Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

#PrasówkaEcomersy (24.07 - 28.07)

2023.07.31

Pisaliśmy, że Zalando wprowadza funkcję pomiaru ciała oraz że Twitter ma nowe logo – X. Zastanawialiśmy się, jak tworzyć nazwy produktów w sklepie internetowym. Podzieliliśmy się wynikami raportu Coface na temat polskich firm. Opublikowaliśmy również wyniki BaseLinker Index na temat wakacyjnych spadków w e-commerce. Informowaliśmy, że dwie nowe funkcjonalności pojawiły się w IdoSell i że w Polsce powstaje coraz więcej sklepów internetowych w Polsce. Pisaliśmy także, o zmianach w InPost, które rozpoczną się 2 sierpnia – chodzi o nadawanie paczek. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat obrotu, przychodu i dochodu w sklepie internetowym.

Zalando wprowadza funkcję pomiaru ciała

Zalando – znana platforma modowa – wprowadza do swojej oferty funkcję pomiaru ciała. Opcja ta ma pomóc klientom znaleźć odpowiedni rozmiar. Użytkownicy z regionu DACH (Austria, Niemcy i Szwajcaria) otrzymają rekomendacje rozmiarowe, które będą oparte na ich rzeczywistych wymiarach, po dostarczeniu dwóch zdjęć.

https://ecomersy.pl/zalando-wprowadza-funkcje-pomiaru-ciala

Jak tworzyć nazwy produktów w sklepie internetowym?

O odpowiednie nazwy produktów w sklepie internetowym warto zadbać z dwóch względów: dzięki temu stają się łatwiejsze do znalezienia przez klientów, a przy tym zostają lepiej wypromowane i zoptymalizowane pod SEO. Mogą na nie trafić osoby, które jeszcze nie znają Twojej oferty – prosto z wyników wyszukiwania Google (co nazywamy ruchem organicznym). Zobacz, w jaki sposób tworzyć nazwy produktów, aby spełniały wszystkie wymagania!

https://ecomersy.pl/jak-tworzyc-nazwy-produktow-w-sklepie-internetowym

Nowe logo Twittera – ptaka zastąpił X

Elon Musk jakiś czas temu zapowiadał zmianę logo Twittera – teraz rzeczywiście tak się stało. Znanego wszystkim błękitnego ptaszka zastąpiła litera X.

https://ecomersy.pl/nowe-logo-twittera-ptaka-zastapil-x

Coraz więcej polskich firm upada. Raport Coface

Zgodnie z wynikami raportu Coface, w pierwszym półroczu 2023 roku niewypłacalność ogłosiło aż 2528 firm, czyli prawie tyle, co w całym 2022 roku (wtedy było to 2752 przedsiębiorstw). Na tę sytuację na wpływ kilka różnych czynników, m.in. inflacja, wojna za wschodnią granicą i kryzys związany z rynkami zagranicznymi. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć z badania?

https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-polskich-firm-upada-raport-coface

Wakacyjne spadki w e-commerce. Wyniki BaseLinker Index

BaseLinker – największy w Europie system do zarządzania i automatyzacji sprzedaży e-commerce – jakiś czas temu stworzył BaseLinker Index: wskaźnik kompleksowo odzwierciedlający kondycję polskiego handlu internetowego. Jest to regularny odczyt, który mierzy kondycję tej branży na podstawie danych o wartości sprzedaży i liczbie zamówień u ponad 3 tys. firm (z obrotami na poziomie m.in. 250 tys. zł miesięcznie). Czerwcowe wyniki potwierdzają, że okres wakacyjny nie jest łatwym czasem dla e-commerce.

https://ecomersy.pl/wakacyjne-spadki-w-e-commerce-wyniki-baselinker-index

Dwie nowe funkcjonalności w IdoSell

Polska platforma sklepowa IdoSell wprowadziła do swojej oferty dwie nowe funkcjonalności – logowanie za pomocą biometrii oraz możliwość szybkiego zakupu całego koszyka. Sklepy internetowe korzystające z usług IdoSell będą mogły maksymalnie skrócić ścieżkę zakupową swoich klientów.

https://ecomersy.pl/dwie-nowe-funkcjonalnosci-w-idosell

Zmiany w InPost od 2 sierpnia – chodzi o nadawanie paczek

InPost wprowadza zmiany dotyczące nadawania paczek – 2 sierpnia wejdzie w życie aktualizacja w organizacji podziału stref określających godziny graniczne nadania dla poszczególnych kodów pocztowych.

https://ecomersy.pl/zmiany-w-inpost-od-2-sierpnia-chodzi-o-nadawanie-paczek

Coraz więcej sklepów internetowych w Polsce

Jak informuje „Rzeczpospolita”, zgodnie z najnowszymi danymi wywiadowni Dun & Bradstreet Poland tylko w pierwszym półroczu 2023 roku powstało 3,9 tys. nowych sklepów internetowych. Jeżeli ten trend się utrzyma, w grudniu będzie działać aż 65 tys. biznesów online.

https://ecomersy.pl/coraz-wiecej-sklepow-internetowych-w-polsce

EcomersyBasic #87: Obrót, przychód i dochód w sklepie internetowym. Jak rozróżnić te pojęcia?

Prowadząc jakikolwiek biznes, warto orientować się w podstawowych kwestiach związanych z finansami firmy. Szczegółami najczęściej zajmują się księgowi, jednak jako przedsiębiorcy powinniśmy mieć elementarną wiedzę na ten temat. Czym więc różnią się między sobą obrót, przychód i dochód w sklepie internetowym? Wszystko Ci wytłumaczymy – zapoznaj się z naszym poradnikiem, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-87-obrot-przychod-i-dochod-w-sklepie-internetowym-jak-rozroznic-te-pojecia

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...