Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

TOP stycznia od #ecomersy!

2024.01.31

Jakie teksty opublikowane w styczniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: o nowościach na Instagramie, zmianach w składzie zarządu Allegro oraz zwolnieniach w NEONET. Naszym czytelnikom spodobał się również TOP roku 2023, zainteresowało ich też to, że Everli znika z Polski po 7 latach. Pisaliśmy również o nowym rozwiązaniu na Allegro, dzięki któremu klient nie musi decydować, kto dostarczy jego przesyłkę. Podzieliliśmy się wynikami kompleksowego raportu Sempai na temat Google Analytics 4 w polskich e-sklepach. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Grupa IAI przejmuje AtomStore. Podzieliliśmy się także najważniejszymi datami dla e-commerce w 2024 roku.

Nowości na Instagramie! Będzie mniej spamu?

Instagram pracuje nad tym, by użytkownicy nie musieli zmagać się ze spamem – platforma wprowadza nowe aktualizacje, które mają zwalczać tego typu treści. Pomogą odciążyć twórców z samodzielnego usuwania niechcianych treści, co często bywa czasochłonnym zadaniem.

https://ecomersy.pl/nowosci-na-instagramie-bedzie-mniej-spamu

TOP ROKU 2023

Jakie teksty opublikowane w roku 2023 szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się wywiady: z Ewą Dudek, CEO & Founder webePartners, na temat marketingu afiliacyjnego w sklepie internetowym, a także z Łukaszem Kierusem, prezesem zarządu Glosel sp. z o.o. sp. k. W TOP-ie na rok 2023 znalazło się też miejsce na newsy: na temat Allegro Mini Przesyłki, na temat sklepów stacjonarnych Shein, które pojawią się na trzech kontynentach, a także o Temu – marketplace bijącego w USA rekordy popularności. Naszym czytelnikom spodobały się także teksty o Copymate – narzędziu do SEO opartym o technologie AI oraz o platformie Allegro w Czechach. Duże zainteresowanie zdobył też artykuł o sprzedaży na Allegro bez firmy. Pisaliśmy również o wynikach finansowych Answear.com za I półrocze i II kwartał 2023 oraz o Temu – nowej platformie handlowej na polskim rynku.

https://ecomersy.pl/top-roku-2023

Everli znika z Polski po 7 latach

Specjalizująca się w q-commerce firma Everli (wcześniej Szopi) znika z polskiego rynku. Z jej strony zniknęła zakładka programu subskrypcyjnego Everli Plus, a Polska nie jest już dostępna jako kraj, w którym można skorzystać z usługi dostaw zakupów do domu.

https://ecomersy.pl/everli-znika-z-polski-po-7-latach

Zmiany w składzie zarządu Allegro

Z informacji podanych przez Radę Dyrektorów Allegro.eu możemy się dowiedzieć, że w składzie zarządu spółki zaszły zmiany. Z dniem 29 grudnia 2023 roku David Roberts zrezygnował z funkcji członka zarządu, a Tom Ruhan został powołany na jego miejsce (ze skutkiem od 2 kwietnia 2024).

https://ecomersy.pl/zmiany-w-skladzie-zarzadu-allegro

Zwolnienia w NEONET i likwidacja części sklepów

NEONET S.A. wprowadza w życie rozwiązania restrukturyzacyjne – zwolnienia pracowników w centrali i sklepach oraz likwidację wybranych placówek. Jednocześnie spółka zachowuje gwarancję sprzedaży w sklepach stacjonarnych oraz online (neonet.pl).

https://ecomersy.pl/zwolnienia-w-neonet-i-likwidacja-czesci-sklepow

Nowe rozwiązanie na Allegro. Klient nie musi decydować, kto dostarczy jego przesyłkę

Allegro proponuje klientom nowe rozwiązanie – platforma sama wybierze przewoźnika dla osób korzystających z dostawy kurierskiej. Nie jest to oczywiście opcja obowiązkowa, kupujący wciąż będzie mógł samodzielnie zdecydować, z czyich usług chce skorzystać, kiedy kliknie w „pokaż więcej metod dostawy”.

https://ecomersy.pl/nowe-rozwiazanie-na-allegro-klient-nie-musi-decydowac-kto-dostarczy-jego-przesylke

Kompleksowy raport Sempai. Polskie e-sklepy a Google Analytics 4

Agencja Sempai przez ostatnie pół roku zbierała informacje, analizowała dane i weryfikowała fakty na temat wdrożenia Google Analytics 4 przez polskie e-sklepy. Efektem badań ex-ante i ex-post jest 89-stronicowy raport, który opiera się na próbie 1265 e-commerce’ów. Możemy w nim znaleźć również komentarze ekspertów. Jakie są najważniejsze wnioski?

https://ecomersy.pl/kompleksowy-raport-sempai-polskie-e-sklepy-a-google-analytics-4

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty, które będą miały istotny wpływ na funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego? Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym zestawieniem – wykorzystaj potencjał tkwiący w poszczególnych momentach!

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-109-najwazniejsze-daty-dla-e-commerce-w-2024-r

Grupa IAI przejmuje AtomStore. Czy wpłynie to na działanie platformy?

Grupa IAI (właściciel platformy IdoSell) przejęła pakiet większościowy firmy AtomStore, która specjalizuje się w rozwiązaniach dla profesjonalnych sprzedawców w branży handlu internetowego.

https://ecomersy.pl/grupa-iai-przejmuje-atomstore-czy-wplynie-to-na-dzialanie-platformy

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...