Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Everli znika z Polski po 7 latach

2024.01.12

Specjalizująca się w q-commerce firma Everli (wcześniej Szopi) znika z polskiego rynku. Z jej strony zniknęła zakładka programu subskrypcyjnego Everli Plus, a Polska nie jest już dostępna jako kraj, w którym można skorzystać z usługi dostaw zakupów do domu.

Krótka historia Everli

Szopi.pl to start-up, który zaczął działać w Polsce w 2016 roku. Jako pierwszy dostarczał produkty ze sklepów spożywczych (takich jak Lidl czy Biedronka) do domów klientów. W 2019 roku polską firmę przejęło włoskie przedsiębiorstwo, które zmieniło nazwę platformy na Everli. Teraz marka znika z polskiego rynku, ponieważ platforma okazała się nierentowna. 

Nierentowność firmy i straty

Firmie Everli Polska nie udało się uzyskać dostatecznego rozgłosu – mimo wczesnego startu platformy przedsiębiorstwo pozostawało nierentowne. W 2021 roku strata netto Everli wyniosła 3,58 mln zł, z kolei w 2022 roku udało się ją ograniczyć do 1,18 mln zł. Nie znamy jeszcze wyników finansowych za 2023 rok.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...