Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Lipiec 2024

Co decyduje o wyborze sklepu internetowego? Nowe badanie Autopay

2024.05.15

Z nowego badania zrealizowanego przez Autopay pt. „Finanse w czasach niepewności” wynika, że Polacy nie wyobrażają sobie życia bez e-commerce, ale chcą kupować na własnych warunkach. Mimo że to cena jest decydującym kryterium, coraz więcej osób rezygnuje z zakupów, gdy nie mają do wyboru ulubionej formy płatności.

Nie tylko cena

Dzięki najnowszemu raportowi Autopay możemy się dowiedzieć, jakie kryteria wyboru sklepu internetowego dominują wśród polskich konsumentów. Na pierwszym miejscu niezmiennie znajduje się cena (75% wskazań), na drugim sposób lub koszt dostawy (67%), z kolei na trzecim wiarygodność sklepu (62%). Kolejne czynniki to wygoda realizacji (45%), możliwość szybkiego i łatwego zwrotu towaru (42%), wiarygodność firmy obsługującej płatności (33%) i duży wybór form płatności (31%). W przypadku tego ostatniego widzimy wzrost o 7 p.p. rdr. (w stosunku do badania z ubiegłego roku).

Popularne formy płatności

Od dwóch lat BLIK jest ulubioną formą płatności za zakupy online, a obecnie korzysta z niego sześciu na dziesięciu kupujących – tak wynika z badania Autopay. Prawie połowa ankietowanych wybiera szybkie płatności elektroniczne, a w ostatnim roku wyraźnie wzrosła popularność płatności kartą (z 33 do 37%), płatności odroczonych (z 8 do 12%), a także systemu Apple Pay (z 4 do 7%). Uczestnicy badania „Finanse w czasach niepewności” wskazują na trzy kluczowe elementy decydujące o wyborze formy płatności. Szybkość i wygoda zajmują pierwsze miejsce, a na trzecim znajduje się łatwość.

Polecamy