Dzisiaj mamy: Wtorek, 28 Czerwiec 2022

Sprawdź, z jakimi systemami BN:PL możesz zintegrować swój sklep internetowy

2022.05.18

Skrót BNPL pochodzi od wyrażenia Buy Now, Pay Later, które oznacza metodę płatności odroczonych stosowaną w e-commerce. W ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularna, ponieważ pozwala klientom na uregulowanie należności po – najczęściej – 30 dniach. Jednocześnie konsument nie ponosi żadnych dodatkowych opłat, jeżeli dokona płatności w wyznaczonym czasie. Natomiast sprzedawca otrzymuje całą kwotę od razu, dlatego może od razu przystąpić do kompletowania zamówienia. Jakie systemy BN:PL są obecne na polskim rynku?

Jak działają płatności odroczone?

Usługa BN:PL w naszym kraju to wciąż świeży trend, który zdążył zyskać spore grono zwolenników. Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na umieszczenie tego rozwiązania w dostępnych opcjach płatności. W ten sposób można zwiększyć współczynnik konwersji. Płatności odroczone dają możliwość przesunięcia terminu zapłaty za zamówienie, i to zupełnie za darmo. Skoro już wiemy, że klienci coraz chętniej z nich korzystają, pytanie brzmi: jak udostępnić je odbiorcom? Możesz zintegrować swój e-sklep z różnymi systemami BN:PL, takimi jak Twisto, PayPo, P24NOW (Przelewy24), Klarna czy Mokka. Przedstawiamy indywidualną ofertę każdego z nich.

Twisto

Twisto to usługa, która pozwala na kupowanie stacjonarne oraz online i bezpłatne przesunięcie płatności o 30 lub nawet 45 dni (do 15. kolejnego miesiąca, jeżeli użytkownik postanowi się zarejestrować) bądź podzielenie jej na trzy raty. Integracja z Twisto jest prosta, przy czym nie wymaga zaangażowania Twojego zespołu. Usługę można aktywować na cztery sposoby: w bramce PayU czy imoje od ING Banku Śląskiego, na platformie Comfino.pl albo przez fintech ZEN. W przypadku PayU należy najpierw się zarejestrować, wypełniając formularz (aktywacja konta kosztuje 39 zł, a prowizja wynosi 1,25%). Jeżeli chodzi o imoje, również konieczne jest uzupełnienie formularza. Później skontaktuje się z Tobą doradca i pomoże z formalnościami. Następnie pobierzesz darmową wtyczkę. Na użytkowników marketplace’u Comfino czekają dwa rozwiązania: kontakt ze specjalistą i wybór odpowiedniej oferty bądź pobranie gotowej wtyczki i integracja po API. Decydując się na współpracę z ZEN, zapłacisz prowizję w wysokości 1,2% za przyjmowanie płatności. Na początek należy się zarejestrować, a później zainstalować bramkę poprzez checkout, wtyczkę platformy e-commerce czy API.


Zobacz też: Płatności odroczone sprzyjają świątecznym zakupom. Wywiad z Adamem Miziołkiem, CM Twisto w Polsce


PayPo

PayPo to fintech, który umożliwia odroczenie płatności o 30 dni. Integracji dokonuje się za pomocą API, przy czym właściciel sklepu internetowego może liczyć na pomoc ze strony specjalistów. Firma oferuje dwie opcje: „kup teraz, zapłać za 30 dni” oraz „podziel na 3”. Opłata na start i opłata abonamentowa są zerowe dla obu wariantów, natomiast w przypadku pierwszego z nich maksymalna prowizja za transakcję wynosi 2,49%, a w przypadku drugiego prowizję ustala się indywidualnie. Aby porozmawiać o współpracy, należy wypełnić krótki formularz.

P24NOW (Przelewy24)

P24NOW to nowa metoda płatności operatora Przelewy24. Aby móc udostępnić ją swoim klientom, trzeba najpierw zacząć korzystać z bramki płatniczej Przelewy24. Aktywacja P24NOW nie wymaga dodatkowych prac deweloperskich ani formalności, wystarczy pobrać gotową wtyczkę. Konsumenci zyskają dwie możliwości: rozbicie płatności na kilka rat lub odroczenie płatności do 54 dni od daty transakcji. W tym celu będą musieli wypełnić pojedynczy wniosek.

Klarna

Znany szwedzki fintech, Klarna, również posiada w swojej ofercie opcję „zapłać za 30 dni”. Łatwa konfiguracja pozwoli na zintegrowanie się z Twoją platformą technologiczną i parterami płatniczymi. Bezpośrednia integracja odbywa się za pośrednictwem Javascript i RestAPI. Klarna obsługuje takie platformy e-commerce, jak Shopify czy BigCommerce. Właściciele sklepów internetowych mają do dyspozycji lokalny, dedykowany zespół ds. klienta, który składa się z ekspertów z dziedzin marketingu, analityki i produktów.

Mokka

Mokka to nowa na polskim rynku marka płatności odroczonych, oferowanych przez firmę Revo Technologies. Aby wprowadzić ją w swoim e-sklepie, należy wypełnić krótki formularz, a po ustaleniu szczegółów współpracy i podpisaniu umowy, zespół sprzedażowy przekaże Ci wszystkie niezbędne pliki do instalacji Mokka na platformach e-commerce bądź dokumentację API. Na każdym etapie integracji otrzymasz wsparcie ze strony działu technicznego. Rozliczenia Mokka z partnerami następują najczęściej w cyklach tygodniowych bądź dwutygodniowych, jednak jest to kwestia możliwa do ustalenia indywidualnie. Klienci Twojego sklepu decydują, czy chcą spłacić zakup w ciągu 30 dni, czy podzielić go na raty.

Podsumowanie

Z badania Krajowego Rejestru Długów i firmy Easy Check wynika, że już 47% Polaków słyszało o płatnościach odroczonych. Liczba ta będzie się cały czas zwiększać, jako że w naszym kraju pojawia się coraz więcej systemów BN:PL. Dzięki takiej integracji możesz wiele zyskać: wzrost wartości koszyka zakupowego, konwersji czy powtarzalności zakupów. Jako właściciel sklepu internetowego nie musisz czekać, aż klient ureguluje zobowiązanie, zajmuje się tym serwis płatności online.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

2022.06.23
Polityka cenowa to zbiór reguł, jakimi kieruje się dana firma przy ustalaniu cen za produkty bądź usługi. W jej skład wchodzą następujące czynniki: koszty produkcji, wartość danego produktu czy usługi, zapotrzebowanie na ok
EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17
Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy...
EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

2022.06.10
Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący...
EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

2022.06.03
Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.