Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

#PrasówkaEcomersy (24.07 - 28.07)

2023.07.31

Pisaliśmy, że Zalando wprowadza funkcję pomiaru ciała oraz że Twitter ma nowe logo – X. Zastanawialiśmy się, jak tworzyć nazwy produktów w sklepie internetowym. Podzieliliśmy się wynikami raportu Coface na temat polskich firm. Opublikowaliśmy również wyniki BaseLinker Index na temat wakacyjnych spadków w e-commerce. Informowaliśmy, że dwie nowe funkcjonalności pojawiły się w IdoSell i że w Polsce powstaje coraz więcej sklepów internetowych w Polsce. Pisaliśmy także, o zmianach w InPost, które rozpoczną się 2 sierpnia – chodzi o nadawanie paczek. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat obrotu, przychodu i dochodu w sklepie internetowym.

Zalando wprowadza funkcję pomiaru ciała

Zalando – znana platforma modowa – wprowadza do swojej oferty funkcję pomiaru ciała. Opcja ta ma pomóc klientom znaleźć odpowiedni rozmiar. Użytkownicy z regionu DACH (Austria, Niemcy i Szwajcaria) otrzymają rekomendacje rozmiarowe, które będą oparte na ich rzeczywistych wymiarach, po dostarczeniu dwóch zdjęć.

https://ecomersy.pl/zalando-wprowadza-funkcje-pomiaru-ciala

Jak tworzyć nazwy produktów w sklepie internetowym?

O odpowiednie nazwy produktów w sklepie internetowym warto zadbać z dwóch względów: dzięki temu stają się łatwiejsze do znalezienia przez klientów, a przy tym zostają lepiej wypromowane i zoptymalizowane pod SEO. Mogą na nie trafić osoby, które jeszcze nie znają Twojej oferty – prosto z wyników wyszukiwania Google (co nazywamy ruchem organicznym). Zobacz, w jaki sposób tworzyć nazwy produktów, aby spełniały wszystkie wymagania!

https://ecomersy.pl/jak-tworzyc-nazwy-produktow-w-sklepie-internetowym

Nowe logo Twittera – ptaka zastąpił X

Elon Musk jakiś czas temu zapowiadał zmianę logo Twittera – teraz rzeczywiście tak się stało. Znanego wszystkim błękitnego ptaszka zastąpiła litera X.

https://ecomersy.pl/nowe-logo-twittera-ptaka-zastapil-x

Coraz więcej polskich firm upada. Raport Coface

Zgodnie z wynikami raportu Coface, w pierwszym półroczu 2023 roku niewypłacalność ogłosiło aż 2528 firm, czyli prawie tyle, co w całym 2022 roku (wtedy było to 2752 przedsiębiorstw). Na tę sytuację na wpływ kilka różnych czynników, m.in. inflacja, wojna za wschodnią granicą i kryzys związany z rynkami zagranicznymi. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć z badania?

https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-polskich-firm-upada-raport-coface

Wakacyjne spadki w e-commerce. Wyniki BaseLinker Index

BaseLinker – największy w Europie system do zarządzania i automatyzacji sprzedaży e-commerce – jakiś czas temu stworzył BaseLinker Index: wskaźnik kompleksowo odzwierciedlający kondycję polskiego handlu internetowego. Jest to regularny odczyt, który mierzy kondycję tej branży na podstawie danych o wartości sprzedaży i liczbie zamówień u ponad 3 tys. firm (z obrotami na poziomie m.in. 250 tys. zł miesięcznie). Czerwcowe wyniki potwierdzają, że okres wakacyjny nie jest łatwym czasem dla e-commerce.

https://ecomersy.pl/wakacyjne-spadki-w-e-commerce-wyniki-baselinker-index

Dwie nowe funkcjonalności w IdoSell

Polska platforma sklepowa IdoSell wprowadziła do swojej oferty dwie nowe funkcjonalności – logowanie za pomocą biometrii oraz możliwość szybkiego zakupu całego koszyka. Sklepy internetowe korzystające z usług IdoSell będą mogły maksymalnie skrócić ścieżkę zakupową swoich klientów.

https://ecomersy.pl/dwie-nowe-funkcjonalnosci-w-idosell

Zmiany w InPost od 2 sierpnia – chodzi o nadawanie paczek

InPost wprowadza zmiany dotyczące nadawania paczek – 2 sierpnia wejdzie w życie aktualizacja w organizacji podziału stref określających godziny graniczne nadania dla poszczególnych kodów pocztowych.

https://ecomersy.pl/zmiany-w-inpost-od-2-sierpnia-chodzi-o-nadawanie-paczek

Coraz więcej sklepów internetowych w Polsce

Jak informuje „Rzeczpospolita”, zgodnie z najnowszymi danymi wywiadowni Dun & Bradstreet Poland tylko w pierwszym półroczu 2023 roku powstało 3,9 tys. nowych sklepów internetowych. Jeżeli ten trend się utrzyma, w grudniu będzie działać aż 65 tys. biznesów online.

https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-sklepow-internetowych-w-polsce

EcomersyBasic #87: Obrót, przychód i dochód w sklepie internetowym. Jak rozróżnić te pojęcia?

Prowadząc jakikolwiek biznes, warto orientować się w podstawowych kwestiach związanych z finansami firmy. Szczegółami najczęściej zajmują się księgowi, jednak jako przedsiębiorcy powinniśmy mieć elementarną wiedzę na ten temat. Czym więc różnią się między sobą obrót, przychód i dochód w sklepie internetowym? Wszystko Ci wytłumaczymy – zapoznaj się z naszym poradnikiem, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-87-obrot-przychod-i-dochod-w-sklepie-internetowym-jak-rozroznic-te-pojecia

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...