Dzisiaj mamy: Sobota, 20 Kwiecień 2024

EcomersyBasic #74: Urlop w małym sklepie internetowym. Jak zorganizować pracę?

2023.04.20

Powoli zbliża się sezon urlopowy, co oznacza, że mnóstwo osób zacznie niedługo myśleć o wyjazdach. Wielu właścicieli małych sklepów internetowych działa w pojedynkę bądź z pomocą niewielkiej liczby pracowników, co czasami może powodować problemy organizacyjne – głównie wtedy, gdy któraś z tych osób planuje przerwę od pracy. Wszyscy zdajemy sobie jednak sprawę, że „naładowanie baterii” jest niezwykle potrzebne. Jak więc sprawić, by podczas urlopu nie zrazić do siebie klientów?

Zawsze informuj o przerwach w pracy

Jednym z najważniejszych elementów, o których należy pamiętać jeszcze przed wyjazdem czy dłuższą przerwą w pracy, jest odpowiednia komunikacja z odbiorcami. Chodzi o to, by kupujący nie byli zaskoczeni, że w danym momencie nie mogą skorzystać z Twoich usług. Warto więc wcześniej powiadomić ich o nadchodzących utrudnieniach w składaniu zamówień. Upewnij się, że takie informacje zostaną umieszczone w widocznych miejscach, czyli na stronie głównej (dobrym pomysłem okaże się przygotowanie specjalnych bannerów zapowiadających możliwe wydłużenia w dostawie zamówień), a także w mediach społecznościowych – wiele osób śledzi tylko sociale. Klienci na pewno docenią także wiadomości e-mail, które trafią na ich skrzynki. Zamieść w nich informacje o nieobecności oraz przewidywanym terminie powrotu. Warto zadbać także o to, by otrzymywali je użytkownicy próbujący się z Tobą skontaktować poza godzinami działalności firmy.

Rekompensuj niedogodności – zyskasz w oczach klientów!

W przypadku wszelkiego rodzaju utrudnień – nagłej przerwy w pracy, opóźnień w wysyłkach czy tymczasowego braku kontaktu – staraj się zawsze rekompensować niedogodności. Takie działania pozytywnie wpływają na wizerunek marki, a także budują lojalność oraz zaufanie klientów. E-konsument, który wybrał Twój sklep internetowy spośród tysiąca innych, oczekuje, że jego potrzeby zostaną spełnione. Trudno jednak obsługiwać go przez 365 dni w roku, bez żadnej przerwy. Ważne jest to, aby konsument nie poczuł się lekceważony. Zawsze możesz dołączyć mały drobiazg do paczki wysłanej po czasie, zaproponować bon zniżkowy albo kartę podarunkową. Niektórzy decydują się również na akcję promocyjną jeszcze przed urlopem, aby przyciągnąć do siebie więcej odbiorców.


Zobacz też: Ecomersy Basic #73: Opóźnienia w wysyłkach w sklepie internetowym. Jak poradzić sobie z kryzysem?


Urlopy są potrzebne

Pamiętaj, że każdemu od czasu do czasu potrzebna jest przerwa. Dlatego zastanów się czy tzw. urlop online (czyli zdalna praca podczas urlopu) to dobre rozwiązanie. Być może powinieneś na kilka dni całkowicie oderwać się od prowadzenia swojego biznesu i „podładować akumulatory”. Moment dla siebie pozwoli Ci odetchnąć, nabrać świeżej perspektywy i spojrzeć na swoją firmę z pewnego dystansu. Kto wie – być może wpadniesz też na jakiś nowy pomysł, o którym wcześniej byś nawet nie pomyślał? Jeszcze przed wyjazdem zabezpiecz stany magazynowe i opłać z wyprzedzeniem wszystkie rachunki, aby nie musieć martwić się takimi sprawami.

Polecamy