Dzisiaj mamy: Wtorek, 3 Grudzień 2024

#PrasówkaEcomersy (13.05–17.05)

2024.05.20

Pisaliśmy o jeszcze większych wzrostach CCC w I. kwartale 2024 oraz sporych wzrostach BaseLinker Index w kwietniu br. Informowaliśmy, że Comarch promuje sztuczną inteligencję w nowej kampanii oraz że Tantis.pl ma nowego Marketing Managera. Zastanawialiśmy się, co (zgodnie z badaniem Autopay) decyduje o wyborze sklepu internetowego. Wspominaliśmy, że Klarna debiutuje na kolejnym rynku CEE oraz że kolejna opcja odroczonych płatności pojawiła się w Tpay – tym razem to BLIK. Pisaliśmy o nowości na rynku BNPL i B2B – PragmaPay, a także o problemach marki modowej Esprit.

CCC w I. kwartale 2024 – jeszcze większe wzrosty

Wyniki finansowe Grupy CCC za pierwszy kwartał przerosły oczekiwania – zysk EBITDA wyniósł 304 mln zł wobec konsensusu 217,8 mln zł. Za wzrost dynamiki sprzedaży odpowiada sieć sklepów HalfPrice. Co jeszcze wiemy na ten temat

https://ecomersy.pl/ccc-w-i-kwartale-2024-jeszcze-wieksze-wzrosty

BaseLinker Index w kwietniu br. Spore wzrosty w e-commerce

W kwietniu br. wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 142 pkt. Możemy więc zauważyć wzrost zarówno w stosunku do ubiegłego miesiąca (136 pkt), jak i ubiegłego roku (121 pkt). Poniżej przedstawiamy szczegóły.

https://ecomersy.pl/baselinker-index-w-kwietniu-br-spore-wzrosty-w-e-commerce

Comarch promuje sztuczną inteligencję. Nowa kampania firmy

Sztuczna inteligencja jest obecna w wielu obszarach naszego życia, a rozwiązania oparte na algorytmach AI napędzają procesy biznesowe w firmach. Tego typu systemy sprawiają, że organizacje stają się coraz bardziej konkurencyjne. Spółka Comarch (największy polski dostawca oprogramowania ERP) pokazuje w nowej kampanii zastosowanie własnych aplikacji AI w biznesie.

https://ecomersy.pl/comarch-promuje-sztuczna-inteligencje-nowa-kampania-firmy

Co decyduje o wyborze sklepu internetowego? Nowe badanie Autopay

Z nowego badania zrealizowanego przez Autopay pt. „Finanse w czasach niepewności” wynika, że Polacy nie wyobrażają sobie życia bez e-commerce, ale chcą kupować na własnych warunkach. Mimo że to cena jest decydującym kryterium, coraz więcej osób rezygnuje z zakupów, gdy nie mają do wyboru ulubionej formy płatności.

https://ecomersy.pl/co-decyduje-o-wyborze-sklepu-internetowego-nowe-badanie-autopay

Tantis.pl ma nowego Marketing Managera. Kto nim został?

Ola Magiera stanie na czele działu marketingu w tantis.pl – znanej księgarni internetowej. Za sprawą zmiany struktury organizacyjnej w firmie na początku maja wydzielony został sześcioosobowy dział marketingu.

https://ecomersy.pl/tantispl-ma-nowego-marketing-managera-kto-nim-zostal

Klarna debiutuje na kolejnym rynku CEE

Klarna, szwedzki fintech specjalizujący się w płatnościach odroczonych, zadebiutowała na kolejnym rynku – tym razem słowackim. Firma już oferuje swoje usługi w kilku państwach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce, w Czechach, w Rumunii i na Węgrzech. Teraz do tego grona dołączyła też Słowacja.

https://ecomersy.pl/klarna-debiutuje-na-kolejnym-rynku-cee

Kolejna opcja odroczonych płatności w Tpay. Tym razem to BLIK

Tpay jako jeden z pierwszych operatorów płatności wprowadził do swojego portfolio usługę BLIK Płacę Później. Jest to już trzecia opcja odroczenia płatności u tego integratora i odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na szybkie i elastyczne płatności online.

https://ecomersy.pl/kolejna-opcja-odroczonych-platnosci-w-tpay-tym-razem-to-blik

Nowość na rynku BNPL i B2B – PragmaPay

PragmaGO, firma oferująca usługi faktoringu online, wprowadziła na rynek nową markę Buy Now Pay Later dla firm. PragmaPay to metoda płatności online stworzona przez PragmaGO.tech z myślą o przedsiębiorcach. Usługa ułatwia i przyspiesza rozliczenia pomiędzy firmami, niezależnie od ich wielkości.

https://ecomersy.pl/nowosc-na-rynku-bnpl-i-b2b-pragmapay-ecomersy

Problemy Esprit? Marka modowa ogłasza upadłość

Modowy gigant Esprit składa wniosek o upadłość w Europie. Firma rozpoczęła już postępowanie upadłościowe dla swojego europejskiego holdingu i sześciu niemieckich spółek, a chcąc zrestrukturyzować swoje działania na tym terenie rozmawia z inwestorami.

https://ecomersy.pl/koniec-esprit-marka-modowa-oglasza-upadlosc

Polecamy