Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

Sprawdź, z jakimi systemami BN:PL możesz zintegrować swój sklep internetowy

2022.05.18

Skrót BNPL pochodzi od wyrażenia Buy Now, Pay Later, które oznacza metodę płatności odroczonych stosowaną w e-commerce. W ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularna, ponieważ pozwala klientom na uregulowanie należności po – najczęściej – 30 dniach. Jednocześnie konsument nie ponosi żadnych dodatkowych opłat, jeżeli dokona płatności w wyznaczonym czasie. Natomiast sprzedawca otrzymuje całą kwotę od razu, dlatego może od razu przystąpić do kompletowania zamówienia. Jakie systemy BN:PL są obecne na polskim rynku?

Jak działają płatności odroczone?

Usługa BN:PL w naszym kraju to wciąż świeży trend, który zdążył zyskać spore grono zwolenników. Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na umieszczenie tego rozwiązania w dostępnych opcjach płatności. W ten sposób można zwiększyć współczynnik konwersji. Płatności odroczone dają możliwość przesunięcia terminu zapłaty za zamówienie, i to zupełnie za darmo. Skoro już wiemy, że klienci coraz chętniej z nich korzystają, pytanie brzmi: jak udostępnić je odbiorcom? Możesz zintegrować swój e-sklep z różnymi systemami BN:PL, takimi jak Twisto, PayPo, P24NOW (Przelewy24), Klarna czy Mokka. Przedstawiamy indywidualną ofertę każdego z nich.

Twisto

Twisto to usługa, która pozwala na kupowanie stacjonarne oraz online i bezpłatne przesunięcie płatności o 30 lub nawet 45 dni (do 15. kolejnego miesiąca, jeżeli użytkownik postanowi się zarejestrować) bądź podzielenie jej na trzy raty. Integracja z Twisto jest prosta, przy czym nie wymaga zaangażowania Twojego zespołu. Usługę można aktywować na cztery sposoby: w bramce PayU czy imoje od ING Banku Śląskiego, na platformie Comfino.pl albo przez fintech ZEN. W przypadku PayU należy najpierw się zarejestrować, wypełniając formularz (aktywacja konta kosztuje 39 zł, a prowizja wynosi 1,25%). Jeżeli chodzi o imoje, również konieczne jest uzupełnienie formularza. Później skontaktuje się z Tobą doradca i pomoże z formalnościami. Następnie pobierzesz darmową wtyczkę. Na użytkowników marketplace’u Comfino czekają dwa rozwiązania: kontakt ze specjalistą i wybór odpowiedniej oferty bądź pobranie gotowej wtyczki i integracja po API. Decydując się na współpracę z ZEN, zapłacisz prowizję w wysokości 1,2% za przyjmowanie płatności. Na początek należy się zarejestrować, a później zainstalować bramkę poprzez checkout, wtyczkę platformy e-commerce czy API.


Zobacz też: Płatności odroczone sprzyjają świątecznym zakupom. Wywiad z Adamem Miziołkiem, CM Twisto w Polsce


PayPo

PayPo to fintech, który umożliwia odroczenie płatności o 30 dni. Integracji dokonuje się za pomocą API, przy czym właściciel sklepu internetowego może liczyć na pomoc ze strony specjalistów. Firma oferuje dwie opcje: „kup teraz, zapłać za 30 dni” oraz „podziel na 3”. Opłata na start i opłata abonamentowa są zerowe dla obu wariantów, natomiast w przypadku pierwszego z nich maksymalna prowizja za transakcję wynosi 2,49%, a w przypadku drugiego prowizję ustala się indywidualnie. Aby porozmawiać o współpracy, należy wypełnić krótki formularz.

P24NOW (Przelewy24)

P24NOW to nowa metoda płatności operatora Przelewy24. Aby móc udostępnić ją swoim klientom, trzeba najpierw zacząć korzystać z bramki płatniczej Przelewy24. Aktywacja P24NOW nie wymaga dodatkowych prac deweloperskich ani formalności, wystarczy pobrać gotową wtyczkę. Konsumenci zyskają dwie możliwości: rozbicie płatności na kilka rat lub odroczenie płatności do 54 dni od daty transakcji. W tym celu będą musieli wypełnić pojedynczy wniosek.

Klarna

Znany szwedzki fintech, Klarna, również posiada w swojej ofercie opcję „zapłać za 30 dni”. Łatwa konfiguracja pozwoli na zintegrowanie się z Twoją platformą technologiczną i parterami płatniczymi. Bezpośrednia integracja odbywa się za pośrednictwem Javascript i RestAPI. Klarna obsługuje takie platformy e-commerce, jak Shopify czy BigCommerce. Właściciele sklepów internetowych mają do dyspozycji lokalny, dedykowany zespół ds. klienta, który składa się z ekspertów z dziedzin marketingu, analityki i produktów.

Mokka

Mokka to nowa na polskim rynku marka płatności odroczonych, oferowanych przez firmę Revo Technologies. Aby wprowadzić ją w swoim e-sklepie, należy wypełnić krótki formularz, a po ustaleniu szczegółów współpracy i podpisaniu umowy, zespół sprzedażowy przekaże Ci wszystkie niezbędne pliki do instalacji Mokka na platformach e-commerce bądź dokumentację API. Na każdym etapie integracji otrzymasz wsparcie ze strony działu technicznego. Rozliczenia Mokka z partnerami następują najczęściej w cyklach tygodniowych bądź dwutygodniowych, jednak jest to kwestia możliwa do ustalenia indywidualnie. Klienci Twojego sklepu decydują, czy chcą spłacić zakup w ciągu 30 dni, czy podzielić go na raty.

Podsumowanie

Z badania Krajowego Rejestru Długów i firmy Easy Check wynika, że już 47% Polaków słyszało o płatnościach odroczonych. Liczba ta będzie się cały czas zwiększać, jako że w naszym kraju pojawia się coraz więcej systemów BN:PL. Dzięki takiej integracji możesz wiele zyskać: wzrost wartości koszyka zakupowego, konwersji czy powtarzalności zakupów. Jako właściciel sklepu internetowego nie musisz czekać, aż klient ureguluje zobowiązanie, zajmuje się tym serwis płatności online.

Polecamy