukryte.

Certyfikat SSL

Słyszałeś kiedyś o certyfikacie SSL? Skrót ten pochodzi od angielskiego wyrażenia „Secure Socket Layer”. Oznacza protokół sieciowy, za pomocą którego szyfrowane są dane w Internecie. Dzięki niemu możliwe jest nawiązywanie bezpiecznych połączeń między przeglądarką a Twoim serwisem. Certyfikat SSL zapewnia poufność przesyłanych danych: użytkownicy nie muszą się więc martwić, że zostaną one przechwycone podczas transakcji. Bez wątpienia zachęci to potencjalnych klientów do zakupów w Twoim sklepie. Warto też zaznaczyć, że domeny posiadające ten certyfikat cieszą się dużo lepszą widocznością w wyszukiwarce Google.


Zobacz też: SSL a SEO. Czy certyfikat SSL ma wpływ na pozycjonowanie?


Odpowiednia baza danych

Właściciele e-biznesów powinni również zadbać o właściwe przechowywanie danych swoich konsumentów. Chodzi o stworzenie odpowiedniej bazy. Zdecydowana większość e-sklepów decyduje się na hosting, czyli zewnętrzny nadzór nad stroną. Przechowywaniem informacji zajmuje się konkretna firma, a Twoim zadaniem jest upewnienie się, że dostarcza odpowiednie usługi. Oprócz tego, musisz samodzielnie zatroszczyć się o kwestie związane z RODO, które mogą zostać zawarte w Regulaminie. Co mamy na myśli? W 2018 roku konieczne stało się prowadzenie rejestru przetwarzania danych klientów, czyli tego kto jest ich administratorem, a także komu będą udostępniane dane klientów. Odbiorca sam musi zadecydować, że zgadza się na pozyskanie i przetwarzanie przez sklep swoich danych osobowych.

Stwórz back-up swojego sklepu i używaj silnego hasła

Kolejnym wartym poruszenia elementem jest kopia zapasowa sklepu. Dzięki istnieniu back-upu nie musisz martwić się, że wszystkie ważne dane znikną bezpowrotnie. Wykonuj kopie jak najczęściej. Pomoże Ci w tym specjalne oprogramowanie. W przypadku ataku hakerskiego, będziesz mógł odzyskać informacje o klientach, produktach, dostawcach. Nie zapominaj też o tak podstawowej kwestii, jak silne hasło dostępu. Możesz je wygenerować automatycznie, tak by stanowiło przypadkowy ciąg znaków, zawierający duże litery, cyfry oraz znaki specjalne.


Może Cię zainteresować: Polskie firmy a cyberbezpieczeństwo


Krótkie podsumowanie

Jeżeli czujesz, że wszystkie te kwestie Cię przerastają, skorzystaj z pomocy specjalistów od IT. Gwarantujemy: nie wszystko trzeba robić samemu. Będzie się to oczywiście wiązało z dodatkowymi kosztami, jednak w dłuższej perspektywie czasu pozwoli Ci zaoszczędzić sporo stresu i pieniędzy, a oprócz tego – uda Ci się zbudować zaufanie i renomę wśród odbiorców.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...