Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Coraz więcej polskich firm upada. Raport Coface

2023.07.26

Zgodnie z wynikami raportu Coface, w pierwszym półroczu 2023 roku niewypłacalność ogłosiło aż 2528 firm, czyli prawie tyle, co w całym 2022 roku (wtedy było to 2752 przedsiębiorstw). Na tę sytuację na wpływ kilka różnych czynników, m.in. inflacja, wojna za wschodnią granicą i kryzys związany z rynkami zagranicznymi. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć z badania?

Sądowe postanowienia o upadłości

W pierwszym półroczu 2023 roku sądy ogłosiły postanowienia o upadłości i restrukturyzacji 786 polskich firm, a w Krajowym Rejestrze Zadłużonych (KRZ) opublikowano 1742 tzw. obwieszczenia o ustaleniu dnia układowego, czyli postanowienia pozasądowe. Spośród postępowań ogłoszonych przez sądy najwięcej było tych o zatwierdzenie układu, a mianowicie 451. Mówimy tutaj o wzroście w wysokości 36% względem pierwszego półrocza 2022 roku.

Sytuacja gorsza niż w ubiegłym roku

Według raportu Coface wzrost niewypłacalności nastąpił we wszystkich branżach oprócz rolnictwa. Największą dynamikę wzrostu niewypłacalności odnotowały takie branże, jak: transport (wzrost o 259% względem pierwszego półrocza 2022 roku, upadło 287 firm), handel (wzrost o 196%, upadek 554 firm), produkcja przemysłowa (wzrost o 161%, upadek 402 firm) oraz usługi (wzrost o 166%, upadek 768 firm). Z kolei w rolnictwie brak płynności ogłosiło 186 przedsiębiorstw (o 9% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku).

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...