Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022

Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz, by mówiono o Tobie dobrze? Postaw na marketing rekomendacyjny.

Na czym polega marketing rekomendacyjny?

Polecenia od ludzi, którym ufamy, mają duży wpływ na nasze decyzje zakupowe. Wyraźnie pokazują to badania – jako przykład można przywołać sondaż firmy Nielsen z 2015 roku, z którego wynika, że 83% konsumentów zwraca większą uwagę na rekomendacje bliskich niż na reklamy. Oprócz tego, internauci uwielbiają nie tylko dzielić się swoimi opiniami, ale także je czytać. Marketing rekomendacyjny opiera się na wykorzystywaniu ocen obecnych klientów, aby pozyskać nowych. Specjalnie dostosowane do tego kampanie wiążą się z niższymi kosztami niż inne sposoby zdobywania odbiorców, są też łatwiejsze. Ponadto, pomogą Ci zwiększyć świadomość marki i zwielokrotnić ruch na stronie internetowej.

Klienci zdobywają nowych klientów

W momencie, kiedy Twoi konsumenci dzielą się przychylnymi recenzjami na temat prowadzonego przez Ciebie e-sklepu, stają się jego ambasadorami. Właśnie oni będą promować Twoje produkty czy usługi, w ten sposób przyczyniając się do podwyższenia poziomu sprzedaży oraz lepszej widoczności w sieci. Potencjalni klienci, którzy zobaczą, że inni Ci zaufali i się nie zawiedli, prawdopodobnie zechcą zrobić to samo. Ważne, by opinie były wiarygodne i przekonujące. Istnieje kilka rodzajów poleceń. Warto wspomnieć o dwóch: spontanicznej rekomendacji klienta oraz rekomendacji pozyskanej. Pierwsza z nich uzyskiwana jest w sposób naturalny. Osoba, którą rzeczywiście usatysfakcjonowały Twoje usługi, postanawia się tym podzielić: czy to w Internecie, czy wśród znajomych. Drugą poprzedza prośba bądź zachęta ze strony sprzedawcy, najczęściej w formie e-maila czy powiadomienia.


Zobacz też: Czym jest nowoczesny marketing automation? Wywiad z Anną Kaczmarską, CEO w Samito


Marketing rekomendacyjny a marketing szeptany

Marketing rekomendacyjny sprawia, że marka wydaje się bliższa odbiorcy, szczególnie jeśli otrzyma polecenie od zaufanej osoby. Twój sklep internetowy natychmiast stanie się bardziej autentyczny i godny uwagi. Reklamy nierzadko kojarzą się klientom ze zbyt nachalnymi czy nawet irytującymi działaniami. Nie oznacza to oczywiście, że masz rezygnować z innych form marketingu – warto jednak skupić się też na rekomendacjach. Być może takie zabiegi kojarzą Ci się z marketingiem szeptanym, który wykazuje pewne podobieństwa, jednak różni się tym, że jego głównym celem jest wzbudzenie dyskusji o marce, często przez samych jej przedstawicieli.

Najważniejsze statystyki związane z marketingiem rekomendacyjnym

Aby pokazać, że marketing rekomendacyjny naprawdę ma sens, warto przytoczyć kilka danych liczbowych. Polecenia są źródłem 65% nowych transakcji firm oraz większego o 37% wskaźnika retencji konsumentów. Oprócz tego, osoby, które usłyszą/przeczytają pozytywne opinie od znajomych, są czterokrotnie bardziej skłonne do dokonania zakupu, ufają im też siedmiokrotnie bardziej niż tradycyjnej reklamie. Firmy B2B, które uczyniły marketing rekomendacyjny swoją główną strategią, odnotowują o 70% wyższy współczynnik konwersji niż konkurencja.

Krótkie podsumowanie – dlaczego warto?

Marketing rekomendacyjny pozwoli Ci zdobyć wartościowych klientów, rzeczywiście chcących skorzystać z Twoich usług. Bez wątpienia pomoże Ci również rozpowszechnić markę i pozytywnie wpłynąć na jej widoczność. Jak już wspomnieliśmy, takie działania wiążą się z niewielkimi kosztami, a zyskać możesz naprawdę wiele – przede wszystkim bazę lojalnych konsumentów.

Źródło: https://review42.com/resources/referral-marketing-statistics/

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...