Dzisiaj mamy: Sobota, 20 Kwiecień 2024

#PrasówkaEcomersy (17.04 -21.04)

2023.04.24

Pisaliśmy o nowych technologiach AI opracowanych przez Amazon oraz o współpracy drogerii dm z InPostem. Informowaliśmy o Copymate – narzędziu do SEO opartym o technologie AI. Opublikowaliśmy artykuł na temat strony głównej sklepu internetowego. Wspominaliśmy o Advanced Stories na Facebooku, czyli nowej funkcji opartej o AI. Zastanawialiśmy się też, czy przymierzalnie AR to przyszłość e-commerce. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Alsendo przejmuje rumuńską spółkę Ecolet oraz że ChatGPT pojawi się na Zalando jako modowy asystent. Pisaliśmy o zmianach w przepisach unijnych w kontekście branży e-commerce. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat urlopu w małym sklepie internetowym.

Nowe technologie AI opracowane przez Amazon

Dział przetwarzania w chmurze Amazon.com Inc (AMZN.O) w czwartek (13.04) udostępnił zestaw technologii, które mają pomóc innym firmom w opracowaniu własnych chatbotów i usług generowania obrazów wspieranych przez sztuczną inteligencję. Oznacza to zwiększenie konkurencji dla Microsoftu.

https://ecomersy.pl/nowe-technologie-ai-opracowane-przez-amazon

Współpraca dm z InPostem. Klienci drogerii odbiorą przesyłki w urządzeniach Paczkomat

Znana sieć drogerii dm rozpoczęła współpracę z InPostem. Oznacza to, że jej klienci będą mogli odbierać swoje internetowe przesyłki w urządzeniach Paczkomat. W Polsce mają do dyspozycji ponad 19 tys. automatów paczkowych oraz blisko 25 tys. PaczkoPunktów InPost.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-dm-z-inpostem-klienci-drogerii-odbiora-przesylki-w-urzadzeniach-paczkomat

Copymate – narzędzie do SEO oparte o technologie AI

Jakiś czas temu Marek Foltański – ekspert SEO – udostępnił odbiorcom narzędzie Copymate, czyli generator treści oparty o najnowsze modele od OpenAI. Jego twórca zaczął teraz wdrażać to rozwiązanie do codziennych projektów. Czy sztuczna inteligencja to przyszłość branży?

https://ecomersy.pl/wspolpraca-dm-z-inpostem-klienci-drogerii-odbiora-przesylki-w-urzadzeniach-paczkomat-1681787979

Strona główna sklepu internetowego. Omawiamy ją krok po kroku

Strona główna każdego sklepu internetowego stanowi wizytówkę marki. Jest to pierwsza rzecz, którą widzi klient – i to najczęściej właśnie ona decyduje, czy odbiorca na niej pozostanie. Warto więc zaprojektować ją z myślą o użytkowniku i jego pozytywnych doświadczeniach. Strona główna powinna spełniać kilka istotnych kryteriów oraz zawierać podstawowe elementy – zostań z nami, aby dowiedzieć się, jakie. Zapraszamy do lektury!

https://ecomersy.pl/strona-glowna-sklepu-internetowego-omawiamy-ja-krok-po-kroku

Advanced Stories na Facebooku, czyli nowa funkcja oparta o AI

Facebook testuje nową funkcję opartą na technologii AI. Chodzi o generowanie nowych stories na podstawie wcześniej udostępnionych treści. Rozwiązanie to ma zachęcić użytkowników do częstszego publikowania w serwisie.

https://ecomersy.pl/advanced-stories-na-facebooku-czyli-nowa-funkcja-oparta-o-ai

Przymierzalnie AR. Czy to przyszłość e-commerce?

Śledząc trendy w branży e-commerce, coraz częściej możemy natknąć się na wyrażenie „nowe technologie”. Dużo czytamy o tekstach generowanych przez sztuczną inteligencję czy rozszerzonej rzeczywistości – w skrócie AR (z ang. augmented reality). Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, a w szczególności butik z odzieżą damską, powinieneś zainteresować się tym zagadnieniem. Dzisiaj chcielibyśmy wyjaśnić Ci, jak działają przymierzalnie AR i jak – prawdopodobnie – będą funkcjonować w przyszłości.

https://ecomersy.pl/przymierzalnie-ar-czy-to-przyszlosc-e-commerce

Alsendo przejmuje rumuńską spółkę Ecolet

Alsendo – firma private equity specjalizująca się w transformacji ESG – przejęła kolejną spółkę w Rumunii. Tym razem jest to Ecolet, która działa w sektorze technologicznych rozwiązań zarządzania dostawami dla biznesu.

https://ecomersy.pl/alsendo-przejmuje-rumunska-spolke-ecolet

ChatGPT na Zalando jako modowy asystent

Zalando to kolejna firma, która zdecydowała się wdrożyć do swoich usług ChatGPT, czyli pomocne narzędzie oparte na mechanizmach AI. Klienci platformy internetowej będą mogli skorzystać z pomocy sztucznej inteligencji, aby dobrać odpowiednią kreację do okoliczności.

https://ecomersy.pl/chatgpt-na-zalando-jako-modowy-asystent

Zmiany w przepisach unijnych – co czeka branżę e-commerce?

Od 1 maja 2023 roku branżę e-commerce czekają zmiany. Mają one związek z unijną dyrektywą DAC7 dotyczącą e-handlu i najmu przez Internet lokali mieszkalnych, miejsc parkingowych, samochodów czy innych środków transportu. Jest ona obecnie wdrażana w Polsce, co oznacza, że na właścicieli platform do e-handlu zostaną nałożone nowe obowiązki. O co dokładnie chodzi?

https://ecomersy.pl/zmiany-w-przepisach-unijnych-co-czeka-branze-e-commerce

EcomersyBasic #74: Urlop w małym sklepie internetowym. Jak zorganizować pracę?

Powoli zbliża się sezon urlopowy, co oznacza, że mnóstwo osób zacznie niedługo myśleć o wyjazdach. Wielu właścicieli małych sklepów internetowych działa w pojedynkę bądź z pomocą niewielkiej liczby pracowników, co czasami może powodować problemy organizacyjne – głównie wtedy, gdy któraś z tych osób planuje przerwę od pracy. Wszyscy zdajemy sobie jednak sprawę, że „naładowanie baterii” jest niezwykle potrzebne. Jak więc sprawić, by podczas urlopu nie zrazić do siebie klientów?

https://ecomersy.pl/urlop-w-malym-sklepie-internetowym-jak-zorganizowac-prace

Polecamy