Przymierzalnie AR. Czy to przyszłość e-commerce?
Śledząc trendy w branży e-commerce, coraz częściej możemy natknąć się na wyrażenie „nowe technologie”. Dużo czytamy o tekstach generowanych przez sztuczną inteligencję czy rozszerzonej rzeczywistości – w skrócie AR (z ang. augmented reality). Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, a w szczególności butik z odzieżą damską, powinieneś zainteresować się tym zagadnieniem. Dzisiaj chcielibyśmy wyjaśnić Ci, jak działają przymierzalnie AR i jak – prawdopodobnie – będą funkcjonować w przyszłości.
Czym jest AR, czym są wirtualne przymierzalnie?
Na początku warto wyjaśnić, czym właściwie jest rozszerzona rzeczywistość. Można ją opisać jako system łączący świat rzeczywisty ze światem generowanym komputerowo. Zazwyczaj AR wykorzystuje obraz z kamery, na którym generuje się grafikę 3D. Chodzi więc o to, by urozmaicić otaczający nas świat dodatkowymi elementami. Na tej technologii mogą korzystać sklepy internetowe – a zwłaszcza sklepy oferujące produkty, które klienci chcieliby najpierw przymierzyć (czyli głównie ubrania oraz obuwie). Coraz częściej pojawiają się w nich wirtualne przymierzalnie z elementami AR. Jak to działa? Na ekranie pojawia się manekin, a jego sylwetkę możemy dostosować do własnej, zmieniając wymiary i kształt. Następnie trzeba wybrać odzież, którą chce się przymierzyć. Później ładuje się specjalny awatar – z konkretnym profilem figury, mający na sobie konkretne ubrania. Jest to model 3D, dlatego bardzo łatwo go obrócić, przyjrzeć się z każdej strony, przybliżyć. Za pomocą technologii AR umieścimy naszego manekina w świecie rzeczywistym i zobaczymy, jak będzie się w nim prezentować.
Zobacz też: ChatGPT na Zalando jako modowy asystent
Zalety przymierzalni AR
E-konsumenci mają coraz większe wymagania. Oczekują, że oferta danego sklepu internetowego zostanie dostosowana do ich oczekiwań, a obsługa będzie profesjonalna i nowoczesna. Wiadomo jednak, że wirtualne przymierzalnie oraz rozszerzona rzeczywistość to wciąż nowatorskie pomysły, które są powoli wdrażane. Możemy jednak przypuszczać, że za jakiś czas się to zmieni, a większość marek odzieżowych postawi na tego typu rozwiązania. Warto pamiętać, że opcja zobaczenia ubrania na sylwetce odpowiadającej wymiarom danego klienta to kolejny krok w stronę dominacji sprzedaży internetowej nad stacjonarną. Jakie zalety niosą za sobą technologie AR? Przede wszystkim upraszczają cały proces zakupowy, zmniejszają ryzyko związane z kupowaniem online, przyciągają uwagę konsumentów i budują pozytywny wizerunek marki w ich oczach.