Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Coraz więcej sklepów internetowych w Polsce

2023.07.27

Jak informuje „Rzeczpospolita”, zgodnie z najnowszymi danymi wywiadowni Dun & Bradstreet Poland tylko w pierwszym półroczu 2023 roku powstało 3,9 tys. nowych sklepów internetowych. Jeżeli ten trend się utrzyma, w grudniu będzie działać aż 65 tys. biznesów online.

Czy trend zostanie utrzymany?

Jeżeli nic się nie zmieni, w całym 2023 roku powstanie 7,1 tys. nowych sklepów internetowych, co byłoby rekordową liczbą. Jednym z czynników, które mogą napędzać wzrosty w sprzedaży tradycyjnej i sprzedaży online, jest ożywienie na rynku mieszkaniowym. Polacy będą więc częściej odwiedzać markety budowlane i zamawiać materiały wykończeniowe. Rosnąca popularność e-commerce jest także wynikiem rozwoju płatności elektronicznych i logistyki. Według szacunków do 2028 roku 33% światowych wydatków w sieci będzie miało charakter transgraniczny.

Sytuacja handlu stacjonarnego

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy rynek handlu detalicznego mierzony liczbą sklepów detalicznych zmniejszył się o blisko 2 tys., co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego stanowi spadek o nieco ponad 0,5%. Według szacunków Dun & Bradstreet specjalnie dla „Rzeczpospolitej” liczba sklepów stacjonarnych na polskim rynku na koniec czerwca 2023 roku wyniosła 370,1 tys. Od początku roku detaliści zawiesili blisko 4,7 tys. działalności sklepów.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...