Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy (19.04-22.04.2022 r.)

2022.04.25

Informowaliśmy o tym, że Elon Musk chce wykupić 100% akcji Twittera, a także o poszerzeniu współpracy Poczty Polskiej z platformą Shopee. W Strefie Wiedzy znalazł się artykuł na temat analizy SWOT, dzięki której można poznać mocne i słabe strony e-sklepu. Pisaliśmy również o tym, że Yes sprzedaje przypinki z hasłami wspierającymi Ukrainę i że sklep internetowy merlin.pl znowu działa. Ogłosiliśmy datę XIV Europejskiego Kongresu Gospodarczego, na którym będzie mowa o e-commerce: 25 kwietnia br. Podzieliliśmy się wynikami konkursu „Kobieta e-commerce” 2022, donieśliśmy też o planach Blika i Mastercard związanych z płatościami odroczonymi w Polsce. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst o marketingu rekomendacyjnym.

Elon Musk chce wykupić 100% akcji Twittera

Elon Musk coraz bardziej interesuje się Twitterem. Na początku miesiąca zakupił 9,2% akcji, teraz myśli już o 100% – po 54,2 dolary za każdą. Oznacza to, że cała transakcja wyniosłaby 43 mld dolarów. Oficjalny wniosek wpłynął już do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

https://ecomersy.pl/elon-musk-chce-wykupic-100-akcji-twittera

Yes sprzedaje przypinki z hasłami wspierającymi Ukrainę

Yes, znana marka z biżuterią, umieściła w swojej ofercie przypinki z dwoma hasłami: „Slava Ukraini” i „Putin idi na ch**”. Akcja ma służyć wyrażeniu solidarności z narodem ukraińskim i pokazać sprzeciw wobec rosyjskich działań.

https://ecomersy.pl/yes-sprzedaje-przypinki-z-haslami-wspierajacymi-ukraine

Analiza SWOT – poznaj mocne i słabe strony e-sklepu

Czym jest analiza SWOT? Skrót ten pochodzi od słów Strengths, Weaknesses, Opportunities i Threats, które oznaczają: mocne strony, słabe strony, szanse oraz zagrożenia. Dzięki niej można przeprowadzić wewnętrzne badanie danego przedsiębiorstwa i ocenić jego działania pod kątem ogólnej efektywności. Znając wynik, warto poddać optymalizacji strategię prowadzenia firmy albo opracować całkiem nowy plan strategiczny. Zostań z nami, a wprowadzimy Cię w szczegóły.

https://ecomersy.pl/analiza-swot-poznaj-mocne-i-slabe-strony-e-sklepu

Poczta Polska rozszerza współpracę z platformą Shopee

Jeszcze w kwietniu br. Poczta Polska rozszerzy współpracę ze znaną platformą e-commerce – Shopee, która działa na rynku europejskim. Rodzimy operator logistyczny zajmie się doręczaniem przesyłek od lokalnych i zagranicznych dostawców.

https://ecomersy.pl/poczta-polska-rozszerza-wspolprace-z-platforma-shopee

XIV Europejski Kongres Gospodarczy już 25 kwietnia

Będzie mowa o e-commerce W dniach 25-27 kwietnia br. odbędzie się XIV Europejski Kongres Gospodarczy. Wydarzenie będzie miało miejsce w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Uczestnicy debat opowiedzą o zmianach, jakie cały czas zachodzą w handlu, w czasie paneli tematycznych „Inteligentny e-commerce” i „Future of retail”.

https://ecomersy.pl/xiv-europejski-kongres-gospodarczy-juz-25-kwietnia

Sklep internetowy Merlin.pl znowu działa

Merlin.pl to jeden z pierwszych sklepów internetowych w Polsce (powstał w 1999 r.). Ostatnio jednak zmagał się z niemałymi problemami. Witryna nie działała przez dwa miesiące, a użytkownicy widzieli tylko informację o pracach serwisowych. Teraz strona znowu działa, a klienci mogą składać zamówienia i płacić online.

https://ecomersy.pl/sklep-internetowy-merlinpl-znowu-dziala

Wyniki konkursu „Kobieta e-commerce” 2022

Znamy już listę laureatek! Miesiąc temu pisaliśmy o konkursie „Kobieta e-commerce” 2022, podzieliliśmy się też linkiem do głosowania. Wczoraj, 21 kwietnia, odbyła się uroczysta gala, podczas której przyznano tytuły i wręczono statuetki. Poprowadziła ją Katarzyna Zdanowicz, dziennikarka i prezenterka telewizji Polsat. Wydarzenie miało miejsce w Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.

https://ecomersy.pl/wyniki-konkursu-kobieta-e-commerce-2022

Mastercard i Blik z opcją płatności odroczonych w Polsce

Mastercard zamierza wprowadzić własną opcję płatności odroczonych. Swoimi planami podzielił się Peter Bakenecker, nowy szef firmy w regionie Europy Środkowej. Nowa usługa prawdopodobnie pojawi się w Polsce, jednak na razie testy prowadzone są w USA i Wielkiej Brytanii.

https://ecomersy.pl/mastercard-i-blik-z-opcja-platnosci-odroczonych-w-polsce

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz, by mówiono o Tobie dobrze? Postaw na marketing rekomendacyjny.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-25-marketing-rekomendacyjny-w-sklepie-internetowym

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...