Jak tworzyć nazwy produktów w sklepie internetowym?
O odpowiednie nazwy produktów w sklepie internetowym warto zadbać z dwóch względów: dzięki temu stają się łatwiejsze do znalezienia przez klientów, a przy tym zostają lepiej wypromowane i zoptymalizowane pod SEO. Mogą na nie trafić osoby, które jeszcze nie znają Twojej oferty – prosto z wyników wyszukiwania Google (co nazywamy ruchem organicznym). Zobacz, w jaki sposób tworzyć nazwy produktów, aby spełniały wszystkie wymagania!
Na jakie pytania powinny odpowiadać nazwy produktów?
Sporządzanie atrakcyjnych i skutecznych nazw produktów w sklepie internetowym jest kluczowym elementem marketingu e-commerce. Pamiętaj, że nazwa pełni przede wszystkim funkcję informacyjną – powinna trafnie i zwięźle charakteryzować dany towar. Może więc odpowiadać na kilka podstawowych pytań, a mianowicie: co to? Czym się wyróżnia? Jakiej jest marki? Czy w nazwie znalazły się frazy kluczowe? Chodzi więc o to, by określić, czym jest produkt (np. sukienka, lakier do włosów, bransoletka), podać jego cechy szczególne (np. rozkloszowana, szybkoschnący, złota), nie zapominać o nazwie modelu i/lub producencie oraz upewnić się, że nazwa brzmi jak fraza kluczowa, którą użytkownik mógłby wpisać w wyszukiwarkę.
Zobacz też: #EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów
Czego lepiej unikać?
Tworząc nazwy produktów w sklepie internetowym, powinniśmy unikać kilku podstawowych błędów. Po pierwsze, lepiej wystrzegać się zbyt dużej szczegółowości, a jednocześnie zbyt dużej zwięzłości – nazwa nie może być ani za długa, ani za krótka (nie więcej niż 75 znaków ze spacjami). Po drugie, nie zamieniajmy całych wyrażeń w skróty – unikaj niepełnych określeń, takich jak „mini” zamiast „spódniczki mini”, ponieważ takie nazwy wprowadzają w błąd, a Google nie pozycjonuje ich tak, jak trzeba. Po trzecie, całe nazwy nie powinny być pisane wielkimi literami (caps lockiem), ponieważ mogą zostać uznane za zabieg w złym guście. Po czwarte, lepiej uważać na znaki specjalne czy emoji.
Krótkie podsumowanie
Warto wiedzieć, że odpowiednie nazwy produktów w sklepie internetowym mają znaczenie – ze względu na lepszą nawigację i pozycjonowanie. Sporządzając je, najlepiej trzymać się tego samego schematu, aby content na Twojej stronie był spójny, przejrzysty i czytelny. Możesz nam wierzyć – klienci to docenią. W końcu nikt nie lubi chaosu, prawda? Postaraj się „wejść w buty” klienta i zobaczyć, które nazwy są dla Ciebie najbardziej funkcjonalne i które mówią Ci najwięcej.