Dzisiaj mamy: Sobota, 23 Listopad 2024

Content w butiku odzieżowym, czyli jak zadbać o treści w e-sklepie

2021.07.16

Treści w sklepie internetowym to potężne narzędzie marketingowe. Można dzięki nim kształtować wizerunek marki, budować relacje z klientami i promować produkty. To także dobry sposób na poprawę wyszukiwalności witryny w Google. Czy wiesz, jakich tekstów potrzebuje Twój butik internetowy? Oto krótki przegląd zagadnień, którym powinieneś przyjrzeć się bliżej.

Treści na stronę główną

O content ze strony głównej trzeba się szczególnie zatroszczyć. Treści są czytane często, dlatego warto wykorzystać je do budowy wizerunku. To również dobre miejsce do zawarcia najistotniejszych fraz kluczowych. Opracowując content na najważniejszą stronę w sklepie trzeba też zadbać o chwytliwe hasła reklamowe oraz inne elementy, które będą zwiększały szansę na to, by zatrzymać odwiedzających na dłużej.

Zakładki i podzakładki

Treści w zakładkach i podzakładkach to przede wszystkim teksty pisane z myślą o poprawie wyszukiwalności strony. Muszą być więc dobrze zoptymalizowane pod SEO. Dobrze, aby miały odpowiednią długość i architekturę. Co ważne, tworząc je, trzeba myśleć najpierw o czytelnikach, a dopiero potem o wyszukiwarkach.

- Content to bardzo istotny element promocji sklepu internetowego. Kiedyś doceniany był przede wszystkim ze względów marketingowych. Wszystko zmieniło się w 2011 r., gdy Google wprowadziło algorytmy wartościujące strony ze względu na długość, unikalność i atrakcyjność treści. – mówi Joanna Pawłowska-Tomczak, CEO & biznes partner w agencji treści King Content – Dzięki nim zapotrzebowanie na wartościowe treści jest ogromne, a inwestycja w content zwraca się długoterminowo.

Blog

Blog w butiku internetowym to dobre miejsce na budowanie relacji z klientami i skracanie dystansu. Wartościowe treści o charakterze poradnikowym będą cieszyły się dużą popularnością. Warto dodatkowo zoptymalizować je pod SEO oraz promować, tak by zyskały jak największe grono odbiorców.

Opisy produktów

Klienci sklepu internetowego nie mogą dotknąć czy przymierzyć ubrań przed zakupem. Dlatego warto je nie tylko pokazać na zdjęciach, ale i opisać. To nie muszą być długie teksty – wystarczy, aby zachęcały do zakupu i informowały o kwestiach, których nie widać na zdjęciach.

Zwroty, reklamacje

Podstrony „techniczne” w butiku internetowym powinny być jak najbardziej przyjazne dla odbiorców. Trzeba zadbać o to, by informacje były czytelne – można przekazać je od punktów lub wyboldować najważniejsze kwestie. Istotne, by szukający łatwo znalazł to, czego potrzebuje do dokończenia zwrotu lub reklamacji.

Regulamin

Stworzenie regulaminu wymaga odpowiedniej wiedzy. To nie jest praca dla copywritera, a dla prawnika. Treść regulaminu warto skonsultować ze specjalistą, by mieć pewność, że wszystko jest zgodne z prawem oraz zabezpieczyć się na wypadek ewentualnych problemów.

Artykuły sponsorowane

Teksty zamieszczane na portalach zewnętrznych służą do budowania wizerunku marki. To również dobre źródło do pozyskiwania wartościowych linków kierujących na stronę butiku. Ważne, by ich treść była przemyślana i zbudowana tak, by zainteresować czytelników i zachęcić ich do odwiedzenia sklepu.

Facbebook i Insatagram

Content w butiku internetowym to również media społecznościowe. Facebook i Instagram to doskonałe miejsca na dotarcie do klientów. Dlatego posty należy publikować regularnie. Ważne, aby były atrakcyjne nie tylko pod kątem treści, ale i grafiki.

Newslettery i mailingi

Sprzedaż w butiku internetowym to również wiadomości wysyłane bezpośrednio do kupujących. Atrakcyjny mailing pozwala zdobyć stałe grono klientów. Ważne, aby wiadomości były skonstruowane tak, by zainteresowały odbiorcę i były dla niego wartościowe.

Stworzenie tekstów do butiku internetowego warto powierzyć agencji content marketingowej. Dzięki temu treści będą nie tylko atrakcyjne dla kupujących, ale i wartościowe dla algorytmów Google.

Polecamy