Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Wyniki finansowe grupy CCC w II kwartale 2023/2024

2023.10.16

Grupa CCC odnotowała w drugim kwartale roku obrotowego 2023/2024 33,7 mln zł zysku netto j.d. (jednostki dominującej) wobec 44,3 mln zł straty rok wcześniej. Co jeszcze wiemy o wynikach finansowych spółki?

Zysk netto i EBITDA

Zysk netto grupy z działalności kontynuowanej w drugim kwartale roku 2023/24 wyniósł 14,9 mln zł, z kolei zysk na działalności operacyjnej w tym samym okresie zatrzymał się na poziomie 79,3 mln zł (wobec 31,3 mln zł zysku w roku ubiegłym). EBITDA, czyli zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych, podatków, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych oraz amortyzacji rzeczowych aktywów trwałych, sięgnęła 223,7 mln zł. 

Wyniki po pierwszym półroczu

W drugim kwartale bieżącego roku obrotowego przychody grupy CCC wyniosły 2,42 mld zł, a przed rokiem ich poziom nie przekroczył 2,38 mld zł. Z kolei po pierwszym półroczu 2023/2024 spółka odnotowała 106,6 mln zł straty netto jednostki dominującej, 12,3 mln zł zysku operacyjnego i 4,49 mld zł przychodów. Skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży w pierwszym półroczu wyniósł 2,061 mld zł wobec 2,052 mld zł rok wcześniej. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosła 45,9%, a rok wcześniej – 48,2%.

CCC
Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...