Coraz więcej sklepów internetowych w Polsce
Jak informuje „Rzeczpospolita”, zgodnie z najnowszymi danymi wywiadowni Dun & Bradstreet Poland tylko w pierwszym półroczu 2023 roku powstało 3,9 tys. nowych sklepów internetowych. Jeżeli ten trend się utrzyma, w grudniu będzie działać aż 65 tys. biznesów online.
Czy trend zostanie utrzymany?
Jeżeli nic się nie zmieni, w całym 2023 roku powstanie 7,1 tys. nowych sklepów internetowych, co byłoby rekordową liczbą. Jednym z czynników, które mogą napędzać wzrosty w sprzedaży tradycyjnej i sprzedaży online, jest ożywienie na rynku mieszkaniowym. Polacy będą więc częściej odwiedzać markety budowlane i zamawiać materiały wykończeniowe. Rosnąca popularność e-commerce jest także wynikiem rozwoju płatności elektronicznych i logistyki. Według szacunków do 2028 roku 33% światowych wydatków w sieci będzie miało charakter transgraniczny.
Sytuacja handlu stacjonarnego
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy rynek handlu detalicznego mierzony liczbą sklepów detalicznych zmniejszył się o blisko 2 tys., co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego stanowi spadek o nieco ponad 0,5%. Według szacunków Dun & Bradstreet specjalnie dla „Rzeczpospolitej” liczba sklepów stacjonarnych na polskim rynku na koniec czerwca 2023 roku wyniosła 370,1 tys. Od początku roku detaliści zawiesili blisko 4,7 tys. działalności sklepów.