Everli znika z Polski po 7 latach
Specjalizująca się w q-commerce firma Everli (wcześniej Szopi) znika z polskiego rynku. Z jej strony zniknęła zakładka programu subskrypcyjnego Everli Plus, a Polska nie jest już dostępna jako kraj, w którym można skorzystać z usługi dostaw zakupów do domu.
Krótka historia Everli
Szopi.pl to start-up, który zaczął działać w Polsce w 2016 roku. Jako pierwszy dostarczał produkty ze sklepów spożywczych (takich jak Lidl czy Biedronka) do domów klientów. W 2019 roku polską firmę przejęło włoskie przedsiębiorstwo, które zmieniło nazwę platformy na Everli. Teraz marka znika z polskiego rynku, ponieważ platforma okazała się nierentowna.
Nierentowność firmy i straty
Firmie Everli Polska nie udało się uzyskać dostatecznego rozgłosu – mimo wczesnego startu platformy przedsiębiorstwo pozostawało nierentowne. W 2021 roku strata netto Everli wyniosła 3,58 mln zł, z kolei w 2022 roku udało się ją ograniczyć do 1,18 mln zł. Nie znamy jeszcze wyników finansowych za 2023 rok.