Zwolnienia w NEONET i likwidacja części sklepów
NEONET S.A. wprowadza w życie rozwiązania restrukturyzacyjne – zwolnienia pracowników w centrali i sklepach oraz likwidację wybranych placówek. Jednocześnie spółka zachowuje gwarancję sprzedaży w sklepach stacjonarnych oraz online (neonet.pl).
Proces redukcji etatów i wsparcie dla ex-pracowników
Zarząd spółki NEONET rozpoczął proces redukcji etatów, który obejmuje centralę firmy. Osoby zwolnione otrzymają odprawy, a ich wysokość będzie uzależniona od stażu pracy. NEONET udzieli im wsparcia na rynku pracy w ramach specjalnie przygotowanego programu outplacement’owego – dział HR poleci wytypowane osoby firmom rekrutacyjnym. Przygotowywany jest też dodatkowy pakiet wsparcia w ramach współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy. Spółka zatrudnia w centrali 377 pracowników w pięciu grupach zawodowych, a wszystkie zostały uwzględnione w planach redukcji etatów. Łączna liczba pracowników objętych programem grupowych zwolnień sięgnie 80-100 osób.
Znikające sklepy NEONET
Firma zlikwiduje także wybrane sklepy stacjonarne w sieci NEONET. Proces ten już się rozpoczął, a część placówek została lub w najbliższych miesiącach zostanie zamknięta. Wszyscy pracownicy zamykanych sklepów stacjonarnych zostali objęci programem wspierającym, który obejmuje m.in. gwarancję odprawy oraz program outplacement’owy. Jedną z pierwszych zamkniętych placówek (jeszcze w 2023 roku) był punkt w Retail Park Karpacka w Bielsku-Białej. Kolejny na liście jest sklep przy ul. Rzemieślniczej w Oleśnicy. NEONET zaznacza, że proces restrukturyzacyjny nie wpłynie na procesy zakupowe klientów sieci.